IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda MX-5 няма да има по-мощна версия

Японците са против поставянето на турбо-мотор на роудстъра

Mazda MX-5 няма да има по-мощна версия

Mazda няма намерение да разработва „гореща” модификация на новото поколение MX-5. Това разкри пред Top Gear шефът на проекта по създаване на роудстъра Нобохиру Ямамото.
Mazda MX-5 няма да има по-мощна версия
Според един от главните инженери на марката, при модела не е най-важнa мощността, а поведението на пътя. Както и удоволствието, което получава водачът при управлението на автомобила.

„Една „гореща” версия на MX-5 ще бъде прекалено скъпа, а това противоречи на основната концепция на модела – неговата достъпност. Затова и никога не сме планирали модификация с турбо-мотор. Ние сме на мнение, че за MX-5 най-подходящ е атмосферен двигател”, казва Ямамото.

Новото поколение на Mazda MX-5 бе показано през септември 2014 г. То е построено на нова платформа, която позволява да бъде постигнат най-ниския център на тежестта в историята на модела. Теглото на роудстъра е намалено със 100 кг. в сравнение с неговия предшественик.

Автомобилът е оборудван с 1,5-литров бензинов атмосферен двигател, развиващ 131 к.с. Предлага се и модификация с 2,0-литров, отново бензинов мотор, с мощност 160 к.с.

Снимка: Mazda

 

Тагове: mazda mx-5
0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бивш собственик ( преди 8 години )
    Имал си ти на баба си парашутните ***.Къде си видял и чул да има удобен, безшумен и функционален роудстър! Няма такъв да ти кажа, ако ще и най-скъпия и най-мощния да си вземеш.Знаеш ли по кое разбрах, че не си имал никога тази кола. Ако е беше имал, никога нямаше да кажеш, че само за градско става. Точно там е може би най-неудобна. Тръгваш по някой планиснки път с много завои и се размазваш от кеф. При теб не се е получило, просто защото не си е имал.
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Цурът ( преди 8 години )
    Аз имах старата от 2000та година най хубавите ми моменти са когато я купих и когато я продадох, много неудобна шумна и нефункционална кола. Става само за градски, иначе трябва да си голям авантюрист иначе за 1.6 е пъргава до 100км и скоростите са приятно подредени
  • #3
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Стефан ( преди 8 години )
    В едно предаване БЕСТ МОТОРИНГ, Тсучия тества Миата с турбо и каза, че не се държи стабилно в завоите, големия въртящ момент я изхвърля.моята с годините сигурно е 80 кончета станала но стигат, всеки Пасат може да лети с 200 по магистралата но Миата влиза и излиза от завоите много по бързо.
  • #2
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Subarufan ( преди 8 години )
    И Мазда като Субару БРЗ, не искат да сложат по-мощен двигател, може и да са прави!
  • #1
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абсолютно съгласен съм с идеята на Мазда и на повечето японски автомобилостроители. По-добро, надеждно и безпроблемно от атмосферен ДВГ няма. Новите ДВГ с принудително пълнене се доказаха, че не са така икономични и екологично на тестовете. Да, имат повече мощност в ниските обороти, но пък това е за сметка на надеждността и дългата експлоатация на двигателя. ДВГ с принудително пълнене на 1 млн. км. все още няма, няма и да има. Сещайте се защо. Предпочитам колата да ми служи, а не аз на нея.