Председателят и главен изпълнителен директор на Groupe Renault Карлос Гон разкри целия план на френската компания в областта на моторния спорт. В сърцето на новата стратегия застава Renault Sport с две основни насоки: Renault Sport Racing и Renault Sport Cars.
Ф1 болидът RS16, който компанията ще използва през 2016 г. Снимки: Renault
Renault Sport Racing ще обхване всички дейности на Renault в областта на моторния спорт, включително Renault Sport Formula One Team, Renault e.dams, Formula Renault 2.0, Renault Sport R.S.01 Trophy, плюс допълнителни клиентски и рали програми. Renault Sport Racing ще покрива дейностите в двете моторспортни бази в Енстоун, Великобритания и Вири-Шатийон, Франция.
Renault Sport Cars, новото име на Renault Sport Technologies, ще управлява развитието и популяризирането на автомобилното портфолио на Renault Sport. Renault Sport, създала спортни хечбеци като Megane R.S. и Clio R.S., ще развива международната популярност и привлекателността на марката, както и увеличаването на портфолиото с по-големи инвестиции в изследователска и развойна дейност.
Renault ще използва новата структура за две основни функции. Първо, целта е да се промотира марката Renault Sport на по-широка аудитория с помощта на Renault Sport Formula One Team и световната аудитория на Формула 1. На второ място, компанията ще използва Formula E и състезателните активности, Clio Cup например, за да демонстрира имиджа и дизайна на друга част от гамата на Renault, като електрическите автомобили например.
Renault Sport Racing и Renault Sport Cars ще работят съвместно, за да максимизират техническите и търговските синергии. Първата демонстрация на това взаимодействие ще бъде разкрито по време на Гран при на Монако.
Renault Sport Racing ще се ръководи от Жером Стол в ролята му на президент, подпомаган от Сирил Абитбул като изпълнителен директор. Renault Sport Cars ще се управлява от Патрис Рати като изпълнителен директор. Фредерик Васьор се присъединява към семейството на Renault Sport като състезателен директор, отговорен за спортно-техническите въпроси. Гиьом Боасо, бранд директор Groupe Renault, ще води маркетинг усилията на групата, за да гарантира изравняване и активиране на състезателните програми с маркетинг стратегията на Renault.
В ядрото на състезателните дейности ще застане новосформираният Renault Sport Formula One Team. Новият Ф1 претендент разчита на шасито Renault R.S.16, разработено и произведено в Енстоун, докато задвижващият тракт Renault R.E.16 ще продължи да се развива във Вири-Шатийон.
Във Ф1 отбора са направени редица ключови назначения, за да се избегне изтичане на квалифициран персонал, което е основополагащо за високите изисквания на Формула 1. Боб Бел е назначен като Ф1 главен технически директор. Той ще ръководи усилията на Ник Честър като технически директор за шасито и Реми Тафин като технически директор за двигателя. Кевин Магнусен и Джолиан Палмър са потвърдени като водещи пилоти на Renault Sport Formula One Team. Те ще бъдат подкрепени от Естебан Окон, който се присъединява като трети и развоен пилот.
Ангажиментът на Renault във Формула Е ще премине под шапката на Renault Sport Racing. Renault се ангажира с шампионата поне до сезон 4 с екипа Renault e.dams. Стратегическото значение на Формула Е за марката Renault е подчертано чрез силата и стабилността на мениджърския екип, съставен от 4-кратния световен шампион във Ф1 Ален Прост и Жан-Пол Дрио. В следващите сезони Renault Sport Racing ще разработи и достави на екипа пълен задвижващ тракт от скоростна кутия и електрически мотор. Целите са амбициозни – спечелване на двете титли при Пилотите и Конструкторите.
Официално бе обявено и създаването на Renault Sport Academy. Целите пред нея са две: откриване на таланти, които могат да бъдат изведени до Формула 1, и осигуряване на възможности за пазарите на Renault да играят активна роля в създаването на състезателното бъдеще на марката, като промотират и следят развитието на своите местни пилоти.