IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia показа конкурента на Prius

Серийният хибрид Niro излиза на пазара през есента

Kia показа конкурента на Prius

В навечерието на откриващия се автосалон в Чикаго корейската компания Kia разсекрети своя нов хибриден кросовър – Niro. Серийният модел ще се появи на пазара през есента, като трябва да заеме място между Kia Soul и Kia Sportage в гамата на марката.
Kia показа конкурента на Prius
Автомобилът е изграден на напълно нова платформа, създадена специално за хибриди и електромобили. Същата архитектура е използвана и при Hyundai Ioniq, като междуосието при хибридния модел на Kia е 2700 мм.

Задвижването на хибрида е поверено на агрегат, в който влиза 1,6-литров бензинов мотор с мощност 105 к.с., работещ по цикъла на Аткинсън. Двигателят работи в комбинация с електромотор с 43 к.с., 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя и батерия капацитет 1,56 кВт/ч.

Средните нива на вредни емисии СО2 при Kia Niro са 89 г/км. Това е повече от показателя на основния му конкурент на пазара – новата Toyota Prius (70 км). Корейците обаче не са притеснени от този факт, тъй като техният хибрид ще бъде значително по-евтин от Prius.

Въпреки че Niro е типичен кросовър, той може да се похвали с нисък коефициент на челно съпротивление – 0,29. Сред достойнствата на модела са още ниският му център на тежестта, ниските нива на шум и вибрации, олекотената конструкция и многото електронни системи, твърдят от Kia.

Основната технология е комплексът Eco-DAS, който помага на водача възможно най-ефективно да трупа енергия при шофиране и съответно да я използва, когато има нужда от нея.

Снимки: Kia

Тагове: kia niro
0 от 500
  • #28
    9 rate up comment 0 rate down comment
    до:Гадно нещо са еле ( преди 8 години )
    10 мин. разлика, спрямо нормалното ми каране на круиз контрол сложен на 150 км/ч. Със 150 км/ч си пристигам свеж, без грам умора и без риск. Разхода на гориво при екстремното каране ми скача двойно спрямо спокойното. Така, че сам за себе си съм преценил, че няма смисъл за 10 мин. да рискувам своя живот и този на другите, да си пиля нервите, да съм под напрежение и стрес и да имам двоен разход. Да не говорим, че високите обороти за продължително време не са най-доброто за двигателя.
  • #27
    9 rate up comment 0 rate down comment
    до:Гадно нещо са еле ( преди 8 години )
    И за къде ти се налага да караш и да бързаш с 220 ми е много интересно? Хирург ли си, животи ли спасяваш в спешното ли си или предотвратяваш световни войни? Колко време можеш да караш с тази скорост? Не повече от няколко мин.и някой ти изкача и трябва да намалиш. Да не говорим за напрежението и риска. Правил съм си експеримент да стигна максимално бързо от София до Пловдив. Газ колкото може. До 250 стигнах. Колата е с ограничител. Като стигнах бях грохнал от умора и напрежение.10 мин. разлика...
  • #26
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до:Гадно нещо са еле ( преди 8 години )
    Не е само заради пробега, а и заради батерията, която ще прегрее. При високи скорости тя трябва да достави огромно количество електроенергия за кратко време. Получава се свръхразреждане. От него може да гръмне или прегрее. При такова голямо черпене на енергия няма какво да е охлади. ако електричките са ти бавни си вземи хибрид! Те вдигат повече и нямат проблеми. Приус вдига 190 по километраж, а реално 180 по ГПС. Лексисите вдигат над 200, но не знам къде ще караш с толкова. Самоубийство е е това
  • #25
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Колега, малко грешиш в генерациите на Приус. От миналата година в продажби е 4-та генерация на модела. Останалите автомобилостроители са все още на 1-во ниво. Смятай колко са назад! Иначе не им пречи да вядят някакви измислени хибриди и да се мъчат да бъдат някаква конкyренция на лидера, а би било добре да има повече иновации и да се създават още по-икономични хибриди. Те Тойота, ако спрат да развиват Приус и чакат 15 г. без да правят нищо, пак ще са пред останалите.
  • #24
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Гадно нещо са електрическите коли, повечето не вдигат повече от 160-170 км/ч. нарочно са направени така,за по-дълъг електрически пробег. Рядко ми се налага, но понякога имам нужда от 220.
  • #23
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Похвални усилия на един от закъснелите за електрическия купон. Голяма навалица, а тойота е 10 години напред. Трето поколение Приус срещу първи опити на останалите. Дерзайте,копирайте! Скоро и електрически Трабант ще излезе, няма да се изненадам.
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не зная колко е добра тази КИА и какви характеристики ще извади и каква цена ще има, но е изключително грозна. Последните години КИА вадеха страхони дизайнерски творения, но това нещо на снимките изглежда много зле.
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    И как така ги е яд, като са на хранилка на ВАГ или поне до скоро, а сега гледам май кУрейците са им новите спонсори, защото много почнаха да пущат за тях. Така, че малоумното ти мнение си го запази за себе си!
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    *** много ги заболя, че КИА са направили по-добър продукт от Тойота и от безсилна злоба, трият постове. Жалки са!
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    В АБ имало и сравнение между Приус и Гоуф хибрид. Е този път въпреки подпирането на гофарата, нямаше как тя да спечели. може би е за първи път Гоуф да не печели тест в АБ. Заклучението за Гофа беше, че все пак това е Гоуф, с грим или без грим си остава Гоуф, т.е. сложили са му малко грим и са го нарекли хибрид, а всъщност харчи повече от нехибридната версия и струва доста повече. Не случайно в никой шоурум на марката няма изложен Гоуф-хибрид. клиентите поне да го видят на живо, да го пипнат :)))