IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Peugeot жертват автомата заради удоволствието

Новото 308 GTi ще се предлага само с ръчни скорости

В Peugeot жертват автомата заради удоволствието

В епохата на тотална автоматизация френската марка Peugeot е взела решение да тръгне по алтернативен път и да се откаже от автоматичната скоростна кутия в полза на класическата „механика”. Както обясни представител на Peugeot Sport – „Правим това заради удоволствето!”
В Peugeot жертват автомата заради удоволствието
Това решение на Peugeot на първо време ще засегне новата версия на 308, получила индекс GTi. Нейните продажби стартират на 22 октомври, като тя ще бъде достъпна в два варианта – с турбомотори с обем 1,6 литра, развиващи 270 и 250 к.с.

Както и всеки друг хот-хеч, 308 GTi ще бъде оборудван с диференциал с повишено триене и по-ефективна спирачна система. За разлика от базовата версия автомобилът ще получи и 19-цолови джанти с нископрофилни гуми. Разлики ще има и в салона, където са поставени елементи с логото GTi.
В Peugeot жертват автомата заради удоволствието
И двете модификация ще се предлагат единствено с класическа механична скоростна кутия с 6 предавки. Според представителя на Peugeot Sport – Пиер Ив Итани, това няма да се окаже решаващо за избора на клиентите, тъй като разликата при ускорението на автомобил с автоматична скоростна кутия е минимална.
В Peugeot жертват автомата заради удоволствието
„Наясно сме, че нашите конкуренти като Skoda Octavia RS, Volkswagen Golf GTI и Renault Clio RS избират автоматични трансмисии с два съединителя, които позволяват по-бързо изстрелване от място, но при мощност от 270 к.с. предимството им е минимално – около 0,1-0,2 секунди. От друга страна обаче удоволствието от механичната скоростна кутия е много по-голямо”, обясни Итани.
В Peugeot жертват автомата заради удоволствието
От Peugeot Sport допълват, че не се предвижда версия на 308 GTi със задвижване на четирите колела, тъй като системата прекалено много увеличава теглото на автомобила. А именно борбата с „излишните килограми” е била една от главните цели при разработката на модела.

Снимки: Peugeot

Тагове: peugeot 308 gti
0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    По принцип за мен е илюзия това, че ръчката е по голям кеф, Карам автоматици от 12 години, пръвите 2-3 години ръчката на моменти ми липсваше, просто остатъчен тик от карането на ръчки е да искаш да сменяш предавки, ръката те сърби, все едно не е свикнала да стои спокойно на подлакътника, но всичко това отшумя след 3-тата година. СЕга барна ли ръчка чак се дразня. Иначе на Пежо ще им кажа, че са в много голяма заблуда ако си мислят, че тяхното 308 GTi ще се кара с по голям кеф от GT-R
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    306 GTI ( преди 8 години )
    Не знам поради какви точно причини няма да има и опция автомат, обаче съм абсолютно съгласен, че удоволствието от ръчката е много по-голямо за истинския карач. Все пак пичове съгласете се, че такива коли не си купуват хора, които ще се возят с тях до магазина или ще си товарят бурканите и картофите:)Лично аз бих заменил ръчката само с лопатки за превключване от волана, но явно такава кутия ще е прекалено скъпа за съжаление. Успех на 308 ГТИ крайно време беше за такъв автомобил от Пежо.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз пък подкрепям пежо с две ръце всеки който е карал какъвто и да е било хот хеч знае колко е яко да с ръчни скорости седалките с големи опори високия лост и тънкия волан. Чиста бегачка
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    При франсетата единствените смислени ск. кутии са маслените автоматит на aisin (япоснки) но ги предлагат в много ограничени модели.Иначе в европа добри ск. кутии правят ZF, MB и VW а за двийния съединител на Ford нямам информация.
  • #5
    3 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Окравията е по добра. Самата сглобка е мн здрава и и двигателя
  • #4
    14 rate up comment 21 rate down comment
    А истината е, че... ( преди 8 години )
    В Peugeot жертват автомата заради липса на средства!Отдавна спортният автоматик е къде по-бърз и доставя повече кеф от ръчката.
  • #3
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Добрите автоматици са скъпи и няма да се впишат в ценовия диапазон.
  • #2
    36 rate up comment 5 rate down comment
    Ганчовец ( преди 8 години )
    Може би пренебрегват автомат, защото не е читав, или пък заради цената, но са прави, че ръчката си е по-голям кеф. Човек не си взима такава кола, за да се вози на трамвай, а да я "ръчка" и да участва максимално в управлението. Търсят си ниша, пичовете, лошо няма
  • #1
    13 rate up comment 23 rate down comment
    Dr Greenthumb ( преди 8 години )
    S dve dumi, ne sa uspqli da izkarat svesten avtomat na prilichna cena :)