Спортните хечбеци стават все по-мощни и брутални, като вече съвсем реално могат да мерят мощност и динамични показатели със суперколите от преди десетина години. В този сегмент неотдавна се включи и корейската компания Kia. Тя обаче предпочете да не се състезава в непрекъсната война за надмощие, а вместо това заложи на по-умерен и разумен автомобил. Той носи името Cee'd GT, като екипът ни имаше възможност да го изпробва.
Всъщност Cee'd GT изглежда дори по-спортно от повечето модели в сегмента. Дизайнът е дело на германеца Петер Шрайер, който при тестваната от нас версия с 3 врати (има и модел с 5 врати) е успял да извая силует на спортно купе от формата на практичен хечбек - нещо като микс между VW Golf и Scirocco.
Отличителните черти на най-мощната Kia Cee'd са спортните брони и решетка на радиатора, големите въздухозаборници, задната броня с дифузьор, двете тръби на изпускателната система, 18-цоловите джанти и дневните светлини под бронята, които са с по четири диода от всяка страна.
Интериорът също е достатъчно спортен, като е оборудван с обичайните за сегмента седалки, волан, педали, скоростен лост и аксесоари. Те са съшити с кожа и алкантара, като освен спортно усещане доставят и висока доза лукс. Уредите за управление и наблюдение са поставени на удобно място за водача, като представляват добра комбинация от аналогови и електронни дисплеи. Има специален бутон, при който се появяват изображения за работата на турбокомпресора и промяната във въртящия момент. Скоростта на движение се изобразява с цифри, като водачът има възможност за няколко варианта на конфигурация на уредите.
Любопитно е и друго решение на дизайнерите и конструкторите на автомобила. Той е достатъчно просторен, че в него да пътуват четирима възрастни. Забележки може да имаме към багажника, но в случая се предполага, че това не е семейният автомобил. И хората, които ще го карат, няма да тръгнат на къмпинг с него.
Задвижването на Kia Cee'd GT е поверено на 1.6-литров турбо-мотор (T-GDi), който предлага 204 к.с. и 265 Нм. Мощността изглежда напълно достатъчна, но реално отстъпва от тази на повечето от европейските конкуренти. Ускорението, по документи, е 7,7 секунди от 0 до 100 км/ч, което вероятно няма да се хареса на най-големите маниаци на високите скорости, но пък усещането за динамика е повече от добро. Вероятно заради собствената маса на колата - само 1359 кг. Разходът на гориво извън града лесно може да бъде сведен до под 8 л/100 км. при нормално каране.
За добрата динамика на модела роля изиграва и окачването. То е ниско и спортно, като поддържа колата стабилна дори при влизане в завои с по-висока скорост. От това страда комфортът в салона, но все пак не трябва да забравяме, че става въпрос за спортен автомобил.
Ако трябва да опишем Kia Cee'd GT със само две думи, те ще бъдат умерен спортист. Моделът има впечатляващ екстериорен дизайн, изявени спортни форми, качествен и удобен интериор, както и стабилна возия. Въпреки че отстъпва като показатели в сегмента, двигателят е достатъчно мощен, за да ви накара да се усмихнете. А по-умерените му характеристики имат и положителна страна - по-ниски налози и приемлив разход на гориво. Както и конкурентна цена на автомобила - от 38 880 лева с ДДС за версията с 3 врати.
Снимки: Automedia.bg / Kia