Напълно автономното придвижване на един автомобил от точка А до точка Б все още не е възможно, но повечето производители вече предлагат система за паркиране без участието на водача. Мнозина шофьори се притесняват да й се доверят напълно, но във Volvo не е така. Шведите са категорични, че поемат напълно отговорността от действията на системата.
Президентът на Volvio Cars Хакан Самуелсон обяви, че компанията му се доверява изцяло на всички електронни асистенти в автомобилите си. Ако при паркиране се стигне до инцидент заради използваните технологии, то скандинавският производител е готов изцяло да поеме разходите по ремонта на пострадалия автомобил.
"Това е най-сигурният начин да покажем на хората, че високотехнологичните системи работят надеждно и без грешки. С това си действие продължаваме да следваме нашата стратегия, която предвижда през 2020 г. да няма нито един нещастен случай след пътен инцидент с автомобил на Volvo. Тук включваме не само смърт на някой от возещите се в колата, но и травми, стига всички асистенти за безопасност да бъдат активирани", обясни Самуелсон.
Изобщо 2020 г. се оказва решаваща не само за Volvo, но и за други производители. Един от тях е Toyota, откъдето обявиха, че тогава ще покажат серийна система за безпилотно управление.
Снимки: Volvo