IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори

"Дизелгейт" в крайна сметка ще сложи точка на модната тенденция към даунсайзинг

Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори

Най-неочакваният резултат от "Дизелгейт": европейските производители ще се откажат от малките турбомотори и ще се върнат към по-големите работни обеми. Няколко компании потвърдиха с половин уста, че са на път да зачеркнат годините работа и инвестиции в така наречения downsizing.

 
Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори


Досегашната методика за измерване на вредните емисии, която търсеше възможния минимум при идеални условия на полигон, подтикна компаниите с интереси в Европа да инвестират милиарди в намаляване на работния обем и цилиндрите на двигателите, компенсирано с добавянето на турбокомпресори.
 

След скандала с VW обаче европейските власти въвеждат нови тестове, по-близки до разхода в реалния живот. А в такива условия по-големите атмосферни двигатели се оказват всъщност по-икономични от трицилиндровите турбомотори.

Според източници на авторитетното издание Automotive News подобни планове вече са в ход в Renault, Volkswagen и Opel. В рамките на следващите три години компаниите или ще се откажат от новите си малки  двигатели, или ще увеличат леко работния им обем. "Достигнали сме лимита на даунсайзинга", призна Ален Рапосо, шефът на отдела за двигатели на Renault-Nissan.
 

Още първите изпитания по новата методика, която ще влезе в сила в ЕС догодина, показаха, че в реални условия автомобилите с малки турбомотори значително надхвърлят лимитите за вредни емисии. Топлината от турбото води до драстично увеличение на азотните съединения при компактните дизелови мотори. Колкото до бензиновите трицилиндрови агрегати, за да избегнат прегряване, те впръскват повече гориво, което води до отделянето на повече неизгорели въглеводороди, фини частици и въглероден оксид.

Изненада: Идва краят на трицилиндровите мотори

   0.9-литровият TCe на Renault вероятно ще е сред първите преработени малки мотори



Още не е сигурно кои двигатели ще бъдат засегнати от чистката. Най-вероятно от нея ще пострада 1.2-литровият дизел на General Motors, който през 2019 ще бъде заменен от нещо с обем 1.5-1.6 литра.

Volkswagen ще замени трицилиндровия 1.4 дизел с четирицилиндров 1.6. Renault ще увеличи малко работния обем на своя 1.6 dCi.
 

"Става очевидно, че малкият двигател не е предимство", коментира пред Reuters Томас Вебер, шефът по развойната дейност на Mercedes. "Затова и ние не се втурнахме по тази тенденция към трицилиндрови мотори".

 

 

Тагове: gm mercedes renault opel vw
0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Истината е, че е по-добре астматик на 1.6, отколкото три цилиндъра, 1 литър турбо, ако имате над 50 процента извънградско и обичате да карате с над 120 км/ч.
  • #31
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Интересно е, че за TSI и TFSI-тата на ВАГ даже приближеният им Аутобилд още при първите тестове написа, че над 120 км/ч " разходът става неприемливо висок ". Още по неприемлив е разходът на 1.0 Екобуст-а, който май за историята ще си остане като върха на даунсайзинг-а. Накрая да ще му направят една снимка с всичките му плакети " Двигател на годината "!
  • #30
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Mercedes - Benz ( преди 7 години )
    Благодаря ти Боже! Върнете истинските двигатели, махнете всички миксери, защото за нищо не стават!
  • #29
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Zoom-zoom ( преди 7 години )
    Трябва да оставят дамо една фирма с турбо...порше!!!
  • #28
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Mitsubishi Space Star 1.0 MIVEC 71 к.с. е мотора атмосферен с 3 цил. Изключително тих, рафиниран и икономичен двигател. Още на тест драйва паднах под 4/100 в града. Не можах да повярвам.Купих го за жената и разхода е твърдо под 5/100 смесено. Лятото е малко под 4,5 а зимата стига до 5/100. Говоря за нормално каране. Тръгнеш ли да го настъпваш скача до 7/100, но не повече. Единствено на магистрала съм стигал до 8,5 при 160 км/ч. Иначе вдига 180, но не е желателно да се кара с толкова
  • #27
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Rick79 ( преди 7 години )
    Чоко, и аз имам такива наблюдения, но има и разлики - примерно на мен фордовският екобууст ми харчи девет на сто във Фиеста с трима пътници, докато опелският 1-литров в Корса ми даде към 7 и половина. не по еднакъв маршрут, така че не е съвсем коректно сравнението, но все пак
  • #26
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Rick79 ( преди 7 години )
    Моторът с променлива компресия на Infiniti е четирицилиндров с работен обем 2 литра. Никога не е ставало дума тази технология да се прилага в три цилиндъра. Не пишете глупости, само да покажете, че сте прочели нещо някъде
  • #25
    13 rate up comment 4 rate down comment
    fermera ( преди 7 години )
    Три целиндровите двигатели тепърва ще претърпят еволюционно развитие.Това ще стане с технологията за променлива компресия INFINITI VC-Turbo.При нея се избягват недостатъците на бензиновия двигател в различните режими на работа.Тази революционна технология беше представена този месец в Париж,но не беше отразена в този сайт.За сметка на това четем за новата революционна хибридна система на Голф-със ремък като на комбайн.Вероятно са взели технологията от CLAAS
  • #24
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Чоко ( преди 7 години )
    На едни колеги им бяха взели фирмени коли на бензин с еднолитрови двигатели с турбо (някакви рена бяха). На магистралата със 120 дават среден разход 13 литра на сто. А моята стара кола с 2.2 двигател дава 8 литра на сто. Тия малки двигатели са пълна глупост.
  • #23
    17 rate up comment 1 rate down comment
    до: ТнД ( преди 7 години )
    Пропуснах и продължавам:Само ще ти кажа, че малката кола на жената Фиеста 1.0 100 к.с. при скорост 140 км/ч на магистрала гори повече отколкото 2,5 атмосферен двигател с двойна мощност и 2 пъти по-голямо купе.Казах ***,че само в града Фиестата е по-икономична, но забравих да уточня, когато е сам шофьора или най-много 2-*** човека в колата. Натовариш ли мъника и натовариш ли моята по-голяма кола разликата в разхода се стопява и мъника при 4-*** човека и багаж гори повече.