Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
VLF Automotive представи на автосалона в Детройт своята нова суперкола Force 1. Външният вид на автомобила е разработен от бившият собственик на марката Fisker – Хенрик Фискер, а в проекта участват още бившият шеф на General Motors Боб Лутц и автомобилният състезател Бен Китинг.
Купето прави впечатление с агресивната си външност, тесните фарове, обтекаемия силует с удължен вентилиран капак и задния спойлер, които придават спортен профил на машината. За него се грижат и 21-цоловите джанти с гуми Pirelli P Zero.
Каросерията на VLF Force 1 е изцяло от въглеродни нишки, благодарение на което автомобилът тежи 1538 кг. Задвижването на суперколата е поверено на 8,4-литров бензинов V10 мотор от Dodge Viper. Стандартно той развива 745 к.с. и 865 Нм, но при колата на Хенрик Фискер мощността е увеличена със 100 к.с. и 50 Нм.
Двигателят задвижва задните колела с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага и автомат със същия брой предавки, при който скоростите могат да сменят от волана. Ускорението от 0 до 96 км/ч (60 мили) отнема 3 секунди, а максималната скорост достига 350 км/ч.
Производството на суперколата VLF Force 1 ще стартира през април в Оубърн-Хилс, щата Мичиган. Там се сглобява и другият модел на компанията - VLF Destino, който разчита на 638 к.с. и е изграден на базата на хибрида Fisker Karma.
Цените на Force 1 стартират от 268 500 щатски долара.
Снимки: VLF Automotive