Micra може и да е компактен модел, но сътвори революция в сегмента на малките хечбеци и отвори нова глава в историята на Nissan. Е, предишното поколение направи крачка встрани, но представеният днес в Париж наследник определено връща модела в правилния път.
За разлика от 4-ото поколение на Micra, което бе с посредствен дизайн и се произвеждаше в Индия, новата генерация залага на модерни технологии, атрактивни форми и европейска сглобка. Увеличени са също така дължината, широчината и междуосието, но към момента липсват конкретни данни.
5-тата генерация на Nissan Micra представлява серийна версия на концепцията Sway, представена по време на Автосалон Женева 2015. Моделът демонстрира най-новия дизайн на японската марка, предлагайки множество възможности за персонализация на екстериора и салона - над 120 различни вариации.
Интериорът е изграден в унисон, като е концентриран върху комфорта на водача. Шофьорската позиция е снижена, а воланът и седалката предлагат всевъзможни възможности за регулиране. Заложено е също така на по-качествени материали, както и на допълнителна изолация против външни шумове.
Увеличен е и списъкът с допълнителни екстри, който вече включва аудио система с шест високоговорителя Bose Personal и 7-инчова мултимедийна система с гласов контрол.
Сериозна крачка напред е направена и по отношение технологиите на борда. Сред тях присъстват системи, които обикновено са запазена територия за автомобилите от по-горен сегмент - Lane Departure Prevention (поддържане лентата на движение), аварийна спирачка с разпознаване на пешеходци, Intelligent Around View Monitor (360-градусова камера), Traffic Sign Recognition (разпознаване на пътните знаци), High Beam Assist (автоматични дълги светлини) и Blind Spot Warning (предупреждение за наличие на обект в сляпата зона на огледалата).
В началото моделът ще се предлага с турбо 0,9-литров 3-цилиндров двигател и 1,5-литров дизел, и двата генериращи по 90 к.с. Скоро след това моторната гама ще се допълни от атмосферен 1,0-литров бензинов двигател със 75 к.с.
Инженерите на марката са отделили специално внимание и на пътното поведение, оборудвайки 5-ата Micra с електрическо серво на волана, както и със системите Active Ride Control (за подобрен пътен комфорт) и Active Trace Control (за намаляване на недозавиването), които познаваме от новите Qashqai и X-Trail.
И не на последно място, новата Micra е изцяло разработена в Европа и ще се произвежда в завода на Renault във Флинс, Франция. Продажбите започват през март 2017.