IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz отрече водната система на BMW

Според Томас Вебер двигателят с директно впръскване на вода не е достатъчно ефективен (видео)

Mercedes-Benz отрече водната система на BMW

Mercedes-Benz няма намерение да инвестира в технология за директно впръскване на вода в колектора, става ясно от изказване на Томас Вебер, шеф на отдела за изследвания в Daimler, пред Мotoring.

Снимка: BMW

Мениджърът разкри, че компанията му вече е проучила технологията и е на мнение, че инвестицията в подобна система не е оправдана.

"Да, системата редуцира температурата в цилиндрите, но от гледна точка на ефективността това не е най-оптималният начин", заяви Томас Вебер. И уточни, че предимствата, предоставени от тази технология, не са съизмерими с необходимите инвестиции за разработването й.

В същото време от BMW твърдят точно обратното. И дори го доказаха със своя прототип на базата на 1-Series. При него 1,5-литровият двигател с такава система за охлаждане развива 218 к.с., което представлява оптимизация с около 10%.

В BMW дори подготвят сериен автомобил със система за директно впръскване на вода. Той най-вероятно ще получи името M4 GTS, като ще разчита на двигателя от М3/М4. Благодарение на технологията мощността на агрегата ще нарасне от стандартните 431 к.с. до около 500 к.с., заявиха от BMW.

Ето как работи технологията

 

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 8 години )
    аз карам турбо бензин - осезателно се забелязва вдигане на мощноста след дъжд - когато все още е влажно и хладно. но това е за сметка на двата ефекта - 1. водата във въздуха поема температура и така общата температура е по ниска - от тук повече кислород в единица обем. 2. след изгаряне се вдига налягането върху буталото. Първото вдига мощноста но за смтка на повече гориво, но второто предполагам леко подобрява ефективноста.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 8 години )
    наличието на малко вода в сместа има предимство И след изгарянето - тогава се получава по високо налягане на изгорелите газове. това са го разбрали още преди 100г като са правили торпедата с газвои двигатели - впръсквали са морска вода и е имало огромен резултат. затова сега двигателите на торпедата се наричат паро-газови.
  • #20
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Йошко ( преди 8 години )
    "Прегледах цялата информация..BMW която по някакъв начин е успяла да извърши технологичен трансфер към серийно произвеждани автомобили."И кое точно серийно БМВ я предлага тая технология, след като си прегледал цялата информация? Май няма да е зле да прегледаш "цялата информация" пак и тоя път да я и осмислиш.
  • #19
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Бмв е номер едно!Изключително и само иновации,грижливо премесени с традиции.Уникална компания,истински премиум производител.
  • #18
    10 rate up comment 4 rate down comment
    ;) ( преди 8 години )
    Абе пичове имат си глави да мислят в BMW не го умуваите вие,радваите се на марки като тази че не са много да не казвам че си е една...bmw номер едно,браво.
  • #17
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Корозията не е никак малък проблем и точно поради тази причина са спрели опитите за впръскване на вода в цилиндрите. Не е само корозията, а и съставките на водата вредят на мотора. Примерно варовика и др. неща. Водата трябва да е чист дестилат, който оскъпява цялата процедура. Абе вместо да се мъчат от пръдня боя да правят е по-добре да се впрегнат в електричките и водородните автомобили. Там е бъдещето.
  • #16
    2 rate up comment 6 rate down comment
    zoom in ( преди 8 години )
    Единственият проблем с тази вода е, че причинява страшна корозия на двигателя. Ама то кой ти купува вече коли за да ги кара повече от 200 000 км :)
  • #15
    9 rate up comment 0 rate down comment
    zoom in ( преди 8 години )
    Повишената мощност не е само заради охлаждащия ефект на водата. Даже изобщо не съм сигурен, че точно това се цели с нея. За охлаждане си има много по-ефективни интеркулери.Водата се впръсква като тънка струйка т.е. в течно състяние и при запалването на горивната смес, водата преминава в пара като увеличава обема си в много по-голяма степен от горивото. И ето я по-високата мощност.Като цяло наистина не е необходимо много вода (и в никакъв случай равно на колкото е горивото).
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ммм ( преди 8 години )
    5 литра е резервоара за вода.,не помня за какъв пробег,но беше голям.
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    В случая нещо не мога да схвана, тази система за охлаждане ли е? Или за повишаване на мощноста? Освен това, от къде ще идва тази вода? В смисъл, след като попадне в цилиндъра и изгори, тя няма да циркулира като тази в радиатора а ще изгаря или напуска цилиндъра в посока колекторната тръба и от там в ауспуха, тоест трябва постоянен приток на нова и нова вода. Като се има предвид разхода на гориво, би трябвало да е същия и на вода, трябва ли сега и 100лл резервоар за вода да има? Въпроси много.