IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia Sportage защитава смело позициите си

Тествахме четвъртото поколение на популярния кросовър

Kia Sportage защитава смело позициите си

През 2015 г. Kia продаде над 450 000 бройки от Sportage, което го нареди на 4-о място в сегмента на кросовърите в цял свят.  Тенденцията за развитие на пазара на подобни автомобили кара корейския производител да очаква този резултат да бъде подобрени. Това трябва да бъде постигнато благодарение на четвъртото поколение на модела, което бе представено в края на миналата година. То вече е на повечето пазари, включително и българският. Екипът ни успя да го тества и да придобие конкретни впечатления.
Kia Sportage защитава смело позициите си
Всъщност Sportage е първият модел на Kia в този клас. Той се появява още през 1993 г., като оттогава излезе в три генерации, които достигнаха общо 3,5 млн. продажби. Всяко поколение от тях записваше ръст на пазара - нещо, с което не всеки модел може да се похвали. Същевременно през годините автомобилът се променяше значително в сравнение с предшественика си. Това се случва и сега, като някои елементи от дизайна са доста изненадващи. И на човек им трябва малко повече време да свикне с тях.

Като цяло кросовърът изглежда далеч по-агресивен и по-мощен. Дизайнерите на марката са решили предницата да не бъде скосена, както при предишната генерация, а отсечена почти вертикално. Решетката на радиатора е разделена от фаровете и е лишена от логото на марката, което вече е поставено по-високо - под капака. Променени са и задните светлини, като те са по-удължени и се свързват с ефектна лайсна, преминаваща през цялата врата на багажника.
Kia Sportage защитава смело позициите си
Спорният характер на кросовъра най-ясни си личи във версията GT-Line, която се отличава от стандартната с допълнителни фарове срещу мъгла - по 4 от двете страни. Налице са допълнителни хромирани елементи, двойка тръби на изпускателната система, както и различни джанти. От Kia обясняват, че целта е да бъдат привлечени нови клиенти - най-вече такива, които обичат активния начин на живот.

В салона корейците са наблегнали на повишаване на качеството на материалите. На някои не им се хареса големият брой бутони на приборния панел, които в наши дни при повечето нови модели са заменени от тъч-скрийн, от който се настройват функциите на различните системи. Все пак налице и дисплей със сериозни размери, на който излизат показателите на навигацията и на мултимедийната система.
Kia Sportage защитава смело позициите си
Приятно впечатление прави голямото пространство за возещите се отзад пътници. Човек с височина от 185 см спокойно се настанява на седалката зад шофьора, като има достатъчно място за краката му. Багажникът също е достатъчно просторен - близо 500 литра, които стават 3 пъти повече при сваляне на седалките.

Базовият бензинов вариант предлага мотор с обем 1,6 литра и мощност 136 к.с., като той е достъпен само със задвижване към предните колела. Далеч по-впечатляващо изглежда същият двигател във версия със 177 к.с. и въртящ момент от 265 Нм., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия и система 4WD. Пътищата в околностите на Барселона, където тестваме автомобила, са идеални за подобна модификция и съвсем скоро се убеждаваме в това.
Kia Sportage защитава смело позициите си
Прави впечатление доста стегнатото окачване, което може да създаде известни сътресения при преминаването на испанските "легнали полицаи". Същевременно воланът е стегнат и директен, което дава още по-добро връзка с шофьора. Това улеснява значително преминаването на завоите с по-висока скорост, въпреки че самият автомобил е с доста висок център на тежестта и с голям клирънс.

Тази версия на Sportage се предлага и с новия 7-степенен автомат на Kia. Ние обаче сменяме колата и попадаме на 2,0-литров дизел със 185 к.с. и 400 Нм въртящ момент. При него е достъпен познатият "автомат" с 6 предавки, както и механична трансмисия. Има и по-слаба версия е със 132 к.с., като при нея са налице само ръчни скорости. А ако клиентът не държи на задвижването на четирите колела, може да се спре на 1,7-литровия дизел със 115 к.с.
Kia Sportage защитава смело позициите си
Нашият автомобил се оказва с механична трансмисия, която си върши работата чудесно. Почти веднага се усеща подобрената динамика при мотора в сравнение със старото поколение, като от Kia обясняват, че това е постигнато благодарение на модернизиране на турбокомпресорите. Увеличението на впръскването на гориво води до други подобрение - по-тих звук и по-малък разход.

По време на пътуването установяваме и добрата сработеност на спомагателните системи като асистент за поддържане на избраната лента за движение, сигнализация за наличието на автомобил в мъртвата зона на огледалата и сигнализация за опасна близост до предното превозно средство.
Kia Sportage защитава смело позициите си
Новият Sportagе разполага със система, която задейства автоматично спирачките при опасност от удар с друг автомобил или с пешеходец, както и със система за автоматично паркиране.

Цените на четвъртата генерация на Kia Sportage у нас стартират от 37 960 лв. за версията с предно предаване и 1,6-литров бензинов мотор със 132 к.с., но могат да достигнат 68 970 лв. за модификацията с 2,0-литров дизел и задвижване на четирите колела. Налице са 3 нива на оборудване.

Снимки: Automedia.bg, Kia
 

Тагове: kia sportage
0 от 500
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    нЕкъв ( преди 8 години )
    представям си я на заснежен път докато вън вали на парцали
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Като го видях в първия момент се очудих.., какво прави този каен пред магазина на киа,но беше тъмно и го видях в огледалото от колата. А в същност на живо изобщо не изглежда зле,по-добре е от тези снимки.
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Доста добре! ( преди 8 години )
    За цена от около 50 - 55 000 доставя достатъчно. Дизайнът е взаимстван, но все пак си има собсвенените КИА черти и се отличава. И все пак бих имл Рав4 пред него.
  • #27
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Къде ще сравняваш Рено с КИА?Рено губи от стойността си на вторичен пазар много по-вече.Качеството в дългосрочен план пак не е в полза на рендето.Марката Нисан кърти по продажби на Кашакай, а марката Рено продава но не и Колеос или Каджар, въпреки че били едентични в с Кашакая.Всеки сам да си отговори.
  • #26
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не ми пука нито за КИА, нито за Хюндай. Със сигурност обаче сто пъти повече не ми пука за палачорското качество на Рено, както много точно се изказаха в Ауто Билд. Ако зависеше от мен, Рено трябва да ги забранят със закон, да спрат да подвеждат хората.
  • #25
    4 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Бях пуснал 2 по-надолу, но като гледам са ги изтрили ;). Всеки може да направи справка в TUV. Информацията е публична. Има излезли последните репорти и за 2015. При 2-3 годишните и при 4-5 годишните са зад Рено или почти като тях. Хюндай също. Другите не съм ги гледал. Няма лошо да си купувате КИА и Хюндай, тъкмо ще изплатите празният парцел за 10 милиарда долара който безумният им мениджмът купи в центъра на Сеул да си строи централа. После що били поскъпнали ;)))
  • #24
    3 rate up comment 9 rate down comment
    до none ( преди 8 години )
    Дай един линк да видим къде Рено е преди КИА. Не съм фен на КИА, нямам преки впечатления. Но виждам, че на всякъде са напред по надеждност. А Рено може да се радват единствено, че Фиат са по-зле от тях. Това е и моето лично впечатление след един меган. Отдъхнах си след като го продадох.
  • #23
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Толкова са "зле" КИА, че се нареждат в челото, до Тойота, по удовлетвореност на клиентите. Френска фирма няма в първата десетка. Изводът сам се налага...http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/26781-avtomobilite-s-nai-loialni-sobstvenici/
  • #22
    11 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Това че на Рено му е забранено да продава в САЩ е градска легенда. Няма такова нещо. Ако някога сте ходили в САЩ, то тогава трябва да знаете че американците не са почитатели на европейските коли. Там патриотите карат американски коли а не патриотите японски ;). И Рено-Нисан им продават точно това: Нисан и Инфинити. Отделен въпрос е че Дачия се продава в Мексико например като Нисан :))). Градска легенда е и че Рено са в края на всички класации по надеждност. По средата са, обикновено преди КИА ;)
  • #21
    6 rate up comment 8 rate down comment
    да.. ( преди 8 години )
    КИА има доста сериозни продажби в САЩ и Канада - все забранени места за недоразумения като рено!