IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо забраняват автомобили по света

Спирането на дизеловия Volkswagen в САЩ не е изолиран случай

Защо забраняват автомобили по света

Прекратяването на продажбите на дизелови модели на Volkswagen първо в САЩ, а после и в други държави, съвсем не е първият подобен случай в историята. В много страни действат жестоки правила, заради които даден модел се спира.

В САЩ, Европа и Азия съществуват различни организации, тестващи автомобилите по различен метод. И със своите решения могат да повлияят на имиджа не само на определен модел, но и на цяла компания. Случва се дори да бъде забранен автомобил, който отговаря на нормите. Ето няколко подобни примера, събрани с помощта на изданието Autonews.

САЩ – Tesla
Защо забраняват автомобили по света
Продажбите на електромобили Tesla бяха забранени в няколко щата – Тексас, Аризона, Западна Вирджиния, Ню Джърси и Северна Каролина, заради прекалено иновативната маркетингова стратегия. Причината бе иск от страна на Асоциацията на автомобилните търговци в САЩ, които бяха недоволни от директната продажба на колите.

Работата е там, че Tesla продава автомобилите си през собствени шоу-румове, докато местното законодателство забранява на автомобилните производители да имат свои дилърски центрове. Това обаче не важи за всички щати и затова в Ню Йорк и Масачузетс съдът реши спора в полза на компанията производител.

Европа - Mazda RX8
Защо забраняват автомобили по света
Mazda RX8 също става жертва на екологията. През 2009 г. Европа решава да премине към стандарта Euro-5 и вредните емисии на роторния двигател на купето вече не отговарят на новите норми. Затова и японският производител е принуден да спре RX8 от продажби на Стария континент.

Това всъщност се оказва и фатално за модела, тъй като без европейския пазар неговите продажби падат. Производството е спряно през 2011 г., но се очаква по-късно тази есен Mazda да представи нова версия на модела отново с роторен мотор.

САЩ - Suzuki Samurai

Защо забраняват автомобили по света
Понякога не е нужно да забраниш един автомобили, за да го провалиш. Достатъчно е да сринеш неговия имидж. През 1988 г. американското издание на потребителите Consumer Reports обявява малкия всъдеход Suzuki Samurai за потенциално опасен, тъй като може лесно да се преобърне при заобикаляне на препятствие.

Това се оказва фатално за модела, който няколко години след това е спрян от производство. На свой ред Suzuki дава под съд Consumer Reports, като обвинява изданието в клевета и критикува методите му на изпитания на автомобила. Едва през 2004 г. двете страни постигат споразумение, но продажбите на Samurai на американския пазар така и не са възстановени.

Европа - Landwind X6

Защо забраняват автомобили по света
Репутацията на всъдехода Landwind X6 е съсипана след краш-тест, организиран от германския автомобилен клуб ADAC. Старата конструкция на модела не издържа на удар с 64 км/ч и пасажерите нямат шансове да оцелеят. При по-малка скорост автомобилът покрива изискванията, но продажбите му тръгват рязко надолу.

Всъщност Landwind X6 е един от първите модели, с които китайските производители се опитват да се настанят на пазарите в Европа. Той се появява през 2005 г. в малка серия с опростени правила за сертификация. Провалът на тестовете обаче се оказва фатален не само за него, но и за редица други китайски автомобили, които го следват.

Германия - Shuanghuan SCEO

Защо забраняват автомобили по света
Друга сериозна причина, поради която китайските производители не успяват да пробият в Европа, е тяхната страст към копирането. През 2008 г. BMW успява да наложи забрана на продажбите на всъдехода Shuanghuan SCEO заради неговата прилика с X5.

Интересното е, че в Италия не намират сходство между двете коли и забрана няма. В същото време обаче съдът в страната забранява продажбите на хечбека Great Wall Peri, който много прилича на Fiat Panda. Освен със забрана да продава модела, компанията Great Wall се сдобива и със сериозна глоба.

Израел - Chevrolet SS
Защо забраняват автомобили по света
Властите в Израел директно забраняват продажбите на спортния седан със задно предаване и двигател от суперколата Chevrolet Corvette. Причината не е екология или провал на краш-тестове, а името на модела – SS, което буди асоциации с немските военни отряди от Втората световна война.

В General Motors се опитват да обяснят, че името на модела означава Super Sport. Дори доводът на американците, че още през 60-те години на миналия век са добавяли индекс SS към спортните модификации на свои модели, не е взет под внимание и забраната остава.

Южна Корея - Corvette Stingray
Защо забраняват автомобили по света
Суперколата Corvette Stingray С7 бе забранена в Южна Корея по съвсем различна причина. Оказа се, че звукът на V8 двигателя с 466 к.с. превишава със 100 децибела местните норми. В GM решават, че не си заслужава да се правят промени, защото интересът към модела е слаб – едва 12 коли на година. А следващото поколение на суперколата така и не е представено на южнокорейския пазар.

Египет – Chevrolet
Защо забраняват автомобили по света
Против автомобилите Chevrolet през 2012 г. се обявява един от шейховете на египетските салафити. Причината е, че емблемата на марката прилича на християнски кръст. В крайна сметка шейхът издава фетва, като забранява на мюсюлманите да карат автомобили от марката. Това обаче няма кой знае какви сериозно последствия и моделите на Chevrolet продължават да се продават в Египет.

Тюркменистан - Audi, Mercedes-Benz, BMW
Защо забраняват автомобили по света
Преди време медиите в бившата Съветска република обявиха, че в страната се забранява внасянето на автомобили от марките Audi, Mercedes-Benz и BMW. Причини обаче така и не бяха разкрити, тъй като властите в страната нямат навика да дават обяснения за решенията си.

Впрочем Тюркменистан е лидер по безумните забрани на различни автомобили. В течение на няколко години управляващите забраниха колите с десен волан, после спортните модели и накрая тези с две врати. След като столицата Ашхабад бе обявена от властите за „бял град”, бяха забранени транспортните средства с черен цвят, както и тези с тонирани прозорци.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #12
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    добре де рендетата са ги забранили във фащ а немските легени кога като са по некачествени и смотани? тях защо не ги забраняват като не само са по некачествени а и лъжат и тровят хората. реално немските бракми само в китай и гейропа могат да се продават свободно.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Краси ( преди 8 години )
    Я, тук някаква интересна цензура върви на коментарите. ОК. "Сбогом, и благодарим за рибата" тогава..
  • #10
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не само французите а дори и румънската Дачия е по качествена от немските ***. Дачия не прави подобни номера и издънки. Евентуално румънците могат да спасят "народната марка" като е купят за 1 евро и им покажат на *** шваби как се правят коли.
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    USA ( преди 8 години )
    за финансовите рено-номерца в САЩ и опитът им да се маскират като АМС(american motor company) може да прочетете дори и във википедията:https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Alliance
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    За рено ( преди 8 години )
    Т.нар. "качество" на рено е такова само кочовците от село.А продажбите на рено са забранени в САЩ и Канада още през 70-те години, поради доказани многобройни дефекти и несъответствие с техническите норми. И до ден днешен и със свещ да търсиш дилър на рено в САЩ и Канада НЯМА да намериш!Вероятно и заради случаи като този: http://forum.abv.bg/lofiversion/index.php/t97884.html
  • #7
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Яго ( преди 8 години )
    Не само Рено, никаква французойка не може да се пласира в САЩ. Няма интерес!
  • #6
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Оо вече Меркел е пазарила мигрантите за немските автомобилни заводи. Ей, голям купон ще пада вече с немските машини :)
  • #5
    30 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Кочо, по принцип си прав, но само по принцип. Има фирми за автомобилни компоненти и фирми. Нали се сещаш! Едно е да отидеш на битака да си вземеш някаква електроника от Китай и съвсем друго е да отидеш в магазина, където и гаранция ще ти дадат, въпреки, че пак сигурно ще е от Китай. Разликата в качеството е огромна. Например, защо ВАГ имат едни от най-некачествените коли! Ами много просто. Повечето неща се правят в Китай за по-евтино. Сглобяват ги в Германия турци и араби и се получава ***.
  • #4
    21 rate up comment 14 rate down comment
    nta ( преди 8 години )
    глупости.... американските коли винаги са били с отвтратително качество... чак последните години се пооправиха малко
  • #3
    15 rate up comment 1 rate down comment
    гост ( преди 8 години )
    Тюркменистан kicks butt :D