Концернът Volkswagen уведоми Агенцията по защита на околната среда на САЩ (ЕPA) какви промени трябва да бъдат направени по автомобилите, оборудвани с дизеловите двигатели EA189, за да може техните нива на вредни емисии NOx да бъдат приведени в съответствие с нормите.
Снимка: Ройтерс
Германският производител е готов с две решения, които ще бъдат прилагани за различните версии на мотора. При някои от тях ще се наложи не само препрограмиране на софтуера, но и преработка на оборудването на самия автомобил.
Моделите с двигател EA189 използват два вида системи за пречистване на отработените газове. Повечето машини, произведени през периода 2009-2014 г, са оборудвани с катализатор lean NOx traps, който става задължителен от 2012 г. При тази версия преработката на системата ще отнеме повече време, твърдят от Volkswagen. С нея са оборудвани всички мотори с обем 1,6 литра.
По-големият - 2,0-литров агрегат, използва по-сложна технология. В този случай изгорелите газове се сместват с разтвор от карбамид, който снижава нивата на вредните емисии.
И в двата случая ще се наложи препрограмиране на софтуера, но при част от автомобилите ще се наложат и промени в самото оборудване. Експерти са на мнение, че не е ясно дали намесата няма да окаже негативно влияние върху мощността на двигателите и техния разход на гориво.
Както е известно, Volkswagen AG трябва да преработи 11 млн. автомобила от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat. в цял свят. Сервизните акции в някои държави вече стартираха.