IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Среща на върха - Golf R срещу Focus RS

И двете коли са AWD, мерят сили на драг писта (Видео)

Среща на върха - Golf R срещу Focus RS

В света на спортните хечбеци изпъкват два върхови модела, които при последните си поколения заложиха на нова формула, прибавяща в уравнението задвижване към четирите колела. Това са VW Golf R и Ford Focus RS. Изданието EVO ги срещна на пистата, за да провери кой от автомобилите ускорява по-добре на правата.

Състезанието представлява драг със старт от място, като двете машини са оборудвани с ръчни предавателни кутии. Използвани са заводските системи за бърз старт, като EVO разкрива времената за ускорение от 0 до 60 и до 130 мили в час, както и постиженията на 1/2 и 1/4 миля.

VW Golf R и Ford Focus RS имат много сходни задвижване, динамика и цена, което прави състезанието наистина интересно. Focus RS е по-мощен, но пък Golf R има предимство по отношение на масата.



"Ford Focus RS пресече линията първи, но двете коли са наистина равностойни. VW Golf R губи при потеглянето, тъй като лаунч контрол системата му не е така ефективна. Смяната от втора на трета предавка също компрометира представянето, но след това Golf R бързо наваксва загубеното. Той дори показва по-бързо време при спринта от място до 130 мили в час (209,2 км/час). Все пак, макар и със само 0,2 сек, Ford Focus RS е победител в този тест", е коментарът на EVO. 

Ford Focus RS

Двигател:
Мощност: 350 к.с.
Въртящ момент: 440 Нм (470 Нм с функцията overboost)
Трансмисия: Ръчна / AWD
Тегло: 1524 кг.
Цена: 31 000 лири

Резултати от теста

0-60 мили в час: 4,7 сек.
0-130 мили в час: 23,6 сек.
1/2 миля: 21,3 сек.
1/4 миля: 13,5 сек.

VW Golf R

Двигател: 2,0-литра с турбо
Мощност: 300 к.с.
Въртящ момент: 380 Нм.
Трансмисия: Ръчна / AWD
Тегло: 1476 кг.
Цена: 31 685 лири

Резултати от теста

0-60 мили в час: 5,2 сек.
0-130 мили в час: 23 сек.
1/2 миля: 21,5 сек.
1/4 миля: 13,7 сек.

Тагове: vs ford focus rs vw golf r
0 от 500
  • #24
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    При кои марки Мап-а им е консуматив? При кои марки кормилната рейка масово я сменят на под 30 000 км?При кои марки всичките им бензинови двигатели късат вериги и водят до основен ремонт на под 30 000 км? При коя марка въздушните възглавници на окачването се сменят след шофиране в зимни условия,защото са гръмнали?До утре мога да изброявам БЕЗСПОРНИ дефекти в автомобилите на ВАГ, ама на всички вас комплексарчета, те са ви до болка познати.
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до FF ( преди 7 години )
    При кои марки има "синдрома на падащия прозорец" ?При кои марки на всички дизелови двигатели сменят задължително комплект маховик и съединител за над 1000-1500 лв? При кои марки харченето на масло до литър не е проблем според официалните им сервизи?Кои марки прокараха твърдението, че след като караш турбо дизел на дълги километри, трябва да висиш 5-10 мин докато работи на място колата? ( защото хвърлят турбини на по 20 000км)На кои марки дюзите са им и за хвърляне максимум след 150к км?
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Кой нормален човек ще си вземе гоуф вместо фокус? Трябва да си много просто парче, за да извършиш подобна глупост.Гоуфа е автомобил, който за цената си ти дава в изобилие дефекти и по-малко от останалите в класа за същите пари. За да им дойде на нивото, трябва да си доплатиш за екстри, които в останалите марки и модели са в стандартното оборудване.
  • #21
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Наистина се очакваше малко по-голяма разлика в полза на Форд, но може би Голфа е с по-добра аеродинамика и след 100 км/ч наваксва леко изоставането. Плюс това е и малко по-лек. Би било интересно да се види как се справят и в завоите, но .....От гледна точка на практичността и интериора съм убеден, че повечето хора биха избрали Голфа. Там Фокус разочарова...
  • #20
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ще ги тестват. Когато излезе новия Форд. А за успокоение на Ваг феновете ще тестват новия Гоуф с един Фокус 1,4 бензин та да мирясате
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    На мен пък ми е чудно, защо след като всички характеристики като коне, обем на двигателя и Нютон метри са в ущърб на Голфа не са сложили Голф с DSG, което си е най-бързата версия? Може би защото тогава победителя нямаше да е Форда въпреки, че арсенала му от оръжия е по-голям. Така или иначе догодина идва новия Голф Р и предполагам, че тогава от списанието няма да ги тестват.
  • #18
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Гоуфовете са най-бързи, когато се движат към сервиза. Тогава нямат стигане. ФАКТ!
  • #17
    7 rate up comment 6 rate down comment
    до: FF ( преди 7 години )
    Да бе знаем ви всички гоуфаджии, че карате най-здравите и безпроблемни коли. Изобщо не се чупят и изобщо не помирисвате сервизите. Само, че статистиката говори срещу вашите лъжи. А и съвсем случайно съм бил собственик на няколко модела от селската марка и много добре знам, че влизането в сервиза за какво ли не е нещо съвсем нормално и обичайно. Сега сигурно ще кажеш, че съм попадал на кофти коли, нали. Е как пък все другите на кофти попадат и не излизат от сервиза,а вие все на най-здравите?А де!
  • #16
    5 rate up comment 5 rate down comment
    FF ( преди 7 години )
    Пич..ръсиш глупости... Я обясни как висях в сервизите ,на 112 000 не е помирисвала сервиз моята кола.Аман от абдали. Ти ако спиш в сервиза си е твой проблем.
  • #15
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Форда му скъса шушоните без проблем !Скапания прехвален гоуф падна безславно!Форда е по-евтин, по-бърз, по-красив и по-надежден. "Аман от *** изказвания!И двете коли са супер. Ако имаш парите - въпрос на персонално усещане е окй ще купиш. Във всички случаи няма да сбъркаш.