IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Системата за водно впръскване в двигателя става серийна

Технологията на Bosch ще се появи масово до 2019 г.

Системата за водно впръскване в двигателя става серийна

Системата за впръскване на вода в смукателния колектор, която се използва при състезателната кола BMW M4 GTS, до 3 години ще се появи и при стандартни автомобили. Технологията на германската компания Bosch ще се предлага на всички производители, които проявяват интерес, съобщава Autocar.
Системата за водно впръскване в двигателя става серийна
Системата използва дестилирана вода за всмукателния колектор, която преминава пред специална дюза. Течноста се съхранява в отделен контейнер, който при BMW M4 GTS се намира в багажника. Водата се впръсква с помощта на специална помпа с налягане от 10 бара, като нужното количество се определя от електронна система в зависимост от оборотите на двигателя и температурата.

Подобна технология подобрява значително процеса за изгаряне на горивото, намалява температурата и същевременно увеличава мощността на мотора с около 5%. В същото време се намалява разхода на гориво, както и нивата на изхвърлените вредни емисии СО2 – съответно с 13 и 4%.

„Тази система работи най-добре с двигатели, предлагащи повече от 109 к.с. на литър – обясни един от шефовете на Bosch – Фабиан Пиац. – Ние ще предложим нашата разработка на пазара в момент, когато изискванията за нивата на вредни емисии за новите автомобили станат още по-високи.”

По думите на Пиац при масовите автомобили технологията няма да се различава от тази, използвана при състезателното M4 GTS. Единствената разлика може да бъде в количеството вода, от което се нуждае системата. При модела на BMW тя е около 5 литра.

От Bosch допълват, че към системата има сериозен интерес от страна на редица производители и с тях вече се водят преговори. Кои обаче са те, засега не се съобщава.

Снимка: Bosch

Тагове: bosch bmw m4 gts
0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    kretini ( преди 7 години )
    Тази система е нова колкото Лили Иванова :)))Монтирал съм я на 2 мотоциклета преди повече от 5г. Дюза помпа и резервоар, просто като боб :)))Не съм мерил изгорелите газове, защото не ме интересуват, но определено има ефект като понижение на температурата на входящия въздух.С метанол е малко по-ефективна.
  • #20
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Какъв концепт е BMW М4 GTS..има официално време на Нюрбургринг, може да видиш обиколката! Обявиха БМВ M4 GTS - "officially the fastest BMW road car ever ever produced"В MotoGP е safety car! Март 2016 започна продукцията, от Юни 2016 се продава! Концепт беше Август 2015, сега кой е смешника?!
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    БошЦентър ( преди 7 години )
    "..***, много добре знаеш, че нищо не си писал, но аз ти написах, че има проблеми и колата.." - напиши какъв е проблема, щото от Bosh ме питат?
  • #18
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Тесли над 100 000 милиА аз всеки ден виждам 20+ годишни баракуди на по над 350000 км. как се търкалят по родните бойкобани.И най скъпия им ремонт е смяна на чистачките с нови от Кауфланд за 5 леа.И такива са над 2 000 000 коли в България от общо 4 000 000.И така ще е с електричките,умник.Ще идват тук убити от каране,пред полу разпад.И тогава ще видиш няма ли да бацаш като поп в сервизите.Там ще спиш.Не ми разправяй колко са хубави електричките,щото едва ли ти и аз ще караме нови някога.
  • #17
    2 rate up comment 8 rate down comment
    до: БошЦентър ( преди 7 години )
    ***, много добре знаеш, че нищо не си писал, но аз ти написах, че има проблеми и колата за която говориш е концепт. Значеш ли какво е това?
  • #16
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Значи BMW М4 GTS (върховата версия на върхов модел) я ползва тази система...обаче...Това е концепт бе смешен! модела е концепт или искаш нещо друго да ми кажеш? Та концептите могат и с вакуум да ги накарат да се движат, но това не значи, че реално има такъв модел, който се движи безпроблемно и се продава. Така, че другия път чети и мисли преди да пишеш глупости. Системите с водата имат проблеми и не виждам как са ги решили от БОШ за всички двигатели.Обърни внимание на последното!
  • #15
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Анинонимен неадакватнико, има няколко статии за Тесли над 100 000 мили и разходите за тях. В пъти са по-ниски от кола с ДВГ. Само накладки и разни ремонти по дръжките на вратите.
  • #14
    9 rate up comment 1 rate down comment
    фермера ( преди 7 години )
    За тази технология съм чувал в началото на 90те,но там по скоро добавяха пара туй като двигателя нямаше турбо и беше карбораторен.След дъжд при топло топло време когато има изпарения се усеща съшия ефект заради по доброто горене.Лично за мен един воден интеркулер ще усигури постояна температура дори и без движение а заради по малкия обем на системата по бърз отклик и прави втората търбина излишна,дори и да е електрическа.Но по важно е да ви вземат парите!
  • #13
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 7 години )
    Ела да те повозя на служебното 530XD. Единственият минус спрямо W140-ката ми е возията. И е леко по-тясна, но пък за сам човек е прекрасна! Масло и вода в мечтите ти! Явно никога не си карал хубаво и пазено БМВ, щом пишеш глупости!!
  • #12
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    БМВ - Бензин, Масло, Вода...