IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi оставя дизела на заден план

Компанията е готова с нова технология, която ще намали значително разхода на гориво

Audi оставя дизела на заден план

Скандалът с манипулираните дизелови двигатели от концерна Volkswagen накара компанията Audi да търси алтернативни способи за намаляване разхода на гориво и  обемите вредни емисии. Германците смятат да стартират масова електрификация на своите модели, която ще засегне на първо време компактните автомобили.
Audi се отказва от дизела за сметка на хибридите
Според изданието Autonews, в Audi планират да въведат в моделите си нови технологии, които ще бъдат обединени под името ISG (Integrated Starter Generator). При тях бензиновите двигатели ще бъдат оборудвани с електромотори, които ще изпълняват функция на старт-генератори.

Тази система ще улесни работата на самия бензинов мотор, като ще му позволи да се изключва не само при движение в задръстване, но и при скорост до 15 км/ч. Тя ще работи също така и при равномерно движение на автомобила с висока скорост.

Инженерите на Audi са пресметнали, че използването на ISG ще доведе до значителна икономия на горивото. Според изчисленията им и без това икономичното Audi A3 1,4 TSI Ultra, което сега харчи 6,3 л/100 км, с новата технология ще дава разход от 5,8 л/100 км.

Вече са готови и първите прототипи, оборудвани с ISG системи. Това ще бъдат моделите Audi A1, A3 и A4. Първият сериен образец с новата система ще се появи на пазара през 2017 г.

Допълнителна икономия на гориво ще дадат редица други иновативни технологии, които също ще бъдат използвани на серийните модели. Например, хибридите на Audi ще могат сами да преминават от бензин на ток, като ще взимат решение в зависимост от пътните условия, маршрута на движение и трафика.

Снимка: Audi

0 от 500
  • #17
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Гоше това само показва че си комплексирано парче и че не си попаднал на някое Evo или Sti, както и разни други незнайни за тебе модели, дето комплексираните "водачи" на немски дизелови дараци ги знаете само като "кво беше това дето прелетя?"
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    А най-добре е алуди въобще да изостави темата за коли! Толкова излагации не им ли стигат?
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    оня същия ( преди 8 години )
    до Гошо... вЪЙЙЙЙ добре че се впечатлих от некомплексарския ти коментар :))) Ти сериозен ли си бе? :)))
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    И как ще караме Ауди без да е дизел. Е чи то се опорочава всичко. Нали така се съчетаваше лукс с икономия на гориво. Това е - лукс за без ***. Ама явно ще ни спрат бозичката, гадьовете.
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Vw motori. Питай който си избереш собственик на 2 l дизел дали не е правил основен ремонт на 90-120 х.лм.
  • #12
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Мухаха, и какви дюзи сменяваш на по 60-70к и проблеми с вериги?Моите дюзи са на 110к непипани и ремък.Ти, апропо кой модел си карал въобще или само по форумите ги търкаляш?
  • #11
    11 rate up comment 5 rate down comment
    razgradski pop ( преди 8 години )
    супер модерна технология, чийто ефект е само 9% подобрение...такава технология не може да бъде нито супер, нито модерна...
  • #10
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    хахах моторите на vm са едни от най-здравите, какви конструктивни недостатъци бълнуваш? да не би да сменяш дюзи на 60-70 к км като при форд и ваг? или имаш проблеми с веригата, като при ваг и бмв? пълни глупости пише ***
  • #9
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ПП Единствено не те съветвам да взимаш дизел на VM Motori - имат много конструктивни недостатъци и се налагат чести и скъпи ремонти (Opel (Antara, Captiva), Jeep и т.н.)
  • #8
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Всичките нови дизели са добри като надеждност. 1,6 дизела на Honda е с голяма турбо дупка.Ако дизела е на реални 120-140 000 км. който и да вземеш няма да сбъркаш. Проблема е, че 4-5 годишните които ги вкарват тука са на по 400 000 с манипулиран километраж - техния ресурс вече е значително намален.