IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fiat отмъква клиенти от Volkswagen с дебели бонуси

До 1500 евро взима всеки, който премине към марките на италианската група

Fiat отмъква клиенти от Volkswagen с дебели бонуси

Италиано-американският концерн Fiat Chrysler Automobiles NV е намерил начин да извлече ползи от дизеловия скандал, който в момента изживява германската компания Volkswagen AG. Всеки собственик на автомобил на немския концерн в Италия получава бонус до 1500 евро при преминаването към автомобил от марките на Fiat Chrysler, съобщава Bloomberg, цитирайки италианския всекидневник Giornale.
Fiat отмъква клиенти от Volkswagen с дебели бонуси
Снимка: Ройтерс

Подобни практики не са новост, но обикновено бонуси се дават на собственици на други марки автомобили, за да преминат към даден производител. Таргетирането на определени марки, в случая тези на Volkswagen AG, не е обичайна практика в Европа.

От базираната в Торино компания отказват коментар, уточнява Bloomberg. Става ясно обаче, че италиано-американският концерн е изпратил специално писмо до дилърите си, с което уверява всички настоящи и бъдещи клиенти, че в произведените от него автомобили не е поставяно устройство за манипулиране на емисиите, както и че те отговарят на всички норми.

Самите стимули, предназначени за собственици на автомобил на Volkswagen AG, стартират от 500 евро за модела Fiat Panda и достигат до 1500 евро за всъдехода Jeep Grand Cherokee.

Отношенията между Fiat и Volkswagen се влошиха през последните години. През 2012 година главният изпълнителен директор на италианците Серджо Маркионе критикува ценовата политика на Volkswagen, като обвини концерна за създаване на "кървава баня" в Европа. От своя страна германската компания заплаши, че ще напусне Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA), главното лоби на автомобилната промишленост на континента, която се ръководи от Маркионе.

Асоциацията, на която VW е все още член, съобщи в края на миналия месец, че "няма никакви доказателства" други производители да са използвали софтуер за манипулиране на вредните емисии, какъвто се установи, че има в 11 млн. автомобила на Volkswagen AG в света.

Междувременно Automotive News Europe съобщи, че Ford Motor Co. също предлага подобен бонус за собствениците на автомобили Volkswagen в Италия. Предлаганите от американската марка стимули са в размер на 750 евро.

На италианския пазар марката VW е позиционирана на второ място по продажби. Първенец е Fiat. Продажбите на германците паднаха с 1,4% през септември, докато тези на Fiat скочиха с 24%, сочи информацията.

0 от 500
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Колко ли трябва да си ***, за да си купиш ФИАТ...Не толкова колкото трябва да си проС за да с купиш СОЦваген.
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    "Фв беше добре до двойка голф и пасата пак по същото време.Опела беше до Кадет.Форд до Сиерата.След това всичките им кошници са зле и по-зле..това си е самата истина.То и за това хората си купуват Пежо,Рено,Ситроен,Фиат,Алфа,Дачия и т.н "Купуват викаш Алфи,Фиати и останалите. Затова Алфа са пред фалит, Фиат и те там, продажби няма. Останалите са същите ***. Добре че зад френските е държавата...Карай си тогава Голф 2, аз не ща. Карал съм, сега и пари да ми дават не се качвам в него
  • #22
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Сега ФВ трябва да отговорят с намаляване на цените с което ще се върнат на нормалните нива. С пропаганда и облъчване от платени медии успяха да промият мозъка на много хора и вдигнаха прекалено много цените, а реално не предлагат нищо повече от конглокeнцията. Дори излиза, че са спестили пари, като вместо да влагат в разработването на по-чисти двигатели като другите, са направили шашмата със софтуера. Рано или късно тоя балон щеше да гръмне ако не с емисиите то с нещо друго, защото не е само това
  • #21
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Само да те поправя, шкода драйвъре. Не са "допуснали" грешка, а са извършили незаконно действие - престъпление. Има разлика.
  • #20
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Карам Шкода Съпърб закупих я 2012 чисто нова с 2.0 тди двигател на 170 коня. В момента е на 70 000 километра, нямам никакви забележки по автомобила. Вариантът за тази сума беше и Тойота Авенсис, но изработката и обема на купето на Шкодата просто си бяха класа над Тойота. Така че, смятам всички коментари ей така срещу ВАГ написани от вас по стил: там прочетох, тоя ми каза амаа той мого разбира са малко излишни. Допуснаха голяма грешка, факт е, сега ще си платят доста скъпо за това.
  • #19
    3 rate up comment 8 rate down comment
    car ( преди 8 години )
    Еее големи сте отворковци, ама ако ви дадат VW на цената на Фиат, ще го вземете веднага нали. Освен това колко от вас карат нови коли. За френски и италиански въобще не ми говорете. Покарайте една кола, вижте пътно поведение, спирачен път и т.н. иначе издънката на VW е зверска. сами се прцакаха и не знак как ще се оправят
  • #18
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това е единствения начин да си купиш Фиат!
  • #17
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Животновъде, Фиат не са глупави, че да купуват селската марка. Ще има падне имиджа с тези трошляци. По-скоро биха ги купили и закрили. Това е правилното решение за тези немски мошеници.
  • #16
    17 rate up comment 1 rate down comment
    до: неутрален ( преди 8 години )
    И аз, като теб, но все пак, ако трябва да избирам бих предпочел Фиат пред ВАГ.
  • #15
    20 rate up comment 1 rate down comment
    животновъд ( преди 8 години )
    А да не вземат Фиат да купят ВАГ? Ще е егати майтапа. Италианците ще продават немските коли за подвижни кокошарници.