IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda патентова двигател от ново поколение

Моторът е с бутала с различна височина

Honda патентова двигател от ново поколение

Японската компания Honda е готова с двигател от ново поколение, твърди изданието AutoGuide, базирайки се на чертежи от патентното ведомство на азиатската държава.
Honda патентова двигател от ново поколение
Според информацията на сайта двигателят има система за деактивация на част от цилиндрите, както и бутала с различна височина, благодарение на които предлага променлив обем.

Както пояснява AutoGuide, новият четирицилиндров двигател, поне на теория, може да предложи 15 версии с различен работен обем. Това е възможно именно благодарение на буталата, чиято височина може да бъде различна, както и на системата за деактивация на цилиндрите.

Подобна гъвкавост е непосилна за настоящия 2,0-литров мотор на Honda, който има четири цилиндъра с обем по 0,5 литра и може да бъде конструиран в едва четири разновидности - с обем 0,5, 1,0, 1,5 или 2,0 литра.
Honda патентова двигател от ново поколение
Въпросните бутала с различен размер ще позволяват на компанията да спести значителна сума по отношение на развитието на мотора, твърди още AutoGuide. И пояснява, че чертежите от патентното ведомство представят адаптиране на новата технология в редови мотори с 2, 3 и 4 бутала, както и при V6 агрегати.

Очаквайте подробности

 

0 от 500
  • #15
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Пацо ( преди 7 години )
    Хонда творят както винаги. Това, че са доста недооценени от клиентите е отделен въпрос. Те са и първите, които патентоват и изкарват на бял свят най-стабилната и гъвкава система за газоразпределение VTEC. Използват я от 92-ра година до ден днешен. Тогава другите автомобилни производители са считали това за невъзможно и дори е имало подигравателни коментари :)
  • #14
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    За сенокосачки,помпи и Дошовци става!
  • #13
    24 rate up comment 3 rate down comment
    ... ( преди 7 години )
    Тея инженери там много здраво бачкат,ама си трябва и малко развлечение. Я някой да им преведе коментарите и да им ги прати,да се посмеят малко хората и да поработят с нови сили след това. Гошко от Чепръчене ще прави разбор за иновативен и патентован двигател на Хонда,който дори още не е произведен. Смях в залата. Един ден като излезне двигателя и ще има "аааааааааа така ли било бе,аз в началото за друго се сетих"
  • #12
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    много ми е интересно как ще натикат тия 15 версии в твоя двигател на хонда v-1 hahahahahahahh, или са 15 версии на един и същи блок, така може
  • #11
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    пак ще си говорим, статията е неправилно написана v-1 , говорим за пестене на суми и икономий
  • #10
    21 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 7 години )
    Стара технология, само дето тук се говори за различни бутала в един двигател, а не да сменят буталата на блока и да постигнат друг обем. Ей много сте отворени всичките форумни "порфесори" и всички сте много голеи на приказки. А това, ще бъде новост след като Хонда го направят да работи ефективно и балансирано, хората разбират какво правят не ги мислете.
  • #9
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ще ползват два колянови с различен ход,но един и същи блок, вала с по късия ход ще слагат дългите бутала да компенсират височината,а вала с по големия ход слагат по къси бутала, така се променя обема, а също ще променят диаметъра на цилиндрите така ще получат доста повече обеми от един блок, но това нее нещо ново.
  • #8
    17 rate up comment 6 rate down comment
    vel_co ( преди 7 години )
    Преди около 25г Хонда патентоваха овални бутала за повече мощност при мотоциклетите. Първоначално си представях елипса, но когато разбрах, че овалът всъщност е формата на лекоатлетическия стадион, стана ясно защо имаха проблеми с уплътнението на сегментите. Овалите бяха подредени по дължина (никаква компактност). И безславно тази конструкция потъна в историята...
  • #7
    15 rate up comment 5 rate down comment
    vel_co ( преди 7 години )
    На първата схема челата на буталата са различно дебели, ясно. На втората обаче колената на коляновия вал са различно дълги и то в ред 1-4-2-3, което е неприемлив ред на работа на цилиндрите. Успех в балансирането на такъв вал и такъв двигател въобще!
  • #6
    15 rate up comment 3 rate down comment
    vel_co ( преди 7 години )
    Бутала с различна височина постигат същото като мотовилки с различна дължина (всъщност не точно), но какво всъщност се постига? Различна степен на сгъстяване в различните цилиндри или различен ходов обем. Ползата? Чакам тълкувания...