IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Pininfarina отново е на ръба на фалита

Ателието се надява на нови преговори с индийците от Mahindra & Mahindra

Pininfarina отново е на ръба на фалита

Състоянието на легендарното италианско ателие Pininfarina значително се е влошило, след като само преди месец преговорите за преминаване под контрола на компанията Mahindra & Mahindra бяха прекратени. Според агенция Reuters шефовете на дизайнерското студио вече са наясно, че фирмата им няма как да оцелее до края на годината и да удовлетвори исканията на кредиторите.
Pininfarina отново е на ръба на фалита
Ръководството на Pininfarina се надява преговорите с Mahindra & Mahindra да бъдат възстановени колкото се може по-скоро, тъй като това е последната възможност за ателието да се разплати с кредиторите си и да избегне окончателния фалит. Официално от компанията обявиха, че ако разговорите с индийците се провалят, то на дизайнерското студио ще му се наложи да оцелява само. За целта съветът на директорите на ателието вече разработва нов бизнес-план.

Финансовите експерти обаче са на мнение, че без чужда помощ Pininfarina няма как да постигнe резултати, които да удовлетворят неговите кредитори. Дълговене на фирмата са се увеличили от 44,8 млн. евро през декември 2014 г. на 52,7 млн. през юни 2015 г. А чистата загуба само за първото шестмесечие достига 4,4 млн. евро. Въпреки това, компанията Piancar, която дължи контролния пакет акции на ателието, и банките-кредитори блокираха решението за продажба на Pininfarina на индийците. Причината е, че условията по сделката предвиждаха 50% от задълженията на дизайнерското студио да бъдат отписани.

На свой ред в Mahindra & Mahindra не са склонни да отстъпят от условията си и това поставя под сериозна въпросителна бъдещето на Pinifarina. Най-вероятно компанията ще има същата съдба като друго легендарно италианско ателие - Bertone, което вече фалира. Съвсем наскоро от автомобилния бранш се оттегли и дизайнерът Джорджето Джуджаро, който предаде изцяло бизнеса си на Audi.

Снимка: Pinifarina

Тагове: pinifarina
0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Аз ( преди 8 години )
    Забравих и възможните комбинации от ексти и цветове, двигатели, скоростни кутии и т.н., някъде четох че само на един модел на БМВ възможните варианти на автомобила са над милион! Умножи го този милион по 10те модела на БМВ и по още 20-30 марки и ще получиш такова разнообразие, че ще ти се завие главата.
  • #8
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Аз ( преди 8 години )
    Моя масов автомобил нито се разпада нито е от калъп. Престанете вече с това оплакване, има десетки марки, всяка с десетки модели, ако не можеш от този огромен избор да си харесаш автомобил ходи да се гръмнеш по-добре!
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ей го тоя масовия потребител се обади.Ако ще и по 5 автомобила да има всеки, това не значи, че трябва да се разпадат и да са като от калъп.
  • #6
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Аз ( преди 8 години )
    Ох този рев който се носи тук все по-трудно се издържа, има достатъчно скъпи и екслузивни марки, за хората, които искат да бъдат различни, проблема е, че малцина могат да си ги позволят. Преди 30-40 години всеки 10ти имаше автомобил, сега времената са други - всеки има по 2! Нормално е автомобила да е масов продукт. Престанете да ревете вече бе, писна ми да ви чета простотиите!
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    За щастие все още има от големите компании които държат наистина на качеството. Но след последните промени там вече може и те да поемат по пътя на свръх комерсиализацията - дано не стане така де, че съвсем ще си изгубя вярата
  • #4
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Стана така, че няма значение качеството и естетиката има значение само масовото производство парите и това е защото доста години ни учат, че е нормално да сменяш автомобила си на 2-3 години, да купуваш най-масовите *** и да не държиш на идентичността и качеството. Ако не вярвате погледнете политиката на компаниите-масово и гадно вместо качествено и добро.Затова и най-добрите в бранша страдат,тъй като разчитаха на идентичност и качество,но потребителя вече е научен да търси гадно ама евтино.
  • #3
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Йордан ( преди 8 години )
    Абсолютно подкрепям колегите по-долу. И да не забравяме, че студия като Пинифарина, Джуджаро, Джия, Бертоне, Загато и да не изброявам още куп други италиански фирми за дизайн са дали дизайна на много екзотични и други масови серийни автомобили, които са бестселъри днес и голяма част не са италиански, но благодарение на италианския дизайн са станали бестселъри за времето си!
  • #2
    32 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Сега вече стана ясно защо красивите коли останаха в историята.Сега се гледа бройката на продажбите и нищо друго , а автомобилите станаха скучни , еднообразни и откровено грозни в напъните да покрият различни технически , екологични и разни други норми.Естетиката и красотата вече са на заден план.
  • #1
    33 rate up comment 2 rate down comment
    Turborator ( преди 8 години )
    На къде отива този свят??? Индийци и Китайци купуват легендарни Европейски марки и ателиета.