Mazda няма намерение да разработва „гореща” модификация на новото поколение MX-5. Това разкри пред Top Gear шефът на проекта по създаване на роудстъра Нобохиру Ямамото.
Според един от главните инженери на марката, при модела не е най-важнa мощността, а поведението на пътя. Както и удоволствието, което получава водачът при управлението на автомобила.
„Една „гореща” версия на MX-5 ще бъде прекалено скъпа, а това противоречи на основната концепция на модела – неговата достъпност. Затова и никога не сме планирали модификация с турбо-мотор. Ние сме на мнение, че за MX-5 най-подходящ е атмосферен двигател”, казва Ямамото.
Новото поколение на Mazda MX-5 бе показано през септември 2014 г. То е построено на нова платформа, която позволява да бъде постигнат най-ниския център на тежестта в историята на модела. Теглото на роудстъра е намалено със 100 кг. в сравнение с неговия предшественик.
Автомобилът е оборудван с 1,5-литров бензинов атмосферен двигател, развиващ 131 к.с. Предлага се и модификация с 2,0-литров, отново бензинов мотор, с мощност 160 к.с.
Снимка: Mazda