Мокрите гуми обикновено влошават контакта на автомобила с настилката. В Mercedes-Benz обаче са намерили начин да превърнат това в предимство, като дори са патентовали технологията, съобщава AutoGuide. Тя е подходяща както за летните жеги, така и за снежните зимни дни.
Системата се състои от резервоар, който е свързан с всяка от гумите посредством тръби. Интегрирани са и специални датчици, които следят температурата на гумите, като в случай на прегряване ги обливат с течност.
Според информацията това позволява да се поддържа оптимална температура на протектора, което от своя страна подобрява значително представянето на гумата и съответно на автомобила.
Системата е предвидена да помага и през снежните зимни дни, премахвайки натрупания по протектора сняг и предотвратявайки заледяване на самата гума. В тези случаи технологията работи по същия начин - облива гумите, но използва предварително затоплена течност.
Инженерите на Mercedes-Benz са проектирали системата така, че тя да може сама да набавя необходимата течност - водата се събира от предното и задното стъкла на автомобила. През студените дни се използва специален антифриз.
Към момента няма информация дали и кога подобна технология може да се появи при сериен автомобил.