IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият VW Caddy - за всекиго по нещо

Четвъртото поколение на модела предлага огромно разнообразие

Новият VW Caddy - за всекиго по нещо

Не са чак толкова много автомобилите, които имат най-различни и по-важното разнообразни приложения. Като например - да превозват товари за различни фирми или пък да извършват доставка от компании за куриерски услуги. Също така да могат да се оборудват в машини за спешна пътна помощ или пък да станат основна част от автопарка на таксиметрова фирма. А също така и да могат да се използват за семейна кола, която е особено полезна при дълги пътувания заради сериозния си багажник.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Един от тези модели е Volkswagen Caddy, чието трето поколение успя да достигне продажби от над 1,5 млн. бройки. Автомобилът бързо се превърна в любимец на тези, които имат нужда от практично превозно средство, а също така и на таксиметровите компании, тъй като се предлага и версия, задвижвана на метан. Основните предимства на Caddy - проста и здрава конструкция, както и ниският разход на гориво, просто нямаше как да бъдат пропуснати от клиентите.

Налице е вече и четвъртата генерация на модела, която излиза на пазара с нови двигатели, модернизиран екстериор и обновен интериор. Всъщност тя ползва сериозна част от платформата на своя предшественик, но част от елементите, както и електрониката са от новата архитектура на Volkswagen - MQB. Именно този автомобил имахме възможност да тестваме в многото му варианти в покрайнините, а и по градските улици на Марсилия.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
На външен вид новото Caddy не се отличава революционно от предишното, но няма как да не се отбележи приближаването към Golf и Passat особено в предната част на автомобила. Що се касае до габаритите, те са останали непроменени, но няма как да същото да бъде казано за интериора. Там промените са мащабни - нови уреди, нова централна конзола и нови кори на вратите. Впечатление правят също така воланът с плоско дъно и детайлите, оцветени в цвета на екстериора. Всичко това вече сме го виждали и при новия Golf, но няма как да отречем, че и при Caddy изглежда добре.

Както вече стана дума, Caddy е заимствал от модулната платформа MQB електрониката, което позволява използването на мултимедийна система от най-ново поколение с тъчскрийн, както и най-модерните електронни асистенти и системи за безопасност. Така предната част на интериора се доближава максимално до тази на стандартен автомобил, като при най-високите нива на оборудване са поставени дори елементи от карбон. В същото време товарните варианти са максимално опростени - металът е заменен от черна пластмаса, която лесно се чисти или пък заменя, ако това се наложи.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Запазено е и специфичното разположение на предния панел, където блокът за управление на климатичната система е разположен над мултимедийния екран. При някои версии това може да доведе до проблем със следенето на навигацията, но не бива да забравяме, че основната идея на този автомобил е да бъде товарен, тоест максимално опростен и удобен за експлоатацията.

Самият салон на Caddy е с различна вместимост в зависимост от модификацията. Пътническите версии са две - с 5 и 7 места, като се предлагат с различен избор от джанти и с рейлинги на покрива. Те се отличамат от товарните и по големия брой системи за сигурност, които предлагат. Сред тях са Front Assist, която с помощта на камери и сензори преценява случващото се около автомобила на пътя. Технологията City Emergency Braking предпазва автомобила от евентуален сблъсък в градски условия, до който може да се стигне, ако шофьорът загуби за момент концентрация в задръстванията. Системата работи при скорост до 30 км/ч.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
В стандартното оборудване на Caddy влиза адаптивен круиз-контрол, който функционира до скорост до 160 км/ч. (при версията с ръчни скорости системата се задейства след достигане на 30 км/ч). Технологията позволява на шофьора да "се закачи" да автомобил отпред и да го следва, поддържайки неговата скорост.

Във Volkswagen не са пропуснали да оборудват модела и с асистент при паркиране, който може да се справя както успоредно, така и перпендикулярно. Налице е и все по-популярната напоследък система, която разпознава умората у водача и го предупреждава, когато усети, че не е съсредоточен. Ванът е получил и навигационна система от ново поколение, която се предлага с избор от два размера на дисплей - 5 и 6,3 инча, и със сензорно управление.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
На свой ред товарният вариант предлага най-разнообразни възможности. Той е с две седалки, зад които е разположено товарното помещение. Отсекът за багаж предлага впечатляващите 3,2 куб. метра при стандартната модификация, като обемът нараства до 4,2 куб. метра при версията Maxi. Има възможност и за друга трансформация - задните един или два реда седалки да се приберат на пода и тогава пътническият автомобил съвсем лесно се превръща в товарен.

Ако трябва да избираме пътническа версия, безспорно ще се спрем на тази с 2,0-литров дизел, развиваща 150 к.с. Тя се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия. Именно с този автомобил започна нашето пътуване, като на пътя той се държи като обикновена пътническа кола, а разходът на гориво е в рамките на 5,5 л/100 км, което е доста добър показател. Маршрутът ни преминава през различни пътища, като организаторите са се постарали да усетим и Caddy при движение по магистрала.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Правим и експеримент, при който един от нас се вози на задните седалки, за да установим, че друсането, което се усещаше при предишното поколение на модела, този път отсъства. По-късно ни е обяснено, че при предното окачване са променени насторойките на амортисьорите, докато при задното те са напълно нови, като е променено и мястото на закрепване към каросерията. Така пътническата модификация вози далеч по-меко и съответно се държи на пътя по различен начин. При товарния вариант нещата са различни, но и неговото предназначение е друго.

Общо взето изборът на двигатели е предостатъчен, така че всеки може да намери нещо според своя вкус. Всички агрегати при Caddy отговарят на стандарта Euro-6. Най-слабият бензинов мотор е 1,2 TSI с 84 к.с. и разход на гориво от 5,9 л/100 км. Той е достъпен само с 5-степенна механична скоростна кутия. Следващият - 1,4 TSI, разчита на 125 к.с., като разходът на гориво е същият. Той може да се комбинира както с 6-степенна механична скоростна кутия, така и с 7-степенна DSG-трансмисия.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Най-слабият дизел е 1,6-литров и разполага със 75 к.с. и 5-степенна механична скоростна кутия. Следващият е със 102 к.с., като тук клиентът може да избира между 5-степенна механика и 6-степенен "автомат" DSG. Модификацията със задвижване на четирите колела - 4MOTION, разполага със 122 к.с и 6-степенна механична трансмисия. Няма да се мине и без версия на метан - 1,4 TGi, която разполага със 110 к.с. При нея скоростна кутия е ръчна с 6 предавки. Тази модификация ще е достъпна в пътнически вариант както с 5, така и със 7 места.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Като цяло трябва да се отбележи, че Caddy предлага за всекиго по нещо, което може да го направи ценен помощник за бизнеса. Същевременно с него можете да натоварите семейството си или приятелите си, и да се отправите на пътешествие или почивка, като не се притеснявате за багажа, който трябва да носите със себе си. Цените на модела варират между 33 000 и 53 000 лв. в зависимост от версията, двигателите и нивата на оборудване.

Снимки: Automedia.bg, Volkswagen
 

Тагове: volkswagen caddy
0 от 500
  • #58
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    То и моята беше заредена фабрично с 0W30 за дълъг сервизен интервал, но от Порше за да признават гаранцията ме накараха да го сменя макс на 15к. Оттогава си купувам Кастрол 5W40 отвън и колата не ми харчи почти никакво масло. Вярно, излиза ми по-скъпо с доставката. Не виждам за какво трябва да пускам фиш. Купувам си качествени консумативи за колата и не пестя оттам, взимай "тънко" масло от *** и пульо и може всичко да ти замине...то всъщност вече нищо не е останало.
  • #57
    3 rate up comment 2 rate down comment
    FF ( преди 8 години )
    Анонимникоо..на какви лекарства си..или е от жегата..дават го топло..Първо Калин не е FF,безуспешно предположение,второ имам толкоз километри зад гърба си колкото ти коса нямаш,Колата си е моя и мога да кажа само хубаво за нея.Кадито съм си го взел от Германия сам на 61 х. км.Има си сервизна история и какво ли не.Тук е голям озабавление да ви чете човек хейтърските простотии...Сменете лекарствата очевидно не действат.
  • #56
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Кадуняк ( преди 8 години )
    Мърляч може да е на *** сина например, но ако ти си уцелил единственото Кади, дето не гори масло, бегай и ти у Тотото да пускаш фиш. На 10000 км по щеката вече почти не се вижда масло. На някои щастливци им гори и повече от Литър/10000 км. А пък прегледите са вече на 30000 км. така че до прегледа ще си сменил цялото масло. Кво значи туй WTF? На български ли е, в кой клас го учихте?
  • #55
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    1.9 TDI и 1л масло на 10000 км? WTF? Тук пишат секви...Имам 1.9 TDI 2007г, за 12-13к км до смяна на масло, нивото му пада от макс до средата, рядко до долния белег на щеката. Един единствен път съм доливал към 200гр. Което всъщност означава, че изгаря около 200-400гр... останалото са писаници на мърлячи и пишман шофьори
  • #54
    4 rate up comment 4 rate down comment
    40565 ( преди 8 години )
    Както казах - вие сте болни хора! На черното казвате бяло, на бялото - черно!Качете се веднъж в произволно такси ОК Супертранс и поговорете с шофьора! Вижте и километража на тези автомобили, които се движат денонощно из София!На очите ли си да вярвам или на лузъри като вас?
  • #53
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо до Псевдодошо ( преди 8 години )
    няколко пъти съм писал тук за семейния познат с фирмата с 20 Кади-та.Човека казваше така:-Вместо да работят и да ми изкарват пари те стоят в сервиза.
  • #52
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Като 40565 не беше писал до сега. Недей така! Нали ти казах да ползваш старите имена. С някое ново, може да заблудиш някой тук. :)))
  • #51
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Специално пък Докера е работна кола. Товариш колкото може. Ако Кадито го натовариш яко и си вече за окачване. От кашкавал ли са го правили незнам, но вагена е много зле в това отношение.
  • #50
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Наистина са здрави. До 130 хил. карат с едни накладки но за сметка на това вече са сменили окачване, глава, трансмисия без да броом другите "дребни" проблеми. Тези, които хвалят Кади съм сигурен, че никога не са имали тази "кола". Щом АБ е оплюха на теста е ясна работата...
  • #49
    6 rate up comment 8 rate down comment
    40565 ( преди 8 години )
    Дачията била по-добра от Кадито?!Хахахах, тук пишете амо болни хора!Кади на ОК Супертранс под 280 хиляди километра няма! По-голям критерий за издръжливост и качество не знам дали има! Хюндаите също са много здрави, има Елантри на по 550 хиляди километра! Български пътища, кофти горива и *** бакшиши - красота! Автомобилите, които издържат на всичко това няма как да не будят симпатии!