Bentley ще се откаже от използването на 6,75-литровия туин-турбо V8 двигател, който се поставя на флагмана Mulsanne. Това обяви ръководителят на британската марка Волфганг Дюрхаймер пред Car and Driver.
По думите на топ мениджъра сегашният 6,75-литров агрегат няма да се появи при следващото поколение на Mulsanne. Шефът на Bentley е категоричен, че новата генерация на флагмана на марката ще бъде оборудвана с W12 двигател, но не пожела да разкрие подробности за него.
Оригиналният мотор Bentley L Series се използва от 57 години. Той дебютира през 1959 г., като тогава е с обем 6,2 литра. Агрегатът има 2 карбуратора, а първите модели, на които е поставен, са Bentley S2 и Rolls-Royce Silver Cloud II.
Впоследствие двигателят е модернизиран на няколко пъти, като от 1983 г. започва да използва и турбокомпресори. В момента моторът е с 6,75 литра обем, като развива 512 к.с. и 1020 Нм въртящ момент. Агрегатът се съчетава с 8-степенен автомат ZF.
Тази комбинация позволява на модификацията Bentley Mulsanne Speed, имаща 537 к.с. и 1100 Нм, да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди, както и достигане на максимална скорост от 305 км/ч.
Снимка: Bentley