IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Охладителна система за гумите

Това е най-новият патент на Mercedes-Benz

Охладителна система за гумите

Мокрите гуми обикновено влошават контакта на автомобила с настилката. В Mercedes-Benz обаче са намерили начин да превърнат това в предимство, като дори са патентовали технологията, съобщава AutoGuide. Тя е подходяща както за летните жеги, така и за снежните зимни дни.
Охладителна система за гумите
Системата се състои от резервоар, който е свързан с всяка от гумите посредством тръби. Интегрирани са и специални датчици, които следят температурата на гумите, като в случай на прегряване ги обливат с течност.

Според информацията това позволява да се поддържа оптимална температура на протектора, което от своя страна подобрява значително представянето на гумата и съответно на автомобила.

Системата е предвидена да помага и през снежните зимни дни, премахвайки натрупания по протектора сняг и предотвратявайки заледяване на самата гума. В тези случаи технологията работи по същия начин - облива гумите, но използва предварително затоплена течност.

Инженерите на Mercedes-Benz са проектирали системата така, че тя да може сама да набавя необходимата течност - водата се събира от предното и задното стъкла на автомобила. През студените дни се използва специален антифриз.

Към момента няма информация дали и кога подобна технология може да се появи при сериен автомобил.


 

0 от 500
  • #19
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо до Йори ( преди 7 години )
    В развойните звена на Даймлер работят 22000инженера и накрая EGR клапана на последното поколение ДВГ на Мерцедес е проектиран в ТУ-София в катедра МТФ.
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    чудят ссе вече каква простотия да измислят. вместо да направят някой модерен и екологичен автомобил, тръгнали гумите да охлаждат с вода... дивотии на квадрат.
  • #17
    7 rate up comment 3 rate down comment
    v-1 ( преди 7 години )
    До сличайно мианващия:А ти щото вече я изпробва технологият, прецени че е опасна и само на хартия е добра и храчиш тук в коментарите... Мамин сладък. Ако всички мислеха като тебе за иновациите и ги отхвърляха от пръв поглед, още колелото нямаше да сме открили и щяхме да караме коне сега, не коли.
  • #16
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Йори ( преди 7 години )
    Ама какви клавиатурни инженери - титани на мисълта има тукаа, тц, тц... В развойните звена на Даймлер работят почти 22 000 инженера. 22 000! И имат годишен бюджет за нововъведения и тестове от почти 5,8 млрд. евро. Ама тук някойсигойо е решил, че е по-умен и съобразителен от тях и смело заключава, че тази система е глупост. После се чудим защо ни е зле държавата. Щото сме прекалено умни явно.
  • #15
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Бумеранг ( преди 7 години )
    Май много по-лесно ще е ако просто се оптимизират смеските на гумите и тази система става излишна! Във Формула 1 го има от многоо години, така, че........Тази статия доказва в пълен размер оправданото съществуване на зимните и летните гуми!!! А преди време някои се тръскаха, че по-добро от всесезонните нямало и пр. коментари. Само се чудя защо си усложняват немците живота???
  • #14
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Japanese Guy ( преди 7 години )
    Naskoro chetoh statiyata "Trite silni strani na Mercedes Benz s koito Toyota ne mozhe da se prebori" napisana ot japanskija zurnalist Kenji Momota.Sadarzanieto na statiyata e druga tema , a i za da ne se draznyat fenovete na Toyota nyama da go izlagam.No v zaklyuchenie avtorat kazva taka:Kakvito i vremena da nastapyat Mercedes Benz si ostava BENCHMARK pri avtomobilite.Derzaite fenove!
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Кларксън затова ли кара Рено?В рено комби си отвори и влезе като го бяха натиснали репортерите да питат за скандала в ТopGear.
  • #12
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 7 години )
    Ае да си избиваш комплексите някъде другаде, а? Излишни са словоблудствата ти ... Щом е технология от Мерц и вече няма нужда да се разсъждава над нея, приемаш го за свръх-, супер-, гига-, мега- 4х4 добрата технология. Само се върни малко назад и ще видиш колко неуспешни технологии има патентовани, които на пръв прочит са изглеждали "яки", но в последствие са се оказали безумни.
  • #11
    10 rate up comment 6 rate down comment
    До: Japanese Guy ( преди 7 години )
    В днешно време има доста по иновативни автомобили от S-class, думите на Кларксън са отживелица.
  • #10
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ти да не мислиш, че в тоя мерцедес има цистерна с вода да се излива върху гумите, това което ще се пръска веднага се изпарява и ще е ситна водна смес - при температура на гумата над 100 градуса това нещо веднага се изпарява веднага, а и дори да имаше как да се намокри цялата гума пак ще спира много по-добре от прегряла гума. Не си тормози мозъчето няма да ти се наложи да я използваш тая система на бостана от където си.