В епохата на тотална автоматизация френската марка Peugeot е взела решение да тръгне по алтернативен път и да се откаже от автоматичната скоростна кутия в полза на класическата „механика”. Както обясни представител на Peugeot Sport – „Правим това заради удоволствето!”
Това решение на Peugeot на първо време ще засегне новата версия на 308, получила индекс GTi. Нейните продажби стартират на 22 октомври, като тя ще бъде достъпна в два варианта – с турбомотори с обем 1,6 литра, развиващи 270 и 250 к.с.
Както и всеки друг хот-хеч, 308 GTi ще бъде оборудван с диференциал с повишено триене и по-ефективна спирачна система. За разлика от базовата версия автомобилът ще получи и 19-цолови джанти с нископрофилни гуми. Разлики ще има и в салона, където са поставени елементи с логото GTi.
И двете модификация ще се предлагат единствено с класическа механична скоростна кутия с 6 предавки. Според представителя на Peugeot Sport – Пиер Ив Итани, това няма да се окаже решаващо за избора на клиентите, тъй като разликата при ускорението на автомобил с автоматична скоростна кутия е минимална.
„Наясно сме, че нашите конкуренти като Skoda Octavia RS, Volkswagen Golf GTI и Renault Clio RS избират автоматични трансмисии с два съединителя, които позволяват по-бързо изстрелване от място, но при мощност от 270 к.с. предимството им е минимално – около 0,1-0,2 секунди. От друга страна обаче удоволствието от механичната скоростна кутия е много по-голямо”, обясни Итани.
От Peugeot Sport допълват, че не се предвижда версия на 308 GTi със задвижване на четирите колела, тъй като системата прекалено много увеличава теглото на автомобила. А именно борбата с „излишните килограми” е била една от главните цели при разработката на модела.
Снимки: Peugeot