IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кризата в Китай води до сътресения в автомобилния бранш

Експерти очакват сериозни сътресения в индустрията

Кризата в Китай води до сътресения в автомобилния бранш

Забавеният ръст на икономиката в Китай и свързаният с това спад на продажбите на нови автомобили може да доведе до огромни сътресения в световната автомобилна индустрия, предупреждават експерти, цитирани от агенция Bloomberg.
Кризата в Китай води до сътресения в автомобилния бранш
Снимка: Ройтерс

През юли тази година китайският пазар регистрира спад с около 7%, което е на път да доведе до сериозни загуби за най-големите автомобилни производители. На това мнение е известният консултант в автомобилния бранш Едуард Нидермайер. Според него свиването на продажбите в Китай е неизбежно и това ще докара проблеми за големите концерни.

Към момента в най-многолюдната държава на планета работят 23 съвместни предприятия в автомобилния отрасъл (според китайските закони чужди производители могат да развиват дейност в страната само в рамките на съвместни фирми с местни компании). През юли за първи път всички те не са работили на пълна мощност, тъй като има огромен излишък от готова продукция.

„Известното икономическо правило гласи, че един завод започва да носи загуби на собствениците си, ако неговото производство падне под 80% от възможностите си. Именно такава тенденция наблюдаваме в Китай”, аргументира се Нидермайер.

При тези условия сериозно са застрашени многомилиардните инвестиции на най-големите производители на планетата Volkswagen и General Motors, които планират до 2019 г. да произвеждат по 5 млн. автомобила в страната. В условията на рецесия обаче това е невъзможно. Още през тази година в статистиката на Volkswagen се появи графа „непродадени остатъци”, които възлизат на между 60 000 и 100 000 автомобила.

Въпреки това Нидермайер е на мнение, че автомобилният пазар в Китай ще остане най-големият в света. В момента на 1000 човека в страната се падат 106 автомобила, като само 20% от китайците към момента купуват коли на кредит. Затова и прогнозата от 35 млн. продадени ежегодно нови автомобила към 2020 г. е все още актуална.

Още по темата:
Пазарът в Китай зацикля
Audi: Раят в Китай приключи

 


 

0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Не знам ( преди 8 години )
    за какви залежали автомобили говорите?Моя позната преди 2 месеца си поръча Шкода Фабия, и трябва да чака още 4 месеца до доставката.Това е истината, а статии от рода този казал, другия чул са празни лакърдии.
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Обяснявам го на децата отдолу, но те са от новото демократично поколение и не разбират, че не снимките и текста написан от някой са винаги верни. Трябва и малко акъл да можеш да ползваш търсачките, за да разбереш, че тази сензация е плод на някой журналист със същия акъл и манталитет, като децата, вярващи във всичко. На същите всеки може да им промие мозъчетата с каква ли не пропаганда. Те просто не мислят. Те просто вярват на всичко, което им се представи. Важното е да е в лъскава опаковка.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 8 години )
    otnosno snimkite na poletata s koli...ima gi po pristani6ta do zavodi, kudeto gi proizvejdat i po pristani6ta HUBove, kudeto gi raztovarvat i ot tam po su6ata...primer s kia/huyndai -potarsete v google earth ulsan-south korea, ogledaite bregovata liniq i vijte za kvi poleta stava vapros, te sa to4no do haletata na zavoda...kato gi vidqh prez 2004g i mi padnaha plombite...rabotil sum na korabi i sme vozili nasam-natam...ot opit govorq!po temata - mai triumfa na VAG be dosta kratuk i samocelen!
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    q ( преди 8 години )
    Богаташи развързвайте кесиите иначе спадат продажбите
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 8 години )
    @до: FenIX Е нали точно това казвам и аз не вярвам някой производител да бълва коли без да са поръчани от някой. Най-общо процедурата е следната: поръчките на дистрибуторите от даден регион (ЕС например) се събират, плаща се определен % авансово и едва тогава се пристъпва към производство. Такова струпване може да е станало през 2008 когато продажбите паднаха рязко и много и хора се отказаха дори от капарирани коли.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Spored men VAG i tazi godina 6te sa v 4elnata troika a dogodina moje i da izpadnat zastoto pazara v Kitai im e osnoven.
  • #11
    10 rate up comment 3 rate down comment
    до: FenIX ( преди 8 години )
    За цяла Европа колите се складират на няколко места и от там поемат към търговските представителства.Точно тези депа за коли са снимани и някой си е измислил сензацията, че това са коли оставени да гният.Пуска се новината,която за часове обикаля света.Ето така се раждат много новини.Истината е,че няма подобни места с гниещи и изоставени автомобили.
  • #10
    11 rate up comment 5 rate down comment
    до: FenIX ( преди 8 години )
    Няма нужда да подозираш каквото и да е!Производителите произвеждат това,което им е поръчано+определена бройка от повечето модели на склад.Тази бройка е малка и е % от продадените коли от даден модел с определено оборудване.Не случайно,като отидеш да си поръчаш кола след поръзката чакаш най-малко 2-3 месеца.Колата ти не е произведена все още и затова е така.Като е купуваш колата виждаш точната дата кога е произведена.Ако имаше толкова коли да гният процедурата щеше да е по-бърза.
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    FenIX ( преди 8 години )
    Подозирам че тези залежали коли не са на производителите, а на дилърства, които не са преценили. Няма логика производител да бълва коли, които не са порачани от някой, защото няма как да преценята какво ще е търсенето на различните модели с различните им нива на оборудване, двигатели ск. кутии, цвят и прочие. С такива коли само се закопава, защото замразява капитал в тях, отделно цената им пада и накрая дори да ги продадат ще трябва да покриват гаранционно реално стари коли стояли на открито с
  • #8
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Точно това са препечатаните глупости на АМ. Това не са непродадени коли, а са коли, които чакат да бъдат натоварени и продадени. Обикновено се намират в близост до пристанища. Интересното е как една медия пуща партенката/сензацията и другите като папагали е повтарят. Повтаряна хиляди пъти и се превръща в истина.