IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes Auto 2000 – автомобилът на бъдещето от миналия век

Нестандартният модел така и не излиза в серийно производство

Mercedes Auto 2000 – автомобилът на бъдещето от миналия век

Как хората от 80-те години на миналия век са си представяли „колата на бъдещето”? В повечето случаи това са били летящи автомобили, приличащи повече на космически кораби. Правителството на Германия обаче създава машина, чиято основна цел е ниският разход на гориво. Това е Mercedes-Benz Auto 2000.
Mercedes Benz Auto 2000 – автомобилът на бъдещето от миналия век
По това време светът все още излиза от енергийната криза на 70-те години, а автомобилните производители започват да интегрират в своите модели компютърни технологии. Германците решават да инвестират купища пари в ултраефективен и безопасен автомобил, чиято премиера се е състояла на автосалона във Франкфурт през 1981 г.
Mercedes Benz Auto 2000 – автомобилът на бъдещето от миналия век
Година по-рано Федералното министерство на Германия, отговарящо за изследвания и технологиите финансира местната автомобилна индустрия със 110 млн. дойче марки. От компаниите се иска да създадат прототип, който може да предложи разход на гориво от 9,5 л/100 км при тегло 1250-1700 кг или 11 л/100 км при тегло 1700-2150 кг.

Това е една доста амбициозна задача за онова време, още повече, че чиновниците настояват новият автомобил да бъде комфортен, да може да превозва поне четирима души и багаж, както и да отговаря на екологичните стандарти. Компаниите се захващат за работа, като Mercedes-Benz построява не един, а цели 3 концептуални модела.
Mercedes Benz Auto 2000 – автомобилът на бъдещето от миналия век
Всички те представляват именно Auto 2000. Машините имат еднаква конструкция, но са оборудвани с различни задвижващи агрегати. Автомобилът се отличава с уникалния си аеродинамичен дизайн, който изпреварва с години своето време. Ниският лифтбек с 5 врати все пак донякъде прилича на своите съвременници, като във външния му вид отчетливо се виждат чертите на W124, W126 и W140.
Mercedes Benz Auto 2000 – автомобилът на бъдещето от миналия век
Конструкцията е стандартна за Mercedes-Benz – разположен отпред двигател (в 3 варианта) и предаване към задните колела. Първият мотор е 3,8-литров V8 с деактивация на част от цилиндрите, което е доста иновативно за 80-те години (General Motors по това време пробва същото със своите 6,4-литрови V8, но нещата не се получават).

Вторият агрегат е дизелов 3,3-литров туин-турбо с 6 цилиндъра, който при изпитания на пътищата показва впечатляващия по това време разход от 7,5 л/100 км. А третият двигател изненадва всички – газово-турбинен, от който никой не знае какво може да се очаква.
Mercedes Benz Auto 2000 – автомобилът на бъдещето от миналия век
Какво друго прави този автомобил особен? Разбира се, това е аеродинамиката. Ниско разположената каросерия позволява на Mercedes-Benz Auto 2000 да постигне челно съпротивление от 0,28, което е на нивото на съвременен седан. А за този период това не е никак лошо постижение.
Mercedes Benz Auto 2000 – автомобилът на бъдещето от миналия век
В крайна сметка в Mercedes-Benz решават да не пускат модела в серийно производство, но да използват повечето технологии в следващите си автомобили. Трудно е да се каже дали това е правилното решение. Машината изглежда интересно, но пък рязко се отличава от останалата гама на компанията по това време.
Mercedes Benz Auto 2000 – автомобилът на бъдещето от миналия век
В същото време, ако бъде променена екзотичната му опашка, то този модел си става обичаен Mercerdes за периода от 80-те и 90-те години на миналия век. Във всички случаи обаче това си е един от „автомобилите на бъдещето” за своето време. И създаването му е напълно оправдано от технологична гледна точка.

Снимки: Mercedes-Benz

Тагове: mercedes-benz auto 2000
0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Мога да кажа само , че технологично може и да е супер ,но екстериорно показва за какви инвалиди говорим. Хубаво има нисък коефициент на челно съпротивление ,но на фона на други концепти от тези години е направо жалък.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Старшина ( преди 8 години )
    Само G класата си остана...
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Lux ( преди 8 години )
    Само и единствено Мерцедес-Бенц. Това е повече от автомобилна марка. Традиция предавана от поколения на поколения.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    Аз се чудя от къде измислиха модата за новите BMW 5 GT, 3 GT, Audi A5 Hatchback, а то от къде идвала модата...
  • #5
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    В Музея на БМВ какви коли очакваше да видиш, ако изобщо си бил там? Има ги всичките им стари и концептуални модели. Вярно е че катафалки, като това в музея на БМВ няма. За едно си прав, че и двата музея си заслужава да се видят. Страхотно са направени. За музея на МБ препоръчвам вечерното посещение. Струва 2 евро на човек, а иначе е 8. А пък в БМВ, ако може да си вземете семеен 18 евро. БМВ Велт е безплатен. Преминава се през едно мостче с чудесен изглед към олимпя парк. Супер е!
  • #4
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Mercedes-Bulgaria ( преди 8 години )
    За всеки клас кола си има хора, аз лично не бих си я купил тази кола, но ходих в Щутгарт да я видя на живо и трябва да кажа, че изглежда внушително за кола на 35 години. По принцип се води концептуален модел за "най-сигурна и безопасна" кола за своето време. Препоръчвам на всеки, който има възможност да отскочи до Щутгарт и да види всичките им концепции в музея. В музея на БМВ в Мюнхен не видях такива модели ...
  • #3
    9 rate up comment 35 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Баси катафалката!Тея вурстове още още от едно време са си такива. Папамобили, катафалки...все дялани с теслата подобия на коли. Абе те хубаво ги дялат, ама много им *** таз тесла бе. Също, като феновете. Да вземат малко да е позаточат. Може пък да се получи нещо свястно...
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Стоянов ( преди 8 години )
    Говориш за американско приятел ;)
  • #1
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Automotive ( преди 8 години )
    Тази кола никога не е създавана с идеята за серийно производство, така че такова решение не е стояло на дневен ред. От самото си начало това е експериментален проект и като всеки такъв цели опознаването и тестването на нови технологии, които евентуално да бъдат внедрени в серийни модели.