IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel Zafira/Опел Зафира

+ интересна концепция на вътрешното пространство, много балансирано шаси, добър комфорт, яки спирачки, икономични мотори- твърде тясна средна седалка на втория ред, няма възможност за лесно демонтиране на втория ред седалки

Opel Zafira/Опел Зафира
История на модела

1/99 Представяне на модела, миниван, възможност за седем места и четири еърбега. Мотори: 1.6 16V и 100 к.с. и 1.8 16V със 115 к.с.
7/99 Нов мотор 2.0 DI турбодизел с директно впръскване и мощност 82 к.с.
6/00 Нови мотори: 1.8 16V вече със 125 к.с., 2.2 16V със 147 к.с. и 2.0 DTI 16V турбодизел с директно впръскване и мощност 100 к.с.
9/01 Четири еърбега за главите на пътуващите (първи и втори ред седалки) серийно от ниво на оборудване Elegance. Нови мотори: 2.0 16V турбобензин със 192 к.с. и 1.6 CNG (газ) със 100 к.с.
1/02 Нов турбодизел с директно впръскване 2.2 DTI със 125 к.с.
11/02 Моделът е преработен, нов 2.0 16V турбо с 200 к.с.
7/05 Смяна на модела 



Макар че Опел се забави с представянето на своя миниван спрямо конкуренцията, никой не очакваше толкова иновативна пространствена концепция тъкмо от Рюселсхайм. Похвали заслужава третият ред седалки, които потъват надолу. На практика това означава седемместен автомобил с размерите на среден седан. Това са по-скоро седалки за "аварийни" пътувания, а когато бъдат прибрани в пода се образува напълно равна площ за товарене на багажи. Механизмът е прост и функционира лесно. Когато седалките са вдигнати багажникът има мизерните 136 литра обем, но когато се приберат, пространството побира 495 литра. 

Моторите на Зафира са познати от Астра. По принцип най-малкият агрегат е достатъчен. При него и поддръжката е най-евтина. 1.8 литровият е значително по-скъп, без да дава чувствително повече тяга. Що се отнася до дизелите от първата генерация (до 2005 г.), по - добре стойте настрана. Това, че Зафира присъства и във версии на газ или с мощност 200 коня и турбо, е знак, че често критикуваните за консерватизъм инженери на Опел могат да бъдат и по-смели. Иначе тези две версии нямат съществено присъствие на пазара. 

Окачването има комфортни настройки. Независимо дали е празен или натоварен, автомобилът рядко допуска пътуващите да бъдат разтърсвани от неравности. Зафира има чудесно поведение на шосето, следва чисто зададения курс и позволява доста висока скорост в завои, дори по-висока от необходимата за комфорта на до шестимата спътници на шофьора. Комфортът на пасажерите зависи и от наличието на задължителния климатик, защото Зафира се нагрява бързо и силно. 

По отношение на сигурността Зафира се предлагаше (в Германия, което означава до голяма степен и навсякъде) без сериен ESP. Стабилизиращата система се доплащаше като екстра. Въпреки това важните четири еърбега и ABS са серийно на борда. След 2001 година вече има и въздушни възглавници за главите на пътуващите на стандартните първи два реда седалки. 

По отношение на разходите Zafira не променя традицията автомобилите на Opel да са сравнително икономични и да няма шокиращи изненади с цените в сервиза или на частите. 

Дизеловите мотори от първата генерация (до средата на 2002 година) се славят с висока консумация на масло, така че жизнените и икономични бензинови агрегати в най-общия случай са по-добрият избор. Ситуацията при актуалния модел не е такава – сега дизелът е за предпочитане.

Най-често срещани повреди:
Висок разход на масло при дизеловите мотори до 2002 година, чести повреди при 2.0 DTI от 2000 година, дефекти в турбото, някои скъсани ангренани ремъци при бензиновите мотори до 2001 година.
Електрика – мокри свещи и смущения в мениджмънта на мотора (1999 – 2000 г.г.), дефектни имобилайзери, стартери и генератори (1999 – 2000 г.г.), вентилатори и релета (отново 99-00 г.г.), дефектираща електрическа горивна помпа (99-01 г.г.)
Волан – често заяжда заключването (00-02 г.г.)
Обратни повиквания в сервизите на компанията – заради крушки от типа H7 на фаровете от всички години на производството.
Ако имате опит със Zafira коментирайте съдържанието на статията!
0 от 500
  • #48
    11 rate up comment 7 rate down comment
    kolev ( преди 11 години )
    Здравейте, за зафирата ще кажа че е много практичен автомобил имам две зафири 2000г. дизел 82 к.с.и 2004г.дизел 101к.с.автоматик.тази с по големия мотор върви като снаряд, части за тях колкото искаш, от евтини по евтини, и така имам ги от 4г. изминал съм над 60 000км. с тях единия сега ше го продам за да си взема дйип за лов.Моят съвет заложете на зафира.
  • #47
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Колегата ( преди 11 години )
    Ще коментирам от страната на пътник в Опел Зафира А . Много твърда возия и седалката отзад е много дървена :), но се свиква положението на пътниците отзад е висок седеш при магистрално каране е доста готин ван(500 км с лекота без умора).(по селските пътища си е направо мъчно приключение ) Товарното място при свалени задни два реда седалки е огромно. Само че на мен ми се видя, че втория ред е малко тесен за 3-***, но пространството за краката и височината до тавана е предостатъчно.
  • #46
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Колегата ( преди 11 години )
    1.6 CNG (газ) Като чета май и автора не е знаел че става дума за газ-метан "Compressed natural gas"-Сгъстен природен газ.Не се правя на интересен, но има доста потребители, които може да не са наясно с това затова исках да го подчертая! Има разлика между пропан бутан и метан.А за Зафирата скоро ще се опознаем лично и ще споделя за поведението. Дано хеитарите са напуснали сайта, че едно ревю не остана не омърсено с всякакви бездарни критики !Успех и много безаваинни километри на всички!!!
  • #45
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Кирето ( преди 12 години )
    Здравейте карам Опел Зафира А (2000год.) 1.8 16v 116 конски сили. Изминал съм 16 000 км без абсолютни никакви проблеми, не са много но за кола втора ръка може да се очаква всеки следващ километър изненади. Доволен съм от цените на консумативите и че лесно се намират части втора ръка, както и чисто нови.Лично мнение Опел е марката за България (доходите, които получаваме и пътищата по които караме). Преди Зафирата отново карах Опел и след нея също смятам да НЕ изневерявам на марката.!
  • #44
    7 rate up comment 2 rate down comment
    biso ( преди 12 години )
    zd priatel az sasto imam 2000 dt 16v kaji mi nesto pove4e za neia
  • #43
    9 rate up comment 6 rate down comment
    dddd ( преди 12 години )
    dimi samo 2000 dt te sa
  • #42
    11 rate up comment 5 rate down comment
    dddd ( преди 12 години )
    tova e kolata evtina nisak razhod i taka tes koito pi6at 4e ne stavat da si karat jegulki da gi vidq togava
  • #41
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    i samo zafira diesel te sa nomer 1
  • #40
    8 rate up comment 3 rate down comment
    dddd ( преди 12 години )
    mnoooo qki tova e drugo nqma ne gi slu6ai te tes satii 4e samo gluposti pi6at
  • #39
    8 rate up comment 3 rate down comment
    dimi ( преди 12 години )
    razlikata ot zafira 22dti i 2000dti e ogromna imam gi i dvete a razxodat e sastiat kato cialo sam niamal problemi i s dvete na 22dti mod 2003g imam ia ot nova na 370000kl smenix EGR TOVA E OSTANALOTO SA CUNSUMATIVI A NA 2000DTI KOIATO E NA 120000 MOD 2004 VTORA RAKA NI6TO ZA SEGA