След като от гамата мотори на семейството Porsche 911 почти изцяло изчезнаха атмосферните двигатели, сега нещо подобно ще се случи и с Porsche Boxter и Cayman, съобщава изданието Car.
Фейслифтът на роудстъра и купето е предвиден за началото на 2016 г., като при него промените ще засегнат главно техническата част. Досега базовите версии на двата модела бяха оборудвани с атмосферни 6-цилиндрови боксери с обем 2,7 литра, като при Boxter мощността бе 265 к.с., а при Cayman – 275 к.с.
Тези агрегати отиват в историята, а тяхното място ще бъде заето от 4-цилиндров турбо мотор, чиято мощност е 243 к.с. Той също ще бъде „боксер”, като ще се разположи най-ниско в гамата на двата модела.
На следващото стъпало ще бъде поставен 2,5-литров турбо мотор с 304 к.с., който заема мястото на досегашния 3,4-литров атмосферен боксер, развиващ 315 к.с. при Boxter S и 325 к.с. при Cayman S. По-мощна версия на този мотор ще се предлага за модификациите GTS. Тя ще разчита на 375 к.с., като заменя досегашния вариант с 330 и 340 к.с.
Най-високо в гамата ще се разположат Boxster Spyder и Cayman GT4. Тяхното задвижване ще бъде поверено на атмосферен агрегат с обем 3,8 литра, който при първия модел развива 375, а при втория – 385 к.с.
Снимка: Drive