IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Искат отлагане на новите еконорми в ЕС

Според европейските производители сроковете за прилагане на правилата са нереалистични

Искат отлагане на новите еконорми в ЕС

Европейските производители на автомобили лобират зад кулисите в Брюксел за отлагане с една година на въвеждането на планираните ограничения от ЕС на емисиите от азотен окис въпреки общественото недоволство след скандала с манипулиране на емисиите от VW, съобщава EurActiv.
Искат отлагане на новите економри в ЕС
Снимка: Ройтерс

Замърсяването с азотен окис, особено с азотен диоксид, води до 23 500 преждевременни смъртни случаи в Обединеното кралство всяка година, а ЕС иска да въведе ограничение на емисиите от 80 мг/км за всички нови леки и лекотоварни автомобили от 1 септември 2018 г.

Но в остро писмо, видяно от Guardian, до министрите от ЕС, които се срещнаха в Люксембург на 1 октомври, ръководителят на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) Карло Гон заявява, че сроковете са нереалистични.

Краткосрочни подобрения са възможни още при одобряването на дизайните на новите автомобили преди септември 2017 г., казва той, „но всички нови корекции не са възможни преди септември 2019 г.“.

Според източници Херберт Дийс от Volkswagen е предоставил подобно писмо на европейския комисар по индустрията Елжбета Биенковска на среща на 29 септември.

Европейската комисия иска да има мерки за мониторинг на действителните емисии при реални условия до следващата година, които след това да бъдат приложени на всички нови автомобили до есента на 2018 г.

В писмо, изпратено до министрите от Биенковска на 25 септември и също видяно от Guardian, тя казва, че „измамата с емисиите от Volkswagen в САЩ е разтърсила всички“ и обещава комисията да покаже „нулева толерантност към измами“.

„Ще трябва да направим оценка дали има нужда от допълнително заздравяване на предложенията на мерките за мониторинг в светлината на разследването на случая с VW”, казва още Бинковска.

В момента девет от 10 дизелови автомобила по пътищата на Европа нарушават ограниченията за замърсяване в ЕС, като средностатистическият автомобил отделя седем пъти повече азотен окис отколкото европейските правила позволяват. Разкритията, че VW е използвал „коригиращи устройства“ в тестовете, за да понижи изкуствено отчетените емисии на азотен окис и други замърсители, ясно подчерта важността на проблема.

Но в очевиден намек, че американските регулатори имат скрити мотиви по отношение на разследването на германския производител, писмото на Гон казва: „Разбираме, че САЩ иска да оспори водещата роля, която европейските производители имат в цял свят в тази индустрия, създаваща работни места по цялата верига на доставки в Европа“.

Източник от ЕС описва идеята, че регулаторите целят да се докопат до европейските автомобилни производители, като абсурдна. Грег Арчър, програмен мениджър за сектора в неправителствената организация Transport and Environment, който работи интензивно по проблеми с дизелово замърсяване, казва: „Макар че производителите на автомобили твърдят, че дизеловите коли вече са чисти, те искат от министрите в индустрията да отложат прилагането на новите правила за емисиите по отношение на новите продажби. Време е производителите да изчистят както действията си, така и автомобилите си“.

Писмото на ACEA, подписано от Гон и с дата 29 септември, изглежда е далечен опит да се преобразува дневният ред на ЕС за емисиите от превозните средства. В даден момент Гон се оплаква на министрите, че „сегашният дебат, свързан с използването на „коригиращи устройства“, се бърка с важните обсъждания за това как по-добре да се измерват действителните отделяни емисии“.

Според него резултатът от обсъжданията може да повлияе на огромен брой дизелови автомобили, произвеждани в Европа.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Аз също това харесвам в дизела. Ниските обороти, огромния въртящ момент, никакво значение от наклона и от товара, по рядкото превключване на предавките. Самия разход радва допълнително. Последните около 50к се върти около 6,8/100 средно, при около 65/35 градско/извън. Масата е около 1700 кгТова е първият дизел, който карам въобще!
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Иван Радев ( преди 8 години )
    Мен пък ме радва дизелът. Не говоря за спестяванки и броене на жълтите стотинки. Като ми се счупи когата си я поправям, а не я пробутвам на следващия да си бие главата с гаечния ключ.Харесва ми спокойствието на по-ниските обороти, а не пищящите сешуари. Харесва ми, че като натоваря колата с повечко багаж двигателят не се задъхва и на баир.Разбира се, че не отричам предимствата на бензинките, но аз не съм състезател и ми стига да мога да изпреварвам безопасно с достатъчно натоварена кола.
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    omm ( преди 8 години )
    Като са нереалистични сроковете да минат към електромобили...;)
  • #26
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ХАхахАхАХАХ Голям брой профани пишат, че NOx били по-безвредни и можели да се редуцират. Въглеродния диоксид се произвежда и от нас и от всяко живо животно и е нещо нормално за нашия свят. Големи количества може да избълва и един вулкан, колкото ние с автомобилите неможем да избълваме за векове. NOx е опасен газ, защото седи ниско долу, където хората го дишат и причинява всякакви дихателни проблеми, а фините прахови частици са канцерогенни. Чист дизел няма!
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ВАГ налива пари в отлагане на нормите за дизелите хахаха А иначе се бият в гърдите и викат, че хибридите не са бъдещето. Горките немога да нарпавят конКУрентен хибриди, хванаха ги, че и дизелите им са супер скапани и опасно замърсяват и вече не знаят какво да правят. Смешницииииии, като не можете да правите автомобили си правете вурстове и тва е !
  • #24
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ето така.. ( преди 8 години )
    Не не карам,по 400 км всеки ден,но няколко пъти в годината пътувам до Германия,само до там и обратно са 5000,практически това за 2 дни и там понякога още толкова..виждам ,че можеш да смяташ, предполагам си ме разбрал..не е толкова нереалистично има хора,които карат доста повече от мен..Внасяме по скоро внасяхме строителни машини и камиони от там и от Дания,сестра ми и приятелката ми живеят там,Аз само от време на време:D.Колата е с 3л.дизел средния клас,с дпф и не пуши,да не споменавам марка ч..
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ей, че се правитеее. Нали нафтата е продукт от нефтопереработката! И трябва някой да я купува :)
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до: Е да де... ( преди 8 години )
    Искаш да кажеш, че всеки божи ден пътуваш по около 400 км. Браво! Би ли споделил с какво се занимаваш и каква кола караш?
  • #21
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Мда, огромната част от хората не въртят повече от 15 хил. км на година ама си правят тънки сметки и взимат стари дизелови комини от горубляне. Като добавим колко ни е скапан дизела в България...затова в София дишаме толкова мръсен въздух и сме на челните места в тази отрицателна класация.
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Е а де... ( преди 8 години )
    И аз това се питам , защо се копуват 80% дизели в България като 80% от хората карат 10-15 к км. на година...Ами обичаме да ни е евтино, и по прицип копуваме коли на старо и подържаме масово с най- "евтените" части... и така разликата е по-слабо осезаема. Така поне ги виждам аз нещата. И аз карам дизел, но пътувам 10-12 к поняго на месец., и най-вече на доста дълги разтояния,а там и хибрида не добра алтернатива.