IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-бруталното Audi, което така и не се появи

Рали автомобилът от несъстоялата се група С има 5-цилиндров мотор с 1000 конски сили

Ако сте чували за Група Б на Световния рали-шампионат, то със сигурност познавате и бруталното Audi Sport Quattro. Този автомобил има дори по-екстремен наследник, но той е до голяма степен непознат за широката публика. Стечение на обстоятелствата го остави да прашасва в складовете на компанията почти три десетилетия, и едва преди четири години Audi намери начин най-после да го покаже пред феновете.
  
   
Най-бруталното Audi, което така и не се появи
   
   
За да стигнем до въпросния автомобил, трябва първо да се върнем към оригиналното Audi Sport Quattro. То се появява в средата на 80-те години на миналия век и бързо си печели славата на безкомпромисен и много бърз рали-автомобил.

Той е представител на бруталната Група Б, при която няма почти никакви ограничения. Успехът на тези рали автомобили кара производителите, сред които и Audi, да стартират разработката на дори по-екстремни машини, които трябвало да бъдат обединени в нова група - С.
  
   
Най-бруталното Audi, което така и не се появи
  
   
Въпросната Група С на Световния рали-шампионат трябвало да дебютира през 1987 г., но поредицата от фатални катастрофи през предходната година принудили ФИА да наложи ограничения за рали-колите. Така бил сложен краят както на Група Б, така и на само анонсираната Група С.
   
   
Най-бруталното Audi, което така и не се появи
    
   
Тъй като не отговарял на новите по-строги изисквания, рали-автомобилът на Audi от Група С бил превърнат в музеен експонат. След престой от близо 30 години на закрито прототипът най-накрая се появи пред публика. Това стана на рали "Айфел" през 2016, на което се представят както нови, така и исторически състезателни коли.

Машината има тръбно шаси и средно разположен двигател. Той 5-цилиндров, като е способен да развие 1000 к.с. Задвижването, разбира се, е quattro.
     
     


0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не знам защо винаги се започва с коментарите кой е по-по-по-най.Ауди променя завинаги концепциите на всички участници в рали шампионата с включването на Audi Quattro.ВРЦ се дели на 2 периода-преди Quattro и след Quattro.Audi прави революцията във ВРЦ,а след него всичко останало е еволюция.За успехите на Ланча няма какво да коментираме.Легендарна марка,за съжаление вече доведена до вегатативно състояние.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    За съжаление никога няма разберем дали Lancia ECV или Audi RS 002 ще е по-добрата кола.И двете коли само прототипи и музейни експонати.Едно е на писта за Ф1 да тестваш друго е на трасе за рали.Какъв шанс са имали Ауди се вижда в периода на Група Б. Ланча за 10 години,от 1977 до 1987,имат само една конструкторска титла във ВРЦ.След закриването на групата и създаването на Група А Ланча разбира се доминира,но Ауди не участва повече в ралитата със заводски отбор и няма готова кола за ВРЦ.
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до yaroslav ( преди 7 години )
    Спрямо автомобилите от Група Б може и да са имали по-добри времена, но спрямо концепта ECV2 на Ланча са далеч назад - този прототип е изпробван в състезателно темпо на писта от Ф1 и е дала време, с което без проблем би се класирала около 4-5 позиция във Ф1 по онова време.Аудито няма никакъв шанс срещу ланча и това се вижда през следващите 6-7 години, та даже и 20, защото после идва хегемонията на японците.
  • #10
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Пич тоците на италианските автомобили са бош на повечето, така че разлика между "тоците" им и тези на немските няма.А е очевидно, че имате комплекси от цялата група ФИАТ, защото знаете, че са по-добри.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 7 години )
    Още през 1984 Гъмперт и екипа на Ауди Спорт създават Audi Sport Quattro S2 със средно разположен двигател и колата е готова за състезания.По думи на Валтер Рьол С2 е по-бърза от С1 във всеки етап с 2-3 секунди.И на практика при появата си буквално би размазала всички конкОренти.Но заради ината на Фердинанд Пийх С2 така и не бива пуснат на рали.Ползва се само за тестове.Пийх не иска да промени концепцята за предно разположен,надлъжен мотор и не дава разрешение на екипа да легализра колата.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 7 години )
    Това е прототипа Audi Sport Quattro RS002/3200.Създаден е през 1985 и е тестван в Чехословакия при пълна секретност.По думи на Валтер Рьол и Роланд Гъмперт,който по това време е шеф на Audi Sport,колата е по-бърза с няколко секунди от конкОрентите Пежо 205 и Ланча С4.Но заради закриването на Група Б и С остава само музеен експонат.
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    лалаланча ( преди 7 години )
    Оня *** ще сравнява дрисливата Ланча с Порше. Доста слабоумно.
  • #6
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Прилича на Троше и е брутално смешно.
  • #5
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Много грозно това бе
  • #4
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Hah ( преди 7 години )
    Единственото 100% доказано и факт за ланча и италианските коли като цяло е, че немогат да си оправят тоците и колите са по-често развалени отколкото изправни..