IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan поиска по-голям дял в алианса с Renault

Японците настояват за намаляване на влиянието от страна на френското правителство

Nissan поиска по-голям дял в алианса с Renault

Японският производител на автомобили Nissan се стреми да повиши дела си в Renault до най-малко 25%, за да блокира намесата в управлението на алианса от страна на френското правителство, съобщава вестник Nikkei Asian Review, цитиран от агенция Reuters.
Съюзът между Renault и Nissan е пред разпадане
Ръководството на Nissan е свикало спешно заседание на борда на директорите си, за да бъде обсъдено бъдещето на алианса с Renault. Японците настояват да получат повече права в съюза между двата производителя, тъй като положението им е застрашено, след като френското правителство увеличи дела си в концерна от 15% на 19,7%, сочи информацията.

От Nissan са категорични, че Франция трябва незабавно да се раздели с тези 4,7% и нещата да се върнат в рамките на последното действащо споразумение между двете производителя, което бе подписано през 2002 г. Нещо повече – азиатският производител настоява да има право на глас при взимането на решенията в алианса, като това бъде записано в договора между двете компании.

Пътищата на Renault и Nissan се пресякоха още през 1999 г., когато японците бяха на прага на банкрута. Тогава французите купиха 36,8% от акциите на компанията и положението бе стабилизирано. Две години по-късно Nissan успя да се включи като партньор в алианса, купувайки 15% от Renault.

На свой ред французите увеличиха дела си в японската марка до 44,4%, което на практика позволи на тяхното ръководство да взима всички крайни решения в алианса. Сега от Nissan настояват това да се промени и компанията да получи равноправие, като за целта придобие поне 25% от Renault.

Говорителят на японското правителство Йошихаде Суга обяви, че се надява Nissan и Renault възможно най-бързо да преодолеят различията си и партньорството им да продължи. Суга гарантира, че властите в страната ще направят всичко необходимо, за да помогнат за решаването на проблема.

Снимка: Renault-Nissan
 

Тагове: renault-nisan
0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    М еги ( преди 8 години )
    Я с Еспейса напиши сервиза на Рено къде се намира за да проверим тази твоя магия,че и аз карам Меган 2 и само във фирмен сервиз е влизал предимно за консумативи и малко за друга подмяна на части.Между другото едната ми бобина е оригиналната от както си я купих колата нова 2005г.Грижи и проблеми с нея не съм имал и заради това сега ще си взема Каджара.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    За какво пипане говориш, за какви жигули. Еспейса го взех на 30 000 км. върнат от лизинг, сервизиран и в гаранция. Карал съм го в рено, но те ми казват, че всичко е ОК. Да, но понякога тези неща стават, а точно в този момент няма как да съм в сервиза, за да го видят от къде идва проблема. Карай си жигулката най-добре и не се прави на умник!
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Рендаците, ако не се чупеха толкова често, щяха да са супер автомобили. Имал съм няколко и винаги е имало нещо, което е или счупено или не работи. Електрониката им е такъв турлю-гювеч, че няма на къде. Последното ми ренде беше един Еспейс на който ел. стъклата си работеха, когато си искат. С вентилаторите за парното беше същата работа. Ту се включваха, ту се изключваха. При ляв мигач работеше светлината за задна, а при включване на дълги се включваха и фаровете за мъгла. Магия бе тази кола...
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Бургазлия ( преди 8 години )
    Под полуоска, имах предвид каретата.
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Бургазлия ( преди 8 години )
    Наблюденията ми са точно обратните, на " голяма бегачка", ако не си разбрал!Не знам кво сте пропуснали, но със сигурност сервизите не ги пропускате собствениците на рено. Имам и преки наблюдения върху меган 2001 1,6/107 коня...направи пет старта и я полуоска, я тампон...абе все нещо даваше фира! Иначе мотора е много добър, много върви, но дотам!
  • #7
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Бургазлия ( преди 8 години )
    ...и дизайна на чайник...отвратително изглежда меган хечбек! Дано като усещане е по- добра от визията.Голямата бегачка рено 19...имам наблюдения върху такова триврато 1.8 16v 136 коня, вървеше наравно с е36 318is и две коли пред фокус 1.6 на 400 м които му ги правеше на старта, нагоре като закачени....това ако е голяма бегачка, аз съм трамвай!
  • #6
    4 rate up comment 6 rate down comment
    И ти си вярвай! ( преди 8 години )
    Не ни пречиш! Скоро и окачване, спирачки,съединител, скърцане, тропане...При това положение остава и колата да "пипнеш" - за скраб!
  • #5
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Добре, че са Нисан и френската държава, за да съществува недоразумението Рено. Имат култови модели в което спор няма. Имах на времето Ренде 19 и Клио. Добри коли за парите, които струват, но това бе преди 17 г. В момента са много зле. Качеството им е на нивото на немските пръчки.
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо до до Дошо ( преди 8 години )
    Съвсем нормално и при съотношение 5:1 в полза на Нисан в произведени и продадени коли това да е водещата фирма в т.нар. "алианс". В противен случай винаги съм казвал, че единственото спасение на полудържавните перачници е обединението СОЦ-реноваген труп!
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    За инфинити не съм съгласен че просперира но иначе да като цяло алианса върви успешно