IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци обявиха електромобилите за неизгодни

Според експерти на ADAC издръжката на подобна машина е по-скъпа от тази на стандартните коли

Германци обявиха електромобилите за неизгодни

Разходите по автомобили с електрически силови агрегати са много по-високи от тези на машини, оборудвани със стандартни двигатели с вътрешно горене. Това твърди в свой доклад германската организация ADAC.
Германци обявиха електромобилите за неизгодни
Компанията обяви резултатите от свое изследване, в което нейни експерти са изчисли разходите по експлоатация на автомобили с различни силови агрегати в продължение на 4 години при годишен пробег от 15 000 км. То сочи, че въпреки отсъствието на разходи за гориво и наличието на допълнителните данъчни облекчения разходите на електромобилите са по-високи.

На първо място специалистите на ADAC обръщат внимание на завишената стойност на електрическите превозни средства. Например, в Германия електрически Volkswagen Up! струва с 11 000 евро повече от бензиновия. Подобно е положението и при  Renault Zoe, което е с 1/3 по-скъпо от Renault Clio.

Оказва се също, че собственикът на електромобил има по-високи разходи за обслужване и ремонт, като в същото време неговата машина по-бързо губи цената си на вторичния пазар. Проблем се оказва също малкият пробег с едно зареждане, което ограничава възможностите за предвиждане и губи време за пълнене на батериите.

Отбелязани са и предимствата на подобни автомобили. Това са минималните или напълно липсващи транспортни данъци, безплатното паркиране и възможността да се движат в платната, отделени за градски транспорт. Освен това в много държави купувачите на такива машини получават държавни субсидии за тяхната покупка.

В крайна сметка обаче експертите на ADAC твърдят, че едва 2 от общо 12 тествани модела са по-изгодни от аналозите си с двигател с вътрешно горене. Ако един изминат километър с електрически Ford Focus излиза 56,6 евроцента, то с бензиновата версия това ще струва 51 цента, а с дизеловата – 51,4 цена.

Доста по-скъпо излиза най-популярният електромобил в света – Tesla Model S – 1,37 евро за километър. На обратния полюс са единствено Kia Soul EV и Mercedes-Benz B 250, които иззилат по-евтино от своите бензинови и дизелови аналози.

Като цяло изследването сочи, че в момента по света се движат над 1 млн. електромобила, като 363 265 от тях са в САЩ. В Китай цифрата е 157 354 бройки, а в Япония – 121 000. В Европа лидер е Норвегия с 65 958 единици, следват Холандия – 61 025 и Франция – 59 000.

Снимка: Tesla Motors

Тагове: adac
0 от 500
  • #54
    0 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 7 години )
    Съгласен съм. Нов автомобил не излиза евтино и ако взимах дизел или бензин, щеше да е на минимум година заради бързата обезценка в момента, в който нов автомобил напусне шоурума.Цялата работа е, че разходите по електричката с нищо не надвишават тези на Аудито и за мен това бе правилното решение.Да не говорим, че да караш електричка е страхотно удоволствие! Единственото, което ми липсва от Аудито е - румолещият звук на двигателя хахаха, но се свиква.
  • #53
    0 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 7 години )
    ... ще е ОК, защото месечните вноски ще са около ?200...Както и да е. Всеки си прави сметката. Важното е си доволен от направения избор. Аз лично не смятам да купувама втомобил с ДВГ. Имаме един еднолитров Ярис и ще го караме докато е ОК, После ще го заменя с електричка от рода на Рено Зои.
  • #52
    0 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 7 години )
    Колата е SV модел, струва ?25500 след отстъпки.Дадоха ми отстъпка от ?5500 като им дадох Аудито.Добавих ?4000 кеш.3 години на изплащане и след това имам гарантирана остатъчна стойност на автомобила ?9200. След 20 месеца имам избор:Покривам остатъка и автомобилът е мой.Сменям го за нещо ново или друго като за депозит се взима разликата между гарантираната остатъчна стойност и пазарната цена.Връщам им колата и забравям (най-лошият вариант)Дори да взема заем за остатъчната цена ще е...
  • #51
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Нещо ти липсва в сметките!Интересно при цена на Лийф от порядъка на 35к евро, как получаваш вноска от 274 евро!!! Лизинг за 20г? Голяма остатъчна стойност или огромна първоначална вноска? Както ти казах карам нови коли. За вноска от 274 евро месечно, първоначалната би трябвало да е от порядъка на 10-12к евро при лизинг за 5г. Което определено е в пъти над цената на 12г ти Ауди!Не искам да ме разбираш погрешно! Няма нищо по хубаво от новата кола, има много предимства,но не излиза по-евтино
  • #50
    0 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 7 години )
    ремък... Общо близо ?1100 допълнителен разход...?274 месечна вноска?27 електричество (всъщност е наполовина, защото зареждам, когато е необходимо и в службата)?120 пътна такса?311 евро на месец за нов автомобил.... Защо не?!?4 години не се ходи на технически преглед3 години пълна гаранция 30000км или една година интервал за обслужване (сменя се поленов филтър и... ами, това е)8 години гаранция на батериятаС Мишелин Енерджи Сейвър гуми... 50000км пробег, минимум.
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 7 години )
    До анонимния колега:ХахаххаЗащо според теб, ще си губя времето да ви занимавам с измищльотини?!?Разбивка:25000км за 12 месеца (29000 общо за 14) 250 х 6.5л/100 х ?1.35(годишна средна цена на местния дизел) = ?2193 за нафта?700 годишна пътна такса за 1.9тди А4 (2004) ?50 годишен преглед?150 сервизно обслужване?500 поправки (средно за 3-те години с колата)Общо:?3593 или?300 на месецВ годината на продажба трябваше да сменям 4 гуми, масло на автоматичната скоростна кутия, ангренажен
  • #48
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Годишната поддръжка и дизелът за 12 годишно Ауди А4 ми струваха повече от годишната вноска и разходи за нов Лийф."Хаха, по голяма лъжа не бях чувал отдавна. Само каското на Лийфа от около 2500лв годишно, минава разходите на Ауди-то за 15к км годишно. За вноската, вероятно от около 600-700 лв месечно, въобще няма и смисъл да се коментираЯвно сме събрали да ни лъжеш пред блока. Карам предимно коли купени от магазина, но да споделиш такава тъпотия е безценно!!!
  • #47
    4 rate up comment 4 rate down comment
    дпа ( преди 7 години )
    Доколкото си спомням през последните години адак си признаха сами, че всички тяхни иследваниуя и проучвания са били фалшифицирани, даже конглокса автомобил на годината където наляли голфа със измислени гласове. Така че сега защо да им вярваме, нито на адак вярвам, нито на тюф, нито на нищо немско. Да спрът да лъжат първо, после да правят изследвания
  • #46
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 7 години )
    "Все пак кажи, как трансмисията на хибридите на Тойота вдигат разхода?" На кутията CVT единият вал за скоростите е подвижен. Има клипове в интернет. При рязко подаване на газ, кутията не може от едината крайна точка да премести на другата крайна точка и през това време се получава загуба. Т.е. - даваш газ, пък колата пак си потегля равномерно. Затова ако даваш повече газ, само излишно форсираш мотора, а крайният резултат е същият. И когато имаш излишно форсиране, сигурно разходът е същият...
  • #45
    10 rate up comment 4 rate down comment
    peposhi ( преди 7 години )
    Би било интересно да прочета как точно са направили изчисленията. Годишната поддръжка и дизелът за 12 годишно Ауди А4 ми струваха повече от годишната вноска и разходи за нов Лийф. Вече съм минал 29 000км с Нисана и спокойно мога да кажа, че определено не е по-скъпо да се поддържа. Смених само поленовия филтър при годишния преглед и толкова.