IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen стана номер 1 в света

През първото полугодие германският концерн е продал 5,04 млн. автомобила, докато Toyota е пласирала 5,022 млн. коли

Volkswagen стана номер 1 в света

В преследването на първото място сред най-големите автомобилни производители в света поне през първите шест месеца на годината германският концерн Volkswagen успява да се наложи срещу най-близките си конкуренти. Въпреки слабите продажби базираната във Волфсбург компания се справя като цяло добре, защото всички други отчитат по-сериозни спадове, предава Bloomberg.

Снимка: Ройтерс

Въпреки някои слабости в продажбите през първите шест месеца на годината Volkswagen стана най-големият производител на автомобили в света. Европейският лидер изпревари по продажби своя японски конкурент Toyota.

Тази етапна победа обаче се дължи в голяма степен на слабости в Toyota. До края на юни тази година компанията е продала 5,022 млн. коли от марките Toyota, Daihatsu и Hino, съобщи концернът. Това е спад от 1,5 на сто на годишна база.

При Volkswagen с неговите 12 марки продажбите през първите шест месеца спадат с 0,5 на сто до 5,04 млн. автомобила, съобщи преди дни VW. При американския концерн General Motors, който е третият по продажби производител, продажбите стагнират на ниво от 4,8 млн. коли.

Volkswagen се възползва от благоприятната тенденция в Европа, където пазарът на нови автомобили се ускори с най-бързи темпове от 5 години и половина, смекчавайки удара от забавянето в Китай, най-големия пазар за компанията. За да постигне своята поставена през 2007 г. цел - да стане най-големият производител на автомобили в света, Volkswagen ще трябва да издържи на спада в търсенето, предизвикано от волатилния фондов пазар на Китай и конкуренцията от евтини модели кросовъри от китайските марки.

Икономическото развитие в Китай обаче дава все по-често повод на експертите от индустрията да се замислят за бъдещето на германския концерн. През първата половина на годината VW е продал в страната с 3,9% по-малко автомобили, отколкото година по-рано.

В сряда Volkswagen ще представи финансовите си данни за полугодието. Анализатори очакват убедителни данни.

Още икономически новини от света на автомобилите четете в Investor.bg

0 от 500
  • #72
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до Анонимен финално ( преди 8 години )
    Да, германските са по-луксозни, по-скъпи, по-мощни, с повече екстри, електроника, сензори, изчислителна мощ и т.н. Усреднено, макар и с малко. Това е статистически факт. И шофьорите като са по-взискателни, а и ги ръчкат повече, и има повече поводи за сервиз, затова в сервизите ходят по-малко японските, които хем са с по-малко екстри,хем са по-мазломощни, хем имат по-малко екстри и електроника.Добре го беше написал, но беше объркал местата на япон. и герм. - сега е добре..
  • #71
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Кой ( преди 8 години )
    сега е номер едно?
  • #70
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Това с калпавите седалки и падащите уплътнения е потвърдено, дори от каращи Корола! Само в този форум това е най-здравата марка. Може би трябва да направят и една сервизна акция за уплътнения и седалки
  • #69
    3 rate up comment 6 rate down comment
    до тоя под мен. ( преди 8 години )
    НЕ след 20 години а още от магазина, Королата е пред саморазпадане. Ето сравнението между чисто нова Корола и 3 годишна Джета:https://***.youtube.com/watch?v=IWzAEPZ760k
  • #68
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Ясно се вижда "лукса" в королата, всичко е евтина пластмаса, едва едва закрепено, да не се саморазпадне. "Да бе, и затова след 20 години Королата е почти като нова, а Джетата е отдавна рециклирана. Май ти си падаш по фантастичните романи.
  • #67
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ""Да, японските са по-луксозни, по-скъпи, по-мощни, с повече екстри, електроника, сензори, изчислителна мощ и т.н. Усреднено, макар и с малко. Това е статистически факт. ""Това от някой фантастичен роман ли го видя. Щракни в тубата сравнителен тест на Джета и Корола. Ясно се вижда "лукса" в королата, всичко е евтина пластмаса, едва едва закрепено, да не се саморазпадне. А иначе изобщо няма да сравнявам "луксозния" Лексус с "евтините" Вейрон,Порше,Ламборджини,Бентли и Ауди. Дошо пий си хапчетата
  • #66
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Само ще кажа, че през 2005г. Фолксваген бе с двойно по-малки продажби от Тойота и изобщо го нямаше в топ 5 при най-продаваните марки. 10 години по-късно е номер 1 в света. Това изобщо не е случайно и само лунатик като Дошо може да пише глупости. Истината е че отнесоха конглокенцията като багер цинкова кофа. Не е тайна че Ауди след като изпревариха Мерцедес вече дишат и в гърба на БМВ. В това няма нищо случайно. И това умните хора го знаят. А лудите да си пият хапчетата.
  • #65
    3 rate up comment 2 rate down comment
    доц. д-р боко боков ( преди 8 години )
    колеги1. гаранцията не е нищо друго освен маркетингова категория, колкото по-дълга, толкова повече ходения в сервиза за периодично обслужване, а това е, от което се печели2. продажбите са функция на продукта и цената, рекламата и позиционирането3. ремонтите, освен честота, се отчитат още и с тип и себестойност4. много от компонентите по автомобилите са произведени от вънщни, често общи, доставчици, което променя измерението за качествоизлишно е да спорите и да се обиждате.
  • #64
    8 rate up comment 2 rate down comment
    ойлер ( преди 8 години )
    Вижте статията за моторите на Ауди от руснаците в bmvlivehournal - ужасно е! То направо човек да се чуди кола дали да си купува в близките години. Същото за новите матори от Бмв.......
  • #63
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Да, японските са по-луксозни, по-скъпи, по-мощни, с повече екстри, електроника, сензори, изчислителна мощ и т.н. Усреднено, макар и с малко. Това е статистически факт. И шофьорите като са по-взискателни, а и ги ръчкат повече, и има повече поводи за сервиз,обаче в сервизите ходят повече германските еднодневки,които хем са с по-малко екстри,хем са по -мазломощни, хем имат по-малко екстри и електроника. Най-лесно е да провериш супер-технологичният Приус,че ходи най-малко в сервиза.