IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lamborghini: Легендата, която се роди като отмъщение

Истинската история на враждата между Енцо Ферари и Феручо Ламборгини

Историята около създаването на Lamborghini без съмнение е една от най-известните в автомобилния бранш, но малцина знаят какво точно се е случило, за да реши Феручо Ламборгини да даде урок на собственика и основател на Ferrari - Енцо Ферари.


Династията суперколи, която се роди като отмъщение
Феручо Ламборгини с легендарната Miura


Често наричат Феручо "Ил Кавалиере", защото е кавалер на италианския орден „За трудови заслуги”. Той се превръща в личност от класа, въпреки че е роден на село и е син на винопроизводител. Срещу него в тази история се изправя Ил Комендаторе – легендата Енцо Ферари. Двамата първо са в близки отношения, но Ферари скъсва всички връзки с Ламборгини, след като последният основава Lamborghini Automobili. И никога повече не му проговаря.

Всичко започва през 50-те години на миналия век, когато дон Феручо е успешен предприемач, който прави цяло състояние от селскостопанските си машини - Lamborghini Trattori и Lamborghini Bruciatori, а също и от парни инсталации и климатици. Феручо е голям фен на спортните коли, от които има цяла колекция, включваща Alfa Romeo 1900 Super Sprint, Lancia Aurelia B20, Mercedes-Benz 300 SL, два броя Maserati 3500GT и Jaguar E-Type Coupe.

През 1958 бизнесменът отива във Ferrari, където си купува 250 GT, направено от Pinifarina. Автомобилът му харесва и затова си купува още два – един с къса база и един с купе на Scaglietti. По-късно се сдобива с 250 GT 2+2 от Pininfarina, което решава да настрои по собствен вкус. Феручио обаче се сблъсква с проблем - съединителят на колата се поврежда, а когато се обръща за помощ към сервиза на Ferrari, оттам не му обръщат никакво внимание.
 
 
Династията суперколи, която се роди като отмъщение
 
 
Всъщност именно въпросното 250 GT с проблемния съединител става единственото Ferrari в историята, което може да се „похвали” с тунинг от Lamborghini. Дон Феручо използва работилницата, в която сглобява тракторите си, за да смени съединителя с нов, производство на компанията Borg & Beck. Премахва и горния разпределителен вал на двигателя, като го заменя с нов, собствена конструкция. Подменя и карбураторите.

След като колата е готова, Ламборгини уговаря някои тест-пилоти на Ferrari да напуснат базата в Маранело и да се състезават на обществен път в близост до фабриката. Това, естествено, изкарва Енцо Ферари от кожата му, а всички са наясно, че когато се случи нещо подобно, нещата излизат от контрол. Комендаторе казва на Кавалиере нещо от рода на: „Отивай си на село и се занимавай с твоите трактори, а остави спортните коли на професионалистите”. Феручо остава невъзмутим, но решава да докаже, че не е прост селянин. И се захваща за работа, като след 5 години на бял свят се появява първият модел на Lamborghini.
 
 
Династията суперколи, която се роди като отмъщение
Енцо Ферари


По ирония на съдбата оригиналният мотор V12 в прототипа Lamborghini 350 GTV е проектиран от Джото Бидзарини, един от главните инженери на Ferrari, които напускат компанията по време на „голямата стачка” през 1961 г. Този двигател е толко ефективен, че дори 50 години по-късно някои от неговите елементи, естествено след сериозна модернизация, са използвани в суперколата Murcielago LP 670-4 SuperVeloce.

Самият Комендаторе първоначално не обръща особено внимание на действията на Кавалиере. Мечтата на Енцо Ферари са състезателните автомобили и победите на пистите. Той е на мнение, че „цивилните” версии на неговите коли трябва да носят приходи, с които да се финансира състезателната дейност на компанията. Нещата обаче постепенно се изменят, защото в периода 1963-1974 г. производителят от Санта Агата дава на света Miura, Islero, Espada, Jarama, Urraco и прототипа на Countach – вероятно и до ден-днешен най-известното Lamborghini, нарисувано от гениалния дизайнер Марчело Гандини. Всички те са достойни съперници на моделите на Ferrari.
  
 
Династията суперколи, която се роди като отмъщение
  
  
През 1974 г. Феручо е принуден да продаде компанията си. Съревнованието между двете италиански марки не спира и до ден-днешен. А феновете им непрекъснато спорят Ferrari Testarossa или Lamborghini Countach е по-добрият автомобил. Всичко започва от един некачествен съединител, на чийто създател трябва да бъде издигнат паметник. Защото без него светът на италианските суперколи най-вероятно нямаше да бъде същият.

0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ДОШКО пак се излага
  • #13
    28 rate up comment 16 rate down comment
    Карам бензин ( преди 7 години )
    Поучителна история. Как славният тракторист Феручо натри носа на високомерния Енцо. Ламборгини винаги са били пред Ферари - като стил, дизайн, визия, усещане.
  • #12
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ферари - красиви с изяществото на формите си и хармонични извивки офрмящи безупрчен силует на автомобилите им и Ламборгини красиви в брутализма и категотичните но също така брилянтно обмислени линии на дизайна. Две красиви коли с различно усещане и характер, но двете брилянтни като машини.
  • #11
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дошо,по-полека карай Цивика,че да не цопнеш в някоя голяма дупка та да вземе да се отвори Таката-та и да лопне по тиквата.
  • #10
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Enzo ( преди 7 години )
    Феррари е легенда!Това е единствената легенда в света на автомобилостроенето!Обстоятелствата,че тази марка е родена на пистата,че първата кола е конструирана,като състезателна,с цел да участва в състезания,че историята на самата марка е всъщност историята на автомобилния спорт,че е единственият отбор във Ф1-най-престижната автомобилна надпревара в Света-който е участвал във всеки един сезон от създаването на шампионата и е най-успешният отбор в него,са достатъчно красноречиво доказателство!
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Това за удобство е доста спорно. Има куп интервюта особено за котача който му е доста ограничена видимостта. Като цяло тея коли думата удобство и комфорт през този период е бил мираж, това на практиката състезателни коли със регистрационни табели. За Ф40 какво да кажем то просто е било от друго време спрямо другите.
  • #8
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дошо, карай си сивика и не коментирай големите в бранша, че пак само се излагаш!
  • #7
    7 rate up comment 24 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Да не говорим че наистина първото ламбо което може да се каже конглокент на ферари е контача и след това диаблото.Гледай сравнение на F40 с Кунтач.Тракторджинито е пълна пародия.
  • #6
    29 rate up comment 12 rate down comment
    Triforce ( преди 7 години )
    Преди 15 години гледах характеристики на Ферари, Порше и Ламборгини, ей така - на книжка. Ами Ламбото уж карбуратор, ускорява по-добре, гори по-малко... нека да е зле... нека!Някой да иска да ме повози на неговото Ламборгини? Ще съм му благодарен!!Ферари не ми харесва - може за вас да са супер, но за мен е една неудобна кола, която става само и единствено за бързо каране. Ламборгинито си има чар, изглежда вътре по-уютно, абе истински спортен автомобил, но с удобства!
  • #5
    4 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Според мен темата е доста се понапасвала, според това какво искат да чуят хората. Погледнете миулрата после Дино което точно от тази година колко прилики нали! Да не говорим, че първите прототипи на ламбо са доста не сериозни. Да не говорим че наистина първото ламбо което може да се каже конглокент на ферари е контача и след това диаблото. От там на татък ламботата единтични едно с друго. А и какво казват по долу Ферари си е Ферари