Вход   Регистрация

VW Touran/Фолксваген Туран

VW Touran/Фолксваген Туран
 

+Възможности за вариации на вътрешното пространство, достатъчно място в купето, балансирано шаси, висок стандарт за сигурност, добър комфорт -Шумен дизел, жадни бензинови мотори, слабо парно

История на модела

1/03 Представяне на модела. Мотори: 1.6 FSI с 115 к.с., 1.9 TDI с 100 к.с. и 2.0 TDI с 136 к.с., всичките с шестстепенна ръчна скоростна кутия
9/03 1.6 литров мотор с 102 к.с.
10/03 2.0 литров FSI с 150 к.с., DSG скоростни кутии за двете TDI версии
6/04 1.9 TDI с 105 к.с., 2.0 TDI с 140 к.с.
11/04 Допълнителен 1.9 TDI мотор с 90 к.с.
2/05 2.0 FSI вече и с DSG скоростна кутия
2/06 Нов 1.4 литров TSI със 140 к.с. и 2.0 литров TDI с 170 к.с.
7/06 Представяне на версия на газ (LPG): 2.0 Ecofuel с109 к.с.
11/06 Фейслифт 



Минивановете от Волфсбург се радват на достатъчно внимание от страна на клиентите и това е причина за високите им цени на пазара втора ръка. Добре обмисленият автомобил не страда от сериозни грешки и бързо се превърна в лидер на пазара в Германия. Това е голям феномен при Фолксваген. Дори марката да влезне последна в даден пазарен сегмент, веднага се превръща в пазарен лидер. Така стана и Туран, който детронира Опел Зафира при 7-местните ванове още с появяването си на пазара в Германия.
Touran се предлага с еднакъв брой бензинови и дизелови мотори, както и във версия на газ. Най-непрепоръчителен изглежда 1.6 литровият FSI, който е значително по-скъп от базовия 1.6 литров двигател, но за сметка на това не е чак толкова икономичен, а и трябва да му се налива Супер Плюс бензин/А98.
От четирите TDI-та 1.9 литровият с 105 коня е най-хармоничен. Той се предлага с филтър за твърдите частици чак от края на 2004 година. По-мощните турбодизели нервират в ежедневната употреба с по-високо ниво на шум и недостатъчно добър баланс на въртящ момент в цялата скала на оборотомера. По-слабият дизел пък изпитва известни трудности с тежката 1.6 тона каросерия на Touran. Идеалният баланс при моторите беше постигнат едва в началото на 2006 година с представянето на 1.4 TSI. С помощта на турбина, комбинирана с механично задвижван компресор, от този двигател са изстискани 140 коня (в Golf даже 170 к.с.) и още по-важно: 220 Nm максимален въртящ момент. Към него се монтира, както и при дизелите, DSG скоростната кутия, която комбинира икономичността на механичните скорости с комфорта на автоматика.
Най-големи комплименти заслужава поведението на пътя на Touran. Окачването е много ефективно, а автомобилът стои на пътя достатъчно твърдо, за да не се клати и да е стабилен, дори когато е препълнен. 



По отношение на комфорта – пет пасажери могат да пътуват спокойно в Touran. Седалките отзад са единични и могат да се плъзгат напред и назад. Шестата и седмата седалки, които по образеца на Опел Зафира потъват в пода на автомобила, се поръчват само срещу доплащане. Отпред човек се чувства като в Golf, пред почти идентичното арматурно табло, със същия волан в ръцете, отпуснат на твърдите, добре контурирани седалки, само че малко по-високо. Удобни са и многобройните отделения за поставяне на различни предмети.
Що се отнася до сигурността електронната система за стабилност (ESP) е серийна, към това са прибавени до девет еърбега и отлична устойчивост на каросерията при евентуален удар. Най-лошо по отношение на разходите е покупната цена, сервизните разходи са облекчени от големите интервали на обслужване. Към разходите трябва да се предвиди и смяната на ангренажния ремък (в зависимост от вида на двигателя при 90 000 или 120 000 км).
TDI агрегатите си заслужават дори и при по-ниски нива на изминати километри годишно, но трябва да се има предвид, че склонността им към дефекти е относително по-висока, отколкото при бензиновите. Цената на филтъра за твърдите частици е 650-750 евро.

Най-често срещани повреди

Проблеми с дизеловите мотори, дефектиращо турбо, разбити капачки за наливане на маслото, висок разход на масло, смущения в мениджмънта на мотора, не добре уплътнена система на инжекциона. Течове в охладителната система и дефектиращо електроподгряване при дизела също предизвикват главоболия. Обратни повиквания в сервизите на компанията през юли 2003, заради вентилатора и през декември 2004, заради не добро закрепване на една от помпите при дизеловите версии. 

Ако имате опит с VW Touran, коментирайте съдържанието на публикацията!
Реклама  


Купи Vw

  • Dacia Dokker 1.5 dCi N1

    10400 лв.

    дата на произв. - октомври , 2013 г., пробег - 113000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Audi A4 2.0 tdi ЛИЗИНГ.

    6300 лв.

    дата на произв. - септември , 2006 г., пробег - 167000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Audi A3 2.0 TFSI S-line 4x4

    8990 лв.

    дата на произв. - септември , 2006 г., пробег - 160000, С.к - Ръчна, цвят - Кафяв

  • BMW 745 KEYLESS===SOFTCLOUS===NIGHTVISION===DISTRONIK

    16799 лв.

    дата на произв. - април , 2009 г., пробег - 205000, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Fiat Scudo 2.0multijet/120hp/klima/EURO4

    9600 лв.

    дата на произв. - март , 2008 г., пробег - 135122, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • BMW 2000 218D

    29800 лв.

    дата на произв. - май , 2016 г., пробег - 29600, С.к - Ръчна, цвят - Син

Виж всички обяви

Коментари ( 23 )

Напиши коментар Влез

от: ужас ( преди 2 години )

боже пази ме!вчера тръгнах за зафира а се върнах с туран.Като чета какво става направо изтръпвам.Опел май са по здрав макар и по дървени.Даже не е комън рейл 2005г.?
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 години )

problematie viv filtara za tvirdi 4estici zapu6en e
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: христов ( преди 4 години )

Предлагат ми Туран 1.6 с оригинален метан на 80 хил 2008 година.Дали не е малък мотора за това купе,може би ще ми отговори някой по-компетентен от мен.Благодаря ви предварително.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 18  Отрицателни: 11

от: Теди ( преди 4 години )

Здравейте ! Решихме да сменим колата с по-голяма и сме се насочили към Touran със сигурност,но дилемата е дали ръчна или автоматична система да изберем и колко коня.Като икономичност коя е добра?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 6

от: Mitko ( преди 4 години )

Покажи Коментара
Imam voksvagen Touran 2.0 tdi 136 konq 2003g karamgo ot 3 godini naposledak negoharesvam vze damigori poveche i zagubisi moshnosta nevari kakto predi si vareshe smenilsam nov debitometar razlikata e nikakva turboto si raboti 120 poveche nevari neznam kakvo dapravq.Molq kolegi ako znaete otkakvo e moje dami kajete.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 1  Отрицателни: 6

от: Недоволен ( преди 4 години )

Много доволни, много го харесват, много го обичат. А всъщност е един трошлив миниван. Ръчната 6-степенна скоростна кутия трудно изкарва повече от 150 000 км, двигателят харчи масло и редовно пука глава, радиаторът протича на 8-мата година, интересно как не сте се сблъсквали с тези неща.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 8

от: 1.9 tdi 105 ( преди 6 години )

Моята е 1.9тди 105к.с. 2004г. и като махнем това че си побутва масло е страхотна кола с доста удобства, и макар и вече на сериозни години даржи цена,дори и в Германия
Отговори
 
+2
 

Положителни: 8  Отрицателни: 6

от: Duky ( преди 7 години )

Много съм доволен.. VW Touran е чудесен автомобил, на мен не ми харчи масло незная на " колежката " какво и сипват, но според мен не е редно:) Препоръчвам ти Meguin аз съм с такова и досега нямам проблеми :) Колата е страхотна!!!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 5

от: Zoya ( преди 7 години )

Карам от 2008 Туран 1.6 версията, която е eco fuel (метан) Това е прекрасен автомобил и не бих го заменила за никакъв друг. Икономичен, здрав, и комфортен. На 150 000 км. съм му направила за 3 години и никога никакви проблеми. Стандартното сервизиране, малко повече масло гори и като недостатък отчитам това, че е нисък и вече заварявах гърне, но това че е нисък се дължи на метановите ботилки, които са отдолу. Като цяло перфектна кола.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 7

от: Nutron ( преди 7 години )

Карам Туран 1.4TSI от 3 години, 84х.км
Досега са ремонтирани:
Подменен CD Changer
Скоростна кутия
Окачвачи спирачни автомати
Тези по гаранция
След гаранция:
Ремонт двигател със смяна на агренажна верига и обтегачи, аварирал на пътя, системен дефект на модела
Аварирал на пътя турбокомпресор

Нямам думи...немско качество..
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: stefan ( преди 8 години )

имам Тоуран 1.6 FSI бензин и го карам от 2 месеца.Аз си го взех с косурите и сега си ги оправям.Например:ревизия на скоростите и съответно смяна на лагерите,по край това смених и съединителя,а сега ми предстои и нещо много неприятно и предполагам и доста скъпо а то е блока за управление на вентилаторите.От време на време става объркване при включване на климатроника и светва чекинга.Ако някой може да помогне моля да го направи.Грешката е Р1660.Иначе автомобила е прекрасен, не се двуомете.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: pesho до: Музе
( преди 8 години )

kolega ,filtara se namira pod jabkata.ako go smeniash si sloji MAHLE s aktiven vaglen.cenata e okolo 25 lv bez DDSE
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 1  Отрицателни: 4

от: иванов ( преди 9 години )

много е добър.шумът е като комън реил от същия клас.относно разхода на масло, проблем с турбината и други мога да препоръчам да присъствате когато ви сменят маслото и филтрите.аз ползвам виф масла 0w30 или 5w30 за тди, карам 20 000км и не доливам по-вече от 0,5 л.за по-кофортно возене гуми 205/60/15.перфектна динамика и гъвкав двигател,по бързо разгръща мощноста от комън рейла и от там идва икономичноста при нормално управление.важно-сравненията между произведени автомобили до 2005год.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: fency ( преди 9 години )

kolata e neverojatno fynkcionalna,mnogo stabilna i ikonomichna.imam takav 140 k.s. i za 4 godini my navartjah 110000 km.razhoda na maslo si go davat po knigka,ne e priatno,no ne e nai strashnoto neshto.smenjal sam manshoni,,kareta, tamponi...za kasmet vinagi garancionno.kato cjalo podragkata my e lesna ne stryva mnogo.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: erol ( преди 10 години )

strahoten semeen ovtomobil karam ot edna godina touran 2.0 tdi dsg edinsvenia nedostatak e ot smiana na maslo do sledva6ta mi izgori litar maslo ina4e e strahoten
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Dimucio ( преди 10 години )

Veche 4 meseca karam takaw awtomobil - 2.0 tdI 174hp, wsichki extri, CROSS - dori parkira sam bez da dokoswash wolana. Sistemata do sega ne mi e zgreshila nito wednaj a parkira perfektno do bordiura.
Kakto i da e towa e zabawnata chast.
Okachwaneto e po twardo i se usesta. No kolata sedi po stabilno w zawoite, wapreki wisochinata si. Pri tazi mostnost na motora e interesen fakta che uskorenieto e nesrawnimo 7-8sec 100km koeto za van e mnogoo dobre!
za sega sam naprwil 26000km i wpechatlenie mi narpwi razhoda na maslo. moje bi naistina e edna ideq w poweche. Moje da se dalji na fakta che aero dinamikata na awotmobila e malka. Ako patuwate po magistralata i karate s 130 ste imate razhod 7.1; zapochnete li da uwelichawate razhoda skacha na 7.4 pri 150. nabiraneto kym 180 weche e po bawno. Kolata se darji mnogo dobre pri tazi skorost, (pri tozi model zadnite djanti sa po-shiroki), no weche sled 210 kilometraja moje da se zapalni mnogo trudno.
Edin sawet ot men, sled kato sprete na benzionstanciq izchakaite 30 sec i powecheko predi da izkliuchite awtomobila:).

No towa s auto parkinga wpechatlqwa, nai weche momicheta.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: uncle ( преди 10 години )

Аз нямам VW TOURAN, но по всичко личи че скоро ще имам. Въпроса е че съм леко притенсен какво ще получа насреща.

Историята е малко от краката за главата. Аз си поръчах една такава кола, даже я авансирах. След това заразпитвах за метан колите и като се започна едно плюене - не вървят, нямат мощ, не може да изпреварваш, да тръгваш бързо. Ако пуснеш климатика, направо загасва, а аз си я поръчах и с утопляеми седалки, че съм малко зиморничав, ако и това има отношение към мощта. и след всичко това съм леко объркан за правилността на покупката ми. притеснението ми се затвърди твърдо и от дилъра, който небрежно ми заяви че наистина са малко спънати, т.е. до първа смяна на маслото ще вдига най-много 110-120 км.час, което с моя начин на ползване на автомобила означава че година, две ще се движа със 100 км./час. Което може би ще ми спести някоя глоба на магистралата за превишена скорост, но не мисля че ще ми достави удоволствие от покупката и шофирането на нов автомобил.
Ако може някой да ми помогне с избора ми, който все осще съществуа, автомобила не е пуснат за производсвто, поне още няколко седмици и има вариант да си го поръчам с друг двигател, може би 1.9 дизел?
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 6

от: Музе ( преди 10 години )

Един въпрос ако може да задам - къде се намира филтъра на купето, който подлежи на смяна? Благодаря
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 6

от: boni ( преди 10 години )

карам го от година и три месеца и до сега не съм имал никакъв проблем,изминал съм 40000км.Много добре се държи на пътя и съм доволен.пробвал съм също и Опел Зафира,но тя няма нищо общо с Тоурана и като возия и като комфорт.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Wartburg ( преди 10 години )

много искам такъв,още като излезе се влюбих в него
Отговори
 
+3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 5

от: kiril ( преди 10 години )

imam takuv ot 1 godina i strashno sum dovolen niamm problemi snego
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: expert ( преди 10 години )

perfekten avtomobil
karam takuv
Отговори
 
+6
 

Положителни: 11  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 10 години )

Покажи Коментара
b-e-z-p-o-l-e-z-e-n.
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 3  Отрицателни: 14


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising