IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-достъпният Tesla Model X се оказа по-бърз от Porsche Cayenne GTS

Американският производител представи първия кросовър в историята си

Най-достъпният Tesla Model X се оказа по-бърз от Porsche Cayenne GTS

Компанията Tesla Motors официално представи първия кросовър в историята си - Model X. Според информацията най-достъпната версия на модела със задвижване на четирите кола - 90D, разчита на мощност 259 к.с. и ускорява от 0 до 96 км/ч за 4,8 секунди. Това е с 0,1 секунди по-бързо от разполагащия с 440 к.с. Porsche Cayenne GTS.
Най-достъпният Tesla Model X се оказа по-бърз от Porsche Cayenne GTS
От компанията не дадоха допълнителна информация за агрегата на по-слабата версия, която с едно зареждане ще изминава 411 км. По-мощната - P90D, ще разчита на същия мотор с 259 к.с. на предната ос и на втори - с 503 к.с., на задната. При нея ускорението от 0 до 96 км/ч ще отнема 3,8 секунди, а с допълнителния пакет Ludicrous Speed Upgrade - 3,2 секунди. Пробегът при P90D е 400 км.

Прави впечатление и кофициентът на аеродинамично съпротивление на Model X, който е 0,24. Той е постигнат благодарение на поставянето на активен заден спойлер. И двете версии на модела ще се предлагат с пневматично окачване с 5 режима на работа. В най-високо състояние клирънсът на кросовъра, който е оборудван с 3 реда седалки, ще достига 230 мм. При пълно натоварване Model X може да тегли прицеп с тегло до 2300 кг.

Друга забележителна особеност на автомобила са отварящите се нагоре врати. Шефът на Tesla Motors - Илон Мъск, нарече този механизъм "крила на сокола" и разкри, че във вратите са вградени специални ултразвукови датчици, които следят за предмети в близост до возилото. Ако електрониката открие препятствие, то вратата няма да се отвори. Предните врати се отварят и по нормален начин, като това може да стане и със задействане от разстояние.

В компанията обръщат сериозно внимание и на системите за безопасност. Липсата на стандартен двигател в предната част позволява на автомобила по-ефективно "да погълне" енергията при фронтален удар. Model X е оборудван и с въздушен филтър, който предпазва водача и пасажерите. Кросовърът е снабден и с система за екстремно спиране, радар, камери и сензори, следащи за случващото се около машината и осигуряващи работата на автопилота.

На първо време на разположение на клиентите ще бъдат автомобили с ниво на оборудване - Signature Series (версията P90D), които са оценени на 132 000 щатски долара.

Снимки: Tesla Motors

 

Тагове: tesla model x
0 от 500
  • #17
    35 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ауто комедията пак са объркали нещата с цените. Не им забелязвай Who Cares. Те толкова си могат...Те са ВАГ на журналистиката!
  • #16
    34 rate up comment 1 rate down comment
    Who Cares ( преди 8 години )
    На първо време на разположение на клиентите ще бъдат автомобили с ниво на оборудване - Signature Series (версията P90D), които са оценени на 132 000 щатски долара.***E, kak tova shte da e nai-dostypniia model, kato segashnite zapochvat ot $75000?
  • #15
    44 rate up comment 1 rate down comment
    кърмит ( преди 8 години )
    Е тея и разпраха шортите на мисс Порш. Малии, във ВАГ вероятно мислят стратегия да облъчнат феновете си с обясненията, как електричките са причината за глобалното затопляне, а дизеловите отрацотени газове са супер мощен имуностимулатор! Гоуеми!
  • #14
    43 rate up comment 0 rate down comment
    Учителя ( преди 8 години )
    Гаранцията на батериите е 8 години и неограничен пробег
  • #13
    34 rate up comment 8 rate down comment
    razgradski pop ( преди 8 години )
    най-важната информация при електромобилите, която винаги се крие, е периодът на подмяна на батериите и тяхната цена...
  • #12
    50 rate up comment 3 rate down comment
    Nev ( преди 8 години )
    Тя не само е по-бърза т Порше тази Тесла ами е и по-красива, че и по функционална!
  • #11
    49 rate up comment 2 rate down comment
    До DD ( преди 8 години )
    Като гледам Норвежците, къде температурите падат под -40С , въобще не се притесняват да купуват Теслите, дори напротив, Норвегия е втория по големина пазар на Тесла след Щатите.
  • #10
    38 rate up comment 5 rate down comment
    Краси ( преди 8 години )
    Ускорението звучи да е чудесно, но колко такива старта от 0 до 100 може да направи подред? Или в рамките на 15 минути примерно?
  • #9
    38 rate up comment 14 rate down comment
    DD ( преди 8 години )
    ...както и батериите от фенерче не правят електромобила..къде е информацията колко км постоянно зареждане издържа Теслътъ..и колк острува подмяната..Смех в аудиторията.Не е ясно с климатик-а какво става.Къде е летния тест..за зимния гледахме че не може да откине..Паа Пасата си пали на -20 барбар с калпавата нафтъ.И не струва 130 к. гущера..и 20 % ДДС..ойде та се невиде..за фенерче..Айде не ни ги навирайте тия тесли.
  • #8
    41 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    http://***.teslamotors.com/modelxЗа интересуващите се, това е клип от представянето, където са обяснени всички неща: врата(има и демо как се отварят в тясно пространство), за филтрите и т.н.