IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi сложи метан на новото А4

100-километров пробег струва по-малко от 6 лева

Audi сложи метан на новото А4

Екологична версия на новото поколение А4 представи германската луксозна марка Audi. За задвижването на модела се използва метанова система, която редуцира както вредните емисии, така и разходите за гориво.

Снимка: Audi

Моделът носи името A4 g-tron и ще бъде наличен единствено за версията комби, носеща обичайното за марката означение Avant.

Задвижващият агрегат е бензинов 2.0 TFSI, като развива 170 к.с. и 270 Нм. Информация за динамичните характеристики липсва, но се подчертава, че моторът е оборудван със специални бутала и клапани, позволяващи безпроблемна работа както на бензин, така и на метан (компресиран природен газ / CNG).

Метановата система разчита на четири цилиндрични бутилки с общ обем от 19 кг., разположени в задната част на шасито. Моделът е лишен от резервна гума, като акумулаторът е преместен в двигателния кош. Бензиновият резервоар има вместимост от 25 литра.

Audi A4 Avant g-tron изразходва по-малко от 4 кг. метан за 100-километров пробег, или под 6 лв. при настоящите цени. (СО2 емисиите са под 100 г/км). Със заредени догоре бутилки пробегът достига 500 км.

Системата работи автоматично - двигателят стартира на бензин, а при достигането на определена температура преминава на газ. Когато в бутилките остане по-малко от 0,6 кг. метан, системата автоматично превключва на бензин.

Уредите в салона са приспособени, като предоставят информация за разхода и оставащия пробег както на бензин, така и на метан.

Audi A4 Avant g-tron ще бъде наличен на пазара на ЕС в края на 2016 година, когато ще бъдат обявени и цените.

Германската марка вече предлага метанова версия на друг свой модел - A3 Sportback.

Тагове: audi a4
0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Нещо не си запознат, човече, 1.8Т мотора перди 20 години не е 180 к.с., а 150 к.с. Пообразовай се малце и не заблуждавай останалите."Знам че се прави от 97ма г, но това не променя абсолютно нищо. Другия път се хвани и за месеците, нещо те сърбят ръцете и няма какво да напишеш ли...
  • #31
    1 rate up comment 2 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    "1.8Т мотора перди 20 години не е 180 к.с., а 150 к.с."Прав си да го ***.1,8 турбо-180 к.с. е от 1997г. на А4.Верно не са 20 години."Само" 18 са.Каква фрапираща разлика,хахахахахахахахаха.
  • #30
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Мухаха,Еми А4 си е работнически автомобил в ГерманияА Фиат всички са в ниския клас!
  • #29
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ХАхах ауди го били сметнали? Еми метан има от 20 години и Фиат прави метанови автомобили заводски от може би повече години и какво значи ФИАТ са по-иновативни от АУДИ?Извинявай ама марка, която уж се брои за премиум ( ясно е че не е ама все пак ) да прави автомобили на метан .. е смешно. Дори и фиат прави метанови заводски авт. само в най-ниския клас, където се взима автомобил, за да се ползва за работен или изцяло ежедневен градски без претенции. Премиум и метан няма, както и премиум и дизел!
  • #28
    3 rate up comment 5 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    To4no kato jigulka kombi na metan. Na metan karaha i moskvi4ite,a sega elantrite na ok taksi sa na metan i za 100km. pla6tat 6 lv. I kakvo po-tehnologi4no predstaviat kopirova4ite ot audi imamnici? Kombi na metan da si voziat kartofite ot birfesta rijavite muhahahahahaTehnologiite zadavat iaponskite marki, a germanskite ili mamiat s niskotehnologi4nite si dizeli ili izkarvat jigulka na metan,vse stari tehnologii.Germanskite koli sa edin vek zad iaponskite po tehnologii,zdravina,byrzina i t.n.
  • #27
    3 rate up comment 14 rate down comment
    бенц батко ( преди 8 години )
    Ако ще и урина да сложат дрееми на ***, от мерцедеса по-хубаво няма!
  • #26
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Мъжа на Дошо ( преди 8 години )
    Не си прав анонимнико!Въпроса не е само да се направи водородна кола, а по сериозната част от занятието е да се поддържа, да се направят станции и разбира се цената ананомнико! Ауди много добре са пресметнали този вариант, в Европа е пълно със метан станции, има производство, колите се обслужват, както ти каза анонимнико, от всеки квартален сервиз и механик и не е нужно от милиарди евраци инвестиции..
  • #25
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    И какво от това, че 2.0Т е 170 кс. Още преди 20г 1.8Т беше 180 кс.Този е скопен мотор за ентри левъл. Тук идеята е себестойността на км да е ниска. Бачкаторска кола, за какво й са повече коне
  • #24
    17 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    хаха, Хонда имали от 7г кола на CNG. Майко мила...Опел зефира е на CNG от 2001г, Tоuran и Passat от около 2005г. Мерцедес и те оттогава някъде.Истинското ЕКО гориво, останалото са партенки
  • #23
    10 rate up comment 5 rate down comment
    На Дошо мъжа ( преди 8 години )
    Дошка, не плямпай много, че довечера ще се събираме с приятели да гледаме мач България-Азърбейджан и ще правиш салати и режеш мезета цяла вечер...почивай си!