IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW представи двигател с 4 турбини

Той е дизелов, има обем от 3,0 литра и развива 400 к.с.

BMW представи двигател с 4 турбини

След като неотдавна пусна на пазара дизелов двигател с три турбини, германската компания BMW представи нова версия на мотора, която е оборудвана с цели четири турбини. Агрегатът се появи пред публика на специализирано изложение в Австрия, като ще дебютира на борда на бъдещия 750d xDrive.
BMW представи двигател с 4 турбини
Снимка: BMW

Новият агрегат е редови с шест цилиндъра и има работен обем от 3,0 литра. Мощността му е 400 к.с., които са налични между 4000 и 4600 об/мин. Въртящият момент пък достига 760 Нм, като е на разположение между 2000 и 3000 об/мин. Всъщност въртящият момент е електронно ограничен, тъй като това е максимумът, който може да поеме автоматичната трансмисия с 8 степени на ZF, се казва в официалното съобщение.

Моторът е базиран на познатия агрегат с 3 турбини, като има аналогично тегло. Основата разлика е, че голямата конвенционална турбина е заменена от две по-малки.

Дизеловият двигател ще дебютира на борда на новия флагман 750d xDrive, като ще му предостави ускорение от място до 100 км/час за около 4,5 сек. В същото време обаче средният разход на гориво ще бъде намален с 5% спрямо версията с три-турбо.

С новия мотор ще се оборудват и други модели на BMW, включително X5 M50d, X6 M60d и M550d xDrive.

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 7 години )
    Всъщност не знам кому е нужен толкова мощен дизел... а относно турбините рециклирана е 7-800 лв след изпращане на старата като ти пращат друга рециклирана, и оригиналните си карат 400+ хлд км. при правилна подръжка (добро масло и гориво), а и предимно градското каране съкращава живота на турбото доста.
  • #18
    11 rate up comment 2 rate down comment
    МЕН ( преди 7 години )
    Написаното от теб е вярно за първия, максимум втория собственик. За типичния БГ потребител БМВ-то идва на минимум 5 години, с две превъртания на километри, един челен удар, два странични и избушен катализатор...
  • #17
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Az ( преди 7 години )
    Nai interesnotot e che e pulno s hora koito kmentirat kolko e skupa podrujkata, kolko gori avtobombila a vsushtnost ne mogat da si go pozvolqt. Tezi koito mogat, povqrvai mi, ne mislqt za podobni neshta. No stava duma za horata koito naistina mogat da si pozvolqt kolata, ne sofiiskite batki koito sa otkradnali vednuj ot nqkude si, kupili sa hubav avtomobil i sled tova sa mu slojili gazova che parite im sa na svurshvane.
  • #16
    28 rate up comment 5 rate down comment
    Ганчовец ( преди 7 години )
    БМВ са аналогът на Жилет в автомобилите - точно си викаш три ножчета на една самобръсначка са максимума и те хакнат червърта турбина.
  • #15
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Котоошу ( преди 7 години )
    Рев ще има с тея турбини с нашта нафта.
  • #14
    15 rate up comment 5 rate down comment
    инженер ( преди 7 години )
    Интересно ми е да видя как ще се представя ел. турбината на Ауди, това е много интересно решение но изисква лит-ойн-на батерия, което значи, че след като няма ток в нея нямаш и ел. турбина, да не говорим, че ще е допълнителна тежест тази батерия, така че не бързай. Въпреки че ме кефи идеята с ел. турбина не бих си взел Ауди, защото технически грамотните хора няма как да си купят недовиващ автомобил със съмнителни технически качества.
  • #13
    8 rate up comment 17 rate down comment
    A8 W12 ( преди 7 години )
    Големи напъни да бият 4,2 ТДИ , ама в шестък, Ауди пак разби конглокенцията с ел.турбината.
  • #12
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Немеца си е направил сметката, сваля разхода на 400 коня мотор на 5-6/100 като икономията на пари за гориво се прехвърля на повишена цена на подръжка, разликата е че парите за гориво се изнасят към арабите докато, парите за ново турбо остават в икономиката на Германия, защото те си ги произвеждат и се завъртат вътре и се връщат пак при купувача. И с 10 турбота ще направят само да не гушат арабите :) Приветствам това.
  • #11
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ама това го обяснявам...не знам дали знаете, НО КОЛИТЕ ИЗИЛИЗАТ С ГАРАНЦИИ...за това БМВ е 4 години или 200 000 км.! Какви сметки правите..какви турбини сменяте вече...тези коли се купуват чисто нови, хората не си правят "сметка", че някой български тарикат купува тази кола след гаранция (на 130 000км. истински!) и после се оплаква че сменял турбини, инжектори..печки..окачване!
  • #10
    12 rate up comment 2 rate down comment
    инженер ( преди 7 години )
    Тези двигатели са за да се конглокират с 4.8 v8 бензин на БМВ. Идеята е че икономията на гориво за 300 000км на тази кола ще избие повишения разход за подръжка и турбота и ще предостави динамика близка до бензиновия агрегат, а и по-ниски данъци, защото има разход наполовина от бензиновия V8. Тука някакви смешници правят сметки за рециклиране на турбота за 1000лв, за справка V8 на БМВ инжектора му е 1000лв и дава дефекти често и се налага смяна и на 8те, така че за тези има 3цил. двигатели.