IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Apple купува McLaren?

Отчитащата загуби автомобилна група може да бъде оценена на между 1 млрд. и 1,5 млрд. паунда

Apple купува McLaren?

Aмериканският технологичен концерн Apple преговаря с McLaren Technology Group, британският производител на суперавтомобили и собственик на отбор от Формула 1, за потенциалното придобиване. Това е най-ясният знак, че производителят на iPhone се стреми да влезе в автомобилната индустрия, пише в свой материал Financial Times.
Apple купува McLaren?
Снимка: Ройтерс

Tехнологичната група от Калифорния, която работи над автономни електрически превозни средства от повече от две години, обмисля пълно поглъщане на McLaren или стратегическа инвестиция, твърдят трима души, информирани за преговорите. Според тях разговорите са започнали преди няколко месеца.

Сливане с McLaren, чийто професионален опит варира от автомобилната техника и бордови компютърни системи до нови материали за шасита, като въглеродни влакна и алуминий, може да ускори развитието на потайния автомобилен проект на Apple.

Apple и McLaren отказват коментар.

Отчитащата загуби автомобилна група може да бъде оценена на между 1 млрд. и 1,5 млрд. паунда, смятат източниците, които се застраховат, че сделката не е сигурна.

Това би превърнало сделката в най-голямото придобиване за Apple от покупката на основаната от Др. Дре и Джими Ивайн Beats Electronics за 3 млрд. долара през 2014 г.

По-рано през тази година Apple инвестира 1 млрд. долара в Didi Chuxing, китайския конкурент на Uber. Това споразумение представляваше най-голямата капиталова инвестиция на Apple към днешна дата, докато главният изпълнителен директор Тим Кук постепенно се сбогува с дългогодишната неприязън на компанията от Силициевата долина към големите сделки.

McLaren произвежда луксозни спортни автомобили, които могат да струват около 1 млн. долара за брой, и притежава усъвършенствана технологична компания, както и едноименния отбор от Формула Едно. Собствениците на McLaren Technology контролират 80 на сто от McLaren Automotive. Тя е произвела 1 654 превозни средства през миналата година, генерирали приходи от 450 млн. лири. Компанията обеща да инвестира 1 млрд. лири през следващите шест години за изследвателска и развойна дейност.

McLaren Technology отчете приходи от 265 млн. паунда и загуба преди данъците от 22,6 млн. лири през 2014 г., от когато датират последните ѝ публикувани отчети. Тя е собственост на Рон Денис, неговият председател, Мансур Оджех и Bahrain Mumtalakat Holding Co, който е инвестиционният фонд на кралство Бахрейн.

Интересът на Apple към базираната в  Уокинг компания е заради нейната технология, инженерингова мощ и портфолиото от патенти, смятат хора, запознати с преговорите. Въпреки това те предупреждават, че не е ясно дали сделката ще продължи напред към финализиране след скорошната промяна в стратегията на Apple за колите.

От 2014 г., Apple започна да изгражда екип от стотици инженери и дизайнери, които да работят над поделение за електрически автомобили, включително и служители от фирми като Tesla и Mercedes-Benz. Първоначалният ръководител на екипа Стив Задески напусна по-рано през тази година компанията ветеранът на Apple Боб Мансфийлд пое проекта.

През последните седмици са напуснали десетки служители, твърдят хора, запознати с промените, тъй като Мансдийлд префокусира усилията на Apple върху основните системи, които ще захранват автономни коли, а не върху изграждането на самите електрически превозни средства.

Редица анализатори се надяват Apple да посегне към Tesla, производителят на електрически автомобили от Силициевата долина, начело на който е Илон Мъск. По време на своето годишно събрание през миналата година акционерите на Apple затрупаха Кук с въпроси дали не планира да придобиеTesla, които той внимателно избегна.

Самият Кук никога не е изразявал публично автомобилния проект на Apple, но много от неговите топ мениджъри са автомобилни ентусиасти. За Фил Шилер, маркетинг директор на Apple, се смята, че притежава McLaren, а Еди Кю, ръководител на отдела за услугите е в Борда на директорите на Ferrari, докато ръководителят на дизайнерите сър Джонатан Айв изразява привързаността си към Bentley and Aston Martin.

Още технологични новини - в Investor.bg

Тагове: apple
0 от 500
  • #7
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Striker ( преди 7 години )
    Би било страхотно. Честно казано, предпочитам Ферари, така две от любимите ми марки ще са в едно, но и Mclaren става!:)
  • #6
    22 rate up comment 4 rate down comment
    @ ( преди 7 години )
    Ne se trevozi . Nali tvojta dupka e krugla, njama nuzda ot adapter . Samo malko smazka , a v banjata she si namerish meraklii bol...
  • #5
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Теляк ( преди 7 години )
    Според мен ще се получи страхотен iMacLaren. Ще има най-красивото кормило, 8-цилиндровия двигател ще е мощен като 12-цилиндров.Единственият проблем ще бъде, че дупката на бензиновия резервоар ще е малка и с триъгулна форма, и за да си сипваш бензин ще трябва адаптер от триуфулна към гругла дупка, който ще се чупи на две-три зареждания и ще трябва да си купуваш нов за 200 долара.
  • #4
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Ivan ( преди 7 години )
    Идеята на патентите е да се печелят пари,така че нищо лошо :)
  • #3
    29 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    А знаете ли кой е най-новия патент на нагризаната ябълка? Хартиен плик!!!Не, не се майтапя! Наистина е така. Ако някой не вярва да погледне:(http://nauka.offnews.bg/news/Tehnologii_7/Apple-patentova-hartien-plik_58205.html)Друг невероятен патент на тези некадърници е вградената батерия в телефоните. Представяте ли си, за да направиш тел. с вградена батерия да трябва да им плащаш за това, че те са го измислили или по-точно са се сетили да го патентоват, а не измислили.Абе направо ужас са тея.
  • #2
    29 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    много жалко за Макларън, ако ги вземат тези некадърници, които един телефон без хиляди бъгове не могат да направят. Ако ги купят ще започнат да си измислят разни патенти, за да започнат да съдят останалите компании и така да печелят. Като си представя само, че бяха патентовали формата на Айшита и съдеха други производители, които им правеха екраните и процесорите ми става лошо. Това е компания подобна на ВАГ, но много по-зле и много по-нагла,защото зад тях стои САЩ, а зад ВАг само Германия.
  • #1
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Опосум Сводник ( преди 7 години )
    По обявите под статията ,разбирам че Макларън преди са произвеждали . . . Волга Лада и Жигула ! Случайност , не мисля!