IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen налива в електрически технологии

Концернът обмисля създаването на собствена фабрика за батерии

Volkswagen налива в електрически технологии

Германският автомобилен концерн Volkswagen възнамерява да построи собствена фабрика за батерии и акумулатори. Подобен завод би могъл да струва до 10 млрд. евро, пише германският икономически всекидневник Handelsblatt, като се позовава на свои източници. Според медията едно от възможните местонахождения за фабриката е Залцгитер.
Volkswagen налива в електрически технологии
Снимка: Ройтерс

Според Handelsblatt мениджмънтът на VW обмисля подобна възможност, за да намали зависимостта си от азиатски производители.

Говорител на VW е заявил, че „компанията не коментира спекулации“, като е добавил, че по принцип компанията обръща сериозно внимание на „електромобилността“.

Volkswagen си постави за цел да стане лидер в областта на елекромобилността до 2018 г.

От друга страна, и представителите на работническите съюзи в Daimler, Volkswagen и BMW от години се застъпват за производство на батерии в страната. При това става дума преди всичко за производство на батерийни клетки, считани за ключ към пробива на пазар на електроколи, защото засега ограничават възможната дистанция, която може да се премине с едно зареждане, и оскъпяват като цяло производството.

В този аспект Германия е застрашена да стане зависима от преди всичко азиатски производители. Затова редица местни концерни обмислят възможността да поемат по пътя на американския пионер в областта Tesla, който заедно с Panasonic изгражда най-голямата засега подобна фабрика в света, чийто производствен старт е планиран за 2017 г.

Въпреки това обаче досега автомобилният бранш като цяло се съмняваше в икономическата съобразност на подобен завод. В края на 2015 г. Daimler преустанови строежа на подобен завод в Кеменц, Саксония.

В случая на Volkswagen казусът касае и бъдещето на завода за двигатели в Залцгитер, където се произвеждат традиционни мотори. През март ръководителят на работническия съвет на концерна Бернд Остерло е предупредил по време на Общо събрание, че в следващите 10 до 15 години заводът ще „бъде поставен пред проблем със заетостта“ заради промяната на технологиите зад двигателите.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    "Хибрида бил умряла технология - през следващите 10 години това ще е доминиращия задвижващ способ за повечето автомобили"Умряла е бе пич, вземи го проумей. Ще е вървежна още 10г, да. Общо ще изкара около 30г. Идват електричките. Допотопния дизел, който бил умрял и за който толкова се пънете ще се продава добре и в следващите 10г. Защо? Защото разходът му е достатъчно нисък, около този на хибрида, дори в определени случаи и под него. За мощността и управлението няма смисъл да правим сравнения
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ВАГ преди време наляха десетки милиарди за нова платформа, какво са сега 10-тина милиарда. Я поне 50, кво играят на дребно?! И после как тихичко ще вървят Голфовете по улиците, как весело ще си свиркат Голфоводите пак ;)
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Варта е собственост на Джонсънс, те пък на Валео, френски батерии произведени в Китай. Шегата на старана, но прозводството на батерии е най-мръсното и вредното на планетата, не случайно на 90% е в Китай, за европейския пазар чат пат и турско и балканско. Клетките идват готови от там тук само се слага пластмасовата кутия с надписа Произведено в Германия от Бош да се радват голфаджийте. Ако направят завод за батерии в Германия само лобизма на баба Меркел би ги спасил от екотаксите на Брюксел.
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хибрида бил умряла технология - през следващите 10 години това ще е доминиращия задвижващ способ за повечето автомобили. Идеален за градски условия и с голям пробег с един резевоар с ниски вредни емисии, а плъг ин хибридите в градовете се движат през 90% от времето с 0леви емисии. Умряла технология викаш ХАхАХХа. Дизела е умряла технология - остава само тъпата Европа да го проумее едни 20-30 години след останалия свят.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ей 110, за този пост трябва да получиш награда " Пост на годината ", човек !!!Наливат какво? Нафта?
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Striker ( преди 7 години )
    Оле, милите дойче картофен...Докато се наканят, ония зад океана и жълтите ще са на светлинни години. След някоя и друга година ще си избираме коли с марки Тесла, Апъл, Гугъл и Майкрософт:)
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    За VARTA не съм чул да кой знае колко иновативна фирма, но съм чувал друго: още от Първата Световна Война ( да не говорим за Втората ) печели всички държавни поръчки в Германия, и така е и до днес.С дребната забележка обаче, че дивизията им за пр-во на автомобилни батерии от ок. 10 години е собственост на Johnson Controls. T.e VARTA няма вече бизнес с автомобилни батерии.
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    110 ( преди 7 години )
    Наливат какво? Нафта?
  • #6
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Еми и са прави. Хибридите са мъртви, заменени изцяло от електрически. Кой е луд да налива в умряла технология?Може би само тези които ги произвеждат от 20г с неособен успех
  • #5
    23 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Абе тия не се ли бяха изказали, че хибридите са глупава технология без бъдеще, а електрическите автомобили ще са актуални към 2050та?Лъгаха докато могат сега пак се правят на еко. Само дето компаниите, които работят в тази посока от 20 години вече имат ел. модели и хибриди с изключителна надеждност и пробег, както и разход за хибридите.Преди харесвах много ауди и имах такъв автомобил - бях им фен докато правеха модели с двигателите на cosworth, но вече никога няма да си купя нещо от ВАГ.