Citroen планира през 2017 г. да представи „революционно” окачване, което да замени хидропневматичното шаси Hydractive III+, което се използва от моделите на марката. Това съобщи президентът на френския производител Линда Джексън, цитирана от Autocar.
В момента последния модел с хидропневматично окачване е семейството C5, което в този си вид се произвежда от 2008 г., а през 2012 г. претърпя фейслифт. В компанията обаче не планират пускането на нов модел, който да се позиционира като директен наследник на C5.
„Комфортът е една от основните ценности на марката Citroen и ние сме на път да преосмислим достойнствата на хидпопневматичното окачване, като го преработим в една съвременна и по-подходяща форма”, коментира Джексън.
По нейните думи, инженерите на марката работят върху новата технология от няколко години. Джексън обаче не пожела да даде подробности за окачването, като уточни единствено, че то ще бъде използвано само за моделите на Citroen, а не за всички нови автомобили от групата PSA.
Това означава, че марката DS, която доскоро беше част от Citroen, ще използва напълно различна технология. Тя ще бъде насочена най-вече към пазара в Китай, където клиентите не се впечатляват от високотехнологични автомобили, а от ефектния дизайн.
На свой ред Citroen ще се съсредоточи върху пазара в Европа, където потребителите ценят най-вече историята и традициите на дадена марка. Разработката на новото шаси ще позволи на французите да си върнат репутацията на един от технологичните лидери, като целта е през 2020 г. Citroen да продава по 1,6 млн. автомобила на година.
Снимка: Citroen