Вход   Регистрация

Citroen XM/Ситроен ХМ

Citroen XM/Ситроен ХМ
 

Този автомобил е подходящ не само за превозване на сурови яйца...

Ако някой твърди, че пътищата в България са гладки, то най-вероятно ги е инспектирал, возейки се на ХМ. Това е така, защото този автомобил осигурява гладко возене дори там, където повечето автомобили друсат и тракат до степен на отваряне на еърбеговете. Това се дължи на типичния за Citroen трик, наречен хидроактивно окачване. Компютърно управлявани помпи и вентили определят твърдостта на колелата в зависимост от ситуацията. 



Меко и твърдо окачване може да се променя със светкавична скорост, което гарантира сигурност при възможно най-висок комфорт. Накратко казано: едва ли има друг автомобил, който да превози по-меко картон сурови яйца. В тази връзка багажникът на ХМ е с обем 455 литра (750 при комбито). 

Сред недостатъците на лимузината на Citroen са твърде късите облегалки за главите и лошата видимост назад, която е пожертвана на олтара на авангардния (дори днес) дизайн. Не е особено добра и управляваната с крак "ръчна" спирачка. Лошо е и че до късно през 90-те години нямаше възможност да се поръчва еърбег за мястото до шофьора. 



По отношение на моторите се препоръчва култивираният дизелов двигател, който въпреки че е малко тромав в ниските обороти, блести със среден разход от 7.6 л/100 км и ниско ниво на шум и вибрации – все пак говорим за времето, преди да настъпи комън-рейл ерата в автомобилостроенето. 

Много добро следване на зададената посока, отлично поведение в завои, спонтанно реагиращи спирачки и много точен серво волан са сред другите предимства на ХМ

Реклама  


Купи Citroen

Виж всички обяви

Коментари ( 27 )

Напиши коментар Влез

от: IVO ( преди 8 години )

TI SI TEHNI4ESKI NEGRAMOTEN
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: carde ( преди 8 години )

Да, ХМ - кола изпреварила времето си като дизайн и интериор, удобство при шофиране и др. в сравнение с така прехвалените немски коли, при които получаваш чувство за клаустрофобия и може да ти изпаднат всички пломби и евентуално главоболие, но ... технически първите модели на ХМ са много лоши. Имах много стандартни и нестандартни ремонти. ХМ е бензинов с карбуратор.
Вчера колата при минусови температури колата ми даде необяснима повреда.След запалването работи 20 секунди и загасна. Под капака имаше изтичане на масло от въздухопровода, между карбуратора и въздушния филтър. Главата на двигателя е суха на барут, а картера и масления филтър също и повече колата не запали.Ако някой е имал подобен проблем, моля нека да пише.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 9  Отрицателни: 0

от: XM Driver ( преди 8 години )

Притежавам XM произведен 89г. На километража пище 750 000 км на колко е всъщност никои не знае. Лятото Варна - София го минава за 4 часа и след това отива си пиеш ракията с кеф и не си пребит като куче. Води ме за риба и пребира граздето от лозето до което няма път :)(това Mercedes не го може) минава трактор от там. Возенето няма да коментирам. :))
Отговори
 
+13
 

Положителни: 13  Отрицателни: 0

от: NoUser ( преди 9 години )

Това както написаха и много други потребители, не е кола.Това си е точно лимузина, че дори и самолет мога да го нарека.Аз карам точно такъв автомобил, напълно съм доволен от него.Няма място за оплаквания и глупави коментари ... :-)
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: noname ( преди 9 години )

Kolata e unikalna - az sushto sum fen na nemskite koli (estestveno ne na VW budgetna seriq, a na ka4estvenite takiva), karal sum i i Mercedes i BMW, i Volvo su6tiq klas i godina kato XM-a - e, prosto nqma mqsto za srawneniq.Za cenata si ima PERFEKTNA voziq (sravnqvam q s voziqta samo na S klasa su6tata godina) i dori malko pove4e ekstri ot sy6tata tazi bazova S-ka(S350TD '93)! Edinstvenoto koeto ne mi haresva e tvyrde visokiq razhod, no problema se re6ava s gas ili metan. Za 10 meseca karane i nad 35 000km po razbiti puti6ta sym smenql samo maslo i 1 kormilen nakrainik.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 9 години )

Покажи Коментара
Човек трябва да е много отчаян фен на марката за да си купи такъв автомобил! Не се заяждам, просто качеството на материалите и на изработката са под всякаква критика... и аз разправях колко е готин (докато висях по сервизите), после си купих немски "***" Ауди и...Ужас, не се чупеше, не тропаха пластмаси, нямаше ги онези зелени локви (хидравлично масло) под него... пълна скука, само караш!
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 0  Отрицателни: 8

от: Мето ( преди 9 години )

Ситроен е автомобил - не е кола , освен това ХМ се различава от самолет само по липсата на крила.Когато сравнявате автомобили само факта,че се противопоставя Ситроен проектиран през 90 с ауди от 98 - говори колко по-авангардни решения има в този модел на Ситроен.Абе да питам голфаджиите-да има някога голф победител в рали ?
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 9 години )

ne mislq da q sravnmqvam sas 'prehvalenoto'po dolu A8 a spokoino moga da q sravnq sas MERCEDES...edin savet-ako imate probleni s babreci tazi kola gi lekuva ;)
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 9 години )

i az imam udovolstvieto da imam XM,makar i 92 god.otnosno extrite-nqma druga kola stolkova extri ot onova vreme...estestvemno 4e nekompetentnata 4ast ot nemskite fenove pluqt tazi kola-dokato ne se sbalskat nqma da raberat za kakvo staa vapros.masovo se strahuvat ot povreda v hidravli4anatra sistema.samo 4e ste vi potkrehna-napraviqta ie mngo spolu4kliva,ne e napravena da se razvalq...a tova 4e ima konkretno skapi 4asti ne zna4i 4e [podrajkata i e skapa...
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: az ( преди 9 години )

Покажи Коментара
моите уважения към citron-a, ама ако го сравнявате с"немските кару4ки", сравнявайте ас А8 от '98-'01 г. И тук вече е мястото да замълчите и да застанете мирно пред четирите кръга!!! heil Audi!!!
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 2  Отрицателни: 7

от: zzzz ( преди 9 години )

istinska ma6ina na vremeto--poslednia qk citroen---sled tova kato tupia golf...
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 9 години )

винаги ще има две мнения по тоя въпрос.откъм возия колата е бомба,но пък не е качествена-стар минус на френските коли.така че всеки си решава за себе си.а за голфа,всички знаем че в БГ той е с по-специален статут:)))
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: ceci ( преди 9 години )

ХАх големи смешници се изказаха много са жалки всъщност.Защото тоя Ситроен е по-добър от немските барутарници от.. до..!Например ръчната спирачка (в случая крачна при Хм)се слага сега през 2007-2008 на новите модели на немските каручки в този вид в които Ситроен го е направил преди 20 години.И тоя простия къде каза че Хм 98г. ще си купиш за 3000лв да ми намери един такъв защото в мобилето като гледам 98г. са по 10000 -15000лв.Не се изказваите неподготвени защото започвам да мразя още повече немското автомобило(каруцо)строене
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: pesoto ( преди 9 години )

koito kazva 4e kolata e kenef nishto ne razbira ot koli a golfa e palen ***
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: ABC ( преди 9 години )

Покажи Коментара
KOLKOTO I DA PI6ETE KOLATA SI E KENEV.a 4E GOLF NE SE 4UPI E VIARNO,NO TOI E KOLA ZA HORA NAIMA6TI PARI I TOZI S 4ASTITE DA GI SRAVNI S TEZI NA GOLFA
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 0  Отрицателни: 7

от: abc ( преди 9 години )

na 300000 ama druk put .dizelite idvat ve4e svur6ili po4ti na milion
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: abc ( преди 9 години )

Покажи Коментара
moje bi ima samo edna po gadna marka ot CITROEN - FORD no vseki FORD e po - dobur ot CITRON XM.Mnogo luks s nisko ka4estvo za smetka na zenata.Tia kola e injinerna gre6ka i za tova 98 godina XM struva 3000 - 4000 lv tova e i zenata na vw passat i opel astra 92 godina.toest tova e kola za snobi i tupi ***
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 1  Отрицателни: 9

от: citro ( преди 9 години )

toq "чук" li e tesla li e neznam ama e lud citroena po princip e mnogo dobra kola i koi mi kaje 4e ne e taka da *** supata i stiga s tova 4e nemskite sa mnogo hubavi imam i BX i golf 2 i ne vijdam ni6to po dobro v golfa
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 10 години )

До joro#8 - има търсачки за тази работа. Няма да пиша конкретно фирма, за да не и правя реклама. Има и форум на ситроен - http://citroen-bg.net/forum
Чети и избирай
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: joro ( преди 10 години )

viarno e,4e e super kola,no niakoi moje li da mi kaje,otkade moga da kupia novi sferi na snosna tzena?ako niakoi znae,molia da mi kaje na slednia email adres;gk100f1970@abv.bg
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Оня с коня ( преди 10 години )

Ами за мен тва е колата.Няма по-добро съотношение на качество-цена-ескстри.В никоя кола.ХМ-а предлага много повече дори и от някой съвременни нови коли.И това на относително сносна цена.За това че се чупи-ми чупи се ти кво искаш.Кажи някоя кола която не се чупи и отивам да си я поръчвам.Аааа верно забравих.Голфа не се чупи.И е евтин.Абе яяааа....
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: батя ( преди 10 години )

Брадъре,що си взел 3 като не стават?А аз въобще смятам,че в БГ,едва ли влязъл такъв Ситроен на по-малко от 300000!!!!Ако си ги бяхте взели/това е към недоволните/по-млади,щяхте да разберете що е кола!А все пак ако не Ви харесва,се возете в Аудита,да ви се удрят главите от теснотия,и опазил Бог,да останете без бъбреци!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: stoqn ( преди 10 години )

много от нещата са вярни , каквито и супер лативи да се кажат няма да са грешни колата е супер. и поддръжката не е мн ефтина наистина но не е и мн. скъпа
занимавам се с авто части и знам много ама много коли с по скъпа подръжка, и когато всичко се сменя на време няма проблеми. Аз съм си много ама много доволен от колата а тва че е комби
е само още един плюс приятелите ми я наричат луноход няма недостъпни места с нея и като сваля задните седалки и палатка не ми трябва стажа като легло персон и половина а за товар носи колкото и сложфиш няма проблем
мога да пиша още много но стига толкова
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: чук ( преди 10 години )

Покажи Коментара
От точно тоя XM, само че 2.1д ми побеле косата навсякъде. Вкрая на '90те го имах и винаги имаше нещо за ремонт. Беше на около 170хил. и с изкл.на мотора, всичко друго се чупеше. Изобщо колата след 100 хил е за претопяване. В София се прави добре на 2-3 места, но кола ли е това? Разход под 10/100 не съм засичал...
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 1  Отрицателни: 6

от: ХМ не струва чак тол ( преди 10 години )

Имал съм 3 лични ХМа- освен че се троши чак па толкова велик не е- аре стига глупости- френска кола...
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 2  Отрицателни: 6

от: balv,,,,,,,,mobile.d ( преди 10 години )

naistina ostava za men nai dobriya avtomobil koito ne ekaral toi ne e razbral
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Easy ( преди 10 години )

това за мен е последният истински ситроен, след него започнаха да правят по-заоблени и конвенционални модели...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising