Японската компания Honda е готова с двигател от ново поколение, твърди изданието AutoGuide, базирайки се на чертежи от патентното ведомство на азиатската държава.
Според информацията на сайта двигателят има система за деактивация на част от цилиндрите, както и бутала с различна височина, благодарение на които предлага променлив обем.
Както пояснява AutoGuide, новият четирицилиндров двигател, поне на теория, може да предложи 15 версии с различен работен обем. Това е възможно именно благодарение на буталата, чиято височина може да бъде различна, както и на системата за деактивация на цилиндрите.
Подобна гъвкавост е непосилна за настоящия 2,0-литров мотор на Honda, който има четири цилиндъра с обем по 0,5 литра и може да бъде конструиран в едва четири разновидности - с обем 0,5, 1,0, 1,5 или 2,0 литра.
Въпросните бутала с различен размер ще позволяват на компанията да спести значителна сума по отношение на развитието на мотора, твърди още AutoGuide. И пояснява, че чертежите от патентното ведомство представят адаптиране на новата технология в редови мотори с 2, 3 и 4 бутала, както и при V6 агрегати.
Очаквайте подробности