IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-AMG не вижда смисъл в хиперколите

Според германците разходите за създаването на подобни машини са невъзвръщаеми

Mercedes-AMG не вижда смисъл в хиперколите

Mercedes няма намерение да прави свръхмощна спортна кола, която да се конкурира с моделите на Bugatti, Koenigsegg, McLaren, Pagani и др. Това съобщи Тобиас Моерс, шеф на спортното подразделение на концерна Daimler, цитиран от Automotive News.
Mercedes-AMG не вижда смисъл в хиперколите
Mercedes-AMG GT. Снимка: Mercedes

Според ръководителя на AMG, инвестирането в подобен автомобил е лоша бизнес-идея, тъй като разходите са огромни, а възвращаемостта е минимална. Така топ мениджърът сложи край на спекулациите, сочещи, че Mercedes обмисля пускането на хибридна суперкола.

„При компаниите, които произвеждат масови модели има корпоративни стандарти и бюрократични процедури, за да може един автомобил да стигне до серийно производство. Именно те позволяват производството на компактен кросовър да им излиза евтино, но същевременно неимоверно оскъпят пускането на суперкола”, обясни Моерс.

Като пример той посочи разработката и пускането в производството на Bugatti Veyron, в който концернът Volkswagen AG инвестира милиарди, за които е било ясно, че няма как да бъде бъдат възстановени от продажбите на модела.

Друг пример е революционното Porsche 959, което през 80-те години на миналия век едва не докара компанията производител до банкрут. Подобно е и положението с хибридното Porsche 918 Spyder, което няма да получи наследник.

Според Моерс направата на подобен автомобил цели само повишаване на имиджа на производителя, а в Mercedes-AMG нямат нужда от това. Топ мениджърът потвърди, че в компанията му подготвят пускането на няколко нови модификации на свои модели, като основният двигател за тях ще бъде 4,0-литровият V8, използван за суперколата Mercedes-AMG GT.

Тагове: mercedes-amg
0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Хех, ВАГитата вчера колко минуси ми нацъкаха като им написах същото... Все пак хубаво че не всички мениджъри на немски компании са празноглавци като тези на ВАГ.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 8 години )
    Е,явно всеки има нужда от повишаване имиджа-едни правят хипер коли,други плащат за реклама и F1, или други дейности !
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    F1 2015 team budgets: 1. Red Bull Racing (?266m + ?35.7m + ?167m) = ?468.7m 2. Mercedes (?122m + ?212.4m + ?133m) = ?467.4mв скобите са подредени- от спонсори от партньори и от ФИА/телевизии.Ред бул дринкс е спонсор и дава 266млн, а Мерцедес дава рекламни пари като част от тези 122 и също е партньор като петронас и попълва и част от тези 212.4. хич не е малко вервайте ми
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    от нета: Energy drinks giant Red Bull has spent more than $1.2 billion on its flagship Formula One *** racing team over the past decade according to new research. това са раходи за реклама и имидж. сами я отбор като организация е ясно че не може да е на минус - механиците и пилотите не си вадят пари от джоба
  • #2
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Във Ф1 стават шампиони (при конструкторите)втора поредна година..ако е за имидж..е доста успешен!
  • #1
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    а участието в F1 нали пак е 300 милиона разходи (на година) само за имидж. за 10г пак са 3 милиарда.