IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият срещу последният Golf GTI

Драг състезание на 400 метра (Видео)

Първият срещу последният Golf GTI

Интересно сравнение между първото и последното поколение на VW Golf GTI направи британското издание Auto Express. Става въпрос за драг състезание между автомобил от 1980 година и такъв, произведен цели 35 години по-късно.
Първият срещу последният Golf GTI
Снимка: Auto Express

Да се сравнява динамиката на толкова отдалечени във времето автомобили, макар и от една марка и модел, не изглежда особено смислено. Да, със всяко поколение Golf GTI става все по-мощен и технологичен, но и по-тежък.

Първият Golf GTI използва атмосферен двигател с обем от само 1,6 литра. Той генерира 110 к.с., като общата маса на автомобила е едва 810 кг. При седмата генерация двигателят е с обем 2,0 литра, има турбо и развива 220 к.с. Но теглото на колата надвишава 1400 кг.

Въпреки това при първия Golf GTI ускорението от място до 100 км/час отнема малко над 9 секунди, докато най-новият модел прави същото за 6,5 сек. Именно затова Auto Express дават преднина на старата кола - по 1 секунда за всяко десетилетие, или общо 3,5 сек. А това прави състезанието далеч по-оспорвано.

Тагове: vs vw golf gti
0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    jey leno ( преди 8 години )
    Голфу у Перник е велуик бе,ей....там и стомана -перник е наблизо,ама работи ли още????
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това за рекламите, за да не ги обидиш ли го каза? Нито рекламите, нито колите им струват нещо. Закривай!
  • #10
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Дигър ( преди 8 години )
    За жалост заглавието говори много. Най-вероятно настоящия Голф ще е и последния след закриването на ФВ. Жалко, добри реклами правиха!
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Трол Тролов ( преди 8 години )
    Ха-ха, стария победи новия... опа, обърках се. Какво да направя, като стария изглежда по-добре?
  • #8
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Ganchovets ( преди 8 години )
    Единичката си остава най-добрия Голф, поне според мен. Беше си все още народна кола, а GTI, такава с неподправен спортен характер и изключителна за времето. Скромност също беше едно от качествата тогава, а сега ...
  • #7
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Знаю Баю до RS ( преди 8 години )
    За кола на годината лъга АДАЦ - съвсем друга компания. ФВ лъга само за дизелите и само в САЩ (в Европа дори с лъжите пак изпълнява нормите, щото са пъти по-ниски от САЩ, които затова са толкова строги, за да прецакат ФВ, защото е дизелов монополист там)(виж колко си незапознат по темата, но интернет е чудо и хоп, вече дори и ти си просветен, и то безпалтно)
  • #6
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    9 поколения- същата пръчка
  • #5
    24 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Да бяха кръстили тая платена тъпотия със заглавието "Прогреса на един ***"!
  • #4
    34 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не знам за спринт до 100, но на вредни емисии са същите :)
  • #3
    16 rate up comment 15 rate down comment
    RS ( преди 8 години )
    Сега могат да започнат състезанието между каруците които са произвеждали , че лъжат най много трябва вече да са го разбрали то лъгаха за кола на годината сега за дизелите още колко неща ще излезнат не знам .