IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрият компромис

Тествахме бензиновото BMW X4 xDrive28i

Най-добрият компромис

Вероятно всеки автомобилен фен мечтае да има поне две коли в гаража си - една за удоволствие и една за покриване на ежедневните нужди. Съществуват обаче и автомобили, които се стремят да съчетаят най-доброто от двата свята - така наречените спортни кросовъри. За да разберем до колко успяват, изпробвахме един от най-ярките нови представители в сегмента - BMW X4 xDrive28i.
Най-добрият компромис
Моделът е базиран на популярния Х3, което означава, че предлага достатъчно простор, комфорт и функционалност. При Х4 обаче е интегриран по-спортен и агресивен дизайн. Основните промени са в задната част, която е създадена в стила на купетата. Тестваният от нас модел разполага и с опционалния М-пакет, който доставя допълнителна доза спорт и предоставя на BMW X4 силует на спортно купе с повишен просвет.

Спортният характер се затвърждава и от опционалното активно шаси, предлагащо няколко режима на работа, включително спортен и такъв, който изключва системите за стабилност. Опцията влияе също така на отзивчивостта на волана и работата на мотора и трансмисията.

Сред режимите има и комфортен, благодарение на който X4 може бързо да промени характера си, предлагайки далеч по-рафинирана возия. При избора на режим ECO PRO, системите пестят енергия, което се отразява благоприятно на разхода на гориво.
Най-добрият компромис
Въпреки че има скосен покрив, салонът на X4 предоставя достатъчно простор и на задния ред седалки, където дори хора с ръст от над 1,90 метра могат да се настанят комфортно

Режимите не влияят на просвета на автомобила, като това се усеща при преминаването с висока скорост през по-остри завои. Центърът на тежестта на Х4 е сведен максимално ниско, но все пак говорим за кросовър и няма как да очакваме нещо повече. Инженерите обаче са свършили отлична работа с настройките на шасито, благодарение на което динамиката и повратливостта на модела могат да се мерят с тези на автомобили, които стоят далеч по-ниско до асфалта.

Въпросният висок просвет е полезен при движение по лоши или черни пътища. Стандартното задвижване към четирите колела xDrive пък ще се погрижи да не останете блокирани в някой кален, заледен или заснежен участък. Е, не очаквайте чудеса. X4 е оборудван с големи джанти и тънки гуми, които предават доста директно вибрациите от разбитата настилка в салона.
Най-добрият компромис
Добър микс от динамика, разход на гориво, еластичност и комфорт предлага и моторът на X4 xDrive28i. Той е бензинов, което не е обичайно за кросовър с подобни размери. Агрегатът има обем от само 2,0 литра, но благодарение на технологията TwinPower Turbo развива мощност от 245 к.с. при 5000 - 6500 об/мин и максимален въртящ момент от 350 Нм, който е наличен при 1250 - 4000 об/мин.

Моторът определено заслужава внимание, тъй като предоставя буквално ударно ускорение на кросовъра. Тягата е осезаема както при ниска, така и при висока скорост, като би трябвало да задоволи нуждите на по-голямата част от шофьорите.

Благодарение на автоматичната трансмисия с 8 степени, X4 xDrive28i поддържа ниски обороти дори при висока скорост, което позволява постигането на извънградски разход от под 8 литра на 100 км. При шофиране с магистрална скорост разходът достига 9 л/100 км, показа нашият тест. Да, потреблението е по-високо от това на дизел с аналогична мощност, но пък агрегатът звучи далеч по-добре и се усеща по-директен.
Най-добрият компромис
Въпреки че интериорът на модела е почти идентичен с този на BMW X3, седалките в Х4 са разположени с 20 мм. по-ниско

За комфортното придвижване из града и извън него се грижат и редица технологии. Сред тях изпъкват новите изцяло LED фарове, които следят кривата на завоя и разполагат с функция за автоматично превключване от дълги на къси светлини и обратно. Сред екстрите за комфорт можем да изброим още автоматичната врата на багажника, безключовият достъп до салона, автоматичното външно осветление на автомобила и др.
Най-добрият компромис
Багажникът, който може да бъде снабден със система за автоматично отваряне, предлага повече от щедър обем, както и стандартно делима в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка

Да, BMW X4 успява умело да съчетае най-доброто от двата свята, което го превръща в отличен универсален автомобил - за удоволствие и за всекидневните нужди. Ако обаче сте свикнали с динамичното пътно поведение на автомобил от ранга на 3-Series, може би ще останете разочарован. Същото важи и ако планирате да изкачвате каменисти планини. Онези от вас, които не са готови на никакъв компромис, по-добре да заложат на добрата стара рецепта и да освободят място в гаража си за две коли.

Снимки: Automedia.bg
 

Тагове: bmw x4
0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ресдфсдфсд ( преди 8 години )
    Брех, джурналята така са се изпашили от diesel gate, че дори тука се опитват да пробутат някакъв малолитражен бензин за крос овър. ДО скоро всички тестови бяха на най - големия дизел.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Абдул Хамид Ал Алахи ( преди 8 години )
    ПОЗДРАВИ ЗА ВАС БРАТЯ БЪЛГАРИ - https://***.youtube.com/watch?v=QUBvVTNRp4Q
  • #7
    16 rate up comment 5 rate down comment
    гари ( преди 8 години )
    Аз бих предпочел две коли вместо един спортен сув. не съм карал този модел на бмв, но сигурно е нито джип, нито спортна кола
  • #6
    23 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Като видя тестове на кола с БГ номер и не си правя труда да чета статията.Иначе колата на снимките предполагам е добра, но интериора е като от преди 10 години. Време е БМВ да оправят това.
  • #5
    23 rate up comment 6 rate down comment
    62378 ( преди 8 години )
    Не само в тоя но по принцип в всички БГ сайтове не се прави обективно представяно , само се хвали и за да няма хептен нищо се споменават един два минуса колкото да се каже, за това ако искате да разберете за плюсовете и минусите на една кола ги прочетете в друг международен сайт. Пародия е тука :)))
  • #4
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    На тези тежки купета им трябва дизел или поне 6 цил. бензин.
  • #3
    21 rate up comment 16 rate down comment
    Афтокомедията ( преди 8 години )
    Не знам какво сте карали, ама точно звученето на този мотор хич го няма! Един редови 6 цил.дизел звучи доста по-добре.
  • #2
    12 rate up comment 23 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Samo tia izlizaoh tarikati kato se syiuziha s velikata TOYOTA. No tozi mydyr hod ne opravdava v interiora da montirat takiva eftini plastmasovi tabla kato ot daci sandero ili vw caddy
  • #1
    10 rate up comment 6 rate down comment
    до 1 ( преди 8 години )
    В цялата страница на статията плюс рекламите няма кола за 100К евро.