IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Популярността на електромобилите се e увеличила два пъти за година

В Китай продажбите скочиха със 175%, а в Европа със 78%

Популярността на електромобилите се e увеличила два пъти за година

Автомобилите, задвижвани с електричество стремително набират популярност през 2015 г. Проучване на сайта ev-sales.blogpost.com показва, че за първите 6 месеца от годината в света са продадени с 50% повече такива машини в сравнение със същия период през 2014 г.
Популярността на електромобилите се e увеличила два пъти за година
Най-сериозен ръст на продажбите е записан на най-големия пазар в света – китайския. Там резултатът за първото 6-месечие е със 175% по-висок. В Европа също увеличението е значително – със 78 %.

Лидер по продажби продължава да е Nissan Leaf (на снимката) с 25 068 бройки, което представлява 12% от целия пазар на електромобили. Следват Tesla Model S – 21 552 (11%), Mitsubishi Outlander – 17 104 (8%), BYD Qin – 16 477 (8%), BMW i3 - 10 554 (5%), Renault Zoe - 8528 (4%), Volkswagen e-Golf – 7150 (4%), Volkswagen Golf GTE – 6604 (3%), Chevrolet Volt – 6362 (3%), BAIC E-Series EV – 5803 (3%), и др.

В класирането по държави, в които най-добре се продават електромобили, начело е Норвегия със 17 000 бройки. Това е 23,22% от общите продажби на леки коли. Следват Великобритания с 14 000 (1,01%), Франция - 14 000 (1,19%), Холандия – 12 000 (5,94%), Германия – 10 000 (0,6%), и др.

Снимка: Nissan

 

0 от 500
  • #73
    0 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 8 години )
    Да добавя също, че в момента "разходът" е средно 15.1 кВтч на 100км изминати. Под 1лв нощна тарифа, ако колата е в България... Имай предвид, че това не е икономично каране! Има колеги, които са с 12/100 "разход"! Тестовият автомобил беше на 10000км със над 18/100 разход, но там се качва нов шофьор на всеки втори ден. След като мине еуфорията от възможностите на електромобила се кротваш и нещата си идват на място.
  • #72
    3 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 8 години )
    "The drivetrain is completed by a single speed reducer type transmission. There are no clutches, gears or a torque converter like found on a standard automatic" това предполагам отговаря на коментара за наличието на скоростна кутия...
  • #71
    5 rate up comment 1 rate down comment
    peposhi ( преди 8 години )
    Нека поговорим за реалния свят... Колко стотин километра на ден изминава един шофьор според теб? Над 90% от ежедневните пътувания са под 100км. Смяташ ли, че Нисан ще потрошат милиард долара за развитието на автомобил несъобразен с нуждите на потребителите?!? Над 200 000 Лийф са продадени до момента. Смяташ ли че първите ДВГ са изминавали 1500км с един резервоар и 3/100 разход?!? Втората генерация на Лийф ще е с 300км пробег... А за бавното зареждане - за 30мин зареждам до 80%... и бегам...
  • #70
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Хехе ( преди 8 години )
    Фактите показват че за 30 години литиевойонните батерии не са станали по-евтини от едно определено ниво.Така че няма какво повече да коментирам с хора които не живеят в реалният свят.Скоростна кутия има ако няма скоростна кутия няма как двигателната сила да се предаде на колелата да няма нногостепенни кутии но пък си има окачване електрическа инсталация и тн.Батерията определя малък рейндж и дълго зареждане което обезсмисля ел.колите най много хибриди това е.Айде лек ви ден.
  • #69
    7 rate up comment 1 rate down comment
    peposhi ( преди 8 години )
    пазара това е автомобилът с най-малко проблеми от всички продадени нови автомобили на Нисан. И то в пъти по-малко и дребни проблеми - на кой камерата била за смяна или пък датчик за светлините не работел. В електрическите автомобили няма скоростна кутия, няма клапани, няма дюзи и инжектори... На 100000км ще ти сменят някой лагер на колелата и това е. Батерията също се сменя вече. Вярно скъпа е, но и това ще се промени...
  • #68
    6 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 8 години )
    Най скъпата част в един електрически автомобил е батерията. Както казах по-долу, цените ще падат още..Петрлоът след време ще е достатъчно оскъден, за да се наблегне на други технологии. Не знам дали някога си се замислял колко части има в един автомобил с ДВГ и как всилко трябва да е работи в перфектен синхрон, за да работи както трябва. При електрическите частите са много по-малобройни. Като купихме нашия Лийф, говорих с шефа на отдел поддръжка. Зе последните 4 години, откакто Лийф е на....
  • #67
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Xexe ( преди 8 години )
    Цената пада но има долна граница на пада.Едно нещо няма как да падне под своята себестойност.Себестойността на електрическите коли е висока.Няма как да накараш голям производител да инвестира в ел коли и да загуби.Никой не иска да губи пари.Бмв ай8 е хибрид и там е бъдещето в хибриди с керс системи зареждащи батериите.Ама тия електрички с батерии от лаптопи са ми смешни.
  • #66
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Хехе ( преди 8 години )
    Масово няма как да стане.Защото от автомобилни двигатели през тракторни камионни корабни бронирани машини кранове пътно строителна минна техника и тн всичко е двг.Къде електричките ще заменят всичко това.Станциите за зареждане къде са и кой ще инвестира в това тесла нямат пари държавата не е длъжна щото е пазарна икономика за бензиностанциите си инвестират самите компании които добиват.А с този малък пробег електричките не стават. Електричките са скъпи а евтините само за града стават.
  • #65
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Едно време когато рафинериите са обработвали 100% по-малко нефт за единица време отново са били по-ниски акцизите и все едно е имало субсидия от държавата нали?И кво да не би да са зачеркнали тая "индустрия"?Икономическото КПД на даден продукт рязко намалява, когато то стане масово и суровините за него станат масови - демек се вкарат пари в производството. Иначе всеки прототип е скъп в началото и е нормално.А вие нямате никакъв поглед за бъдещето, българите виждаме само до носи си.
  • #64
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Хехе ( преди 8 години )
    Това че едно нещо е на държавна субсидия означава че е нерентабилно сиреч губещо.Тоест икономическото му кпд е ниско.Следователно електрическите коли никога няма да заместят двг.