IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Напрежението в автомобилния сектор в Турция затихва

Заводите на Fiat отново работят, но стачката в Renault продължава

Напрежението в автомобилния сектор в Турция затихва

Социалният конфликт, който предизвика спиране на производството в заводите на Renault и Fiat в Бурса, в северозападната част на Турция, където е центърът на турското автомобилостроене, изглежда днес затихва с възобновяване на работата в предприятията на италианския концерн, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
Напрежението в автомобилния сектор в Турция затихва
Част от стачкуващите пред завода на Renault в Бурса. Снимка: Ройтерс

"Работата бе възобновена в Tofas от тази сутрин, заяви турският филиал на Fiat в комюнике. Хиляди работещи в Renault и Fiat започнаха на 14 май стачка с искане за увеличение на заплатите. Това стана по-малко от три седмици преди парламентарните избори в Турция, насрочени за 7 юни.

Производството на Tofas и Oyak Renault представлява над 40 процента от общо в сектора на страната за една година, отбелязва АФП. Работниците обвиняват синдиката си Turk Metal, че се подчинява на техните работодатели и не се грижи за интересите на членовете си.

В сряда спря производството и в два завода на Ford в Турция, но те възобновиха работа вчера следобед.

Конфликтът обаче продължава във филиала на Renault. Говорител на стачкуващите, цитиран от агенция Доган, съобщи днес, че преговорите с ръководството са се провалили и че стачката ще продължи.

Renault може да преразгледа инвестициите си в Турция, след като заради стачни действия бе спряно производството в турско-френското съвместно предприятие Oyak Renault, заяви вчера директорът на френската компания за Евразия.

Турският министър на науката, промишлеността и технологиите Фикри Ъшък тази седмица заяви, че иска незабавно да бъде възобновено производството, като посочи, че исканията на работниците може да бъдат обсъдени, докато производството продължава.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Милен ( преди 8 години )
    Стачки имаше и в Язаки,но без голям ефект и много от стачкуващите бяха освободени от длъжност,понеже били против фирмата,а тези от стачкуващите които все още не са съкратени,тепърва с времето ще бъдат.Относно заплатите 500-650 лв. са,в зависимост кой какви бонуси ще заслужи.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Качеството на Тойота, където и да е произведена е почти едно и също. Просто организацията, контрола на качеството и машините са едини и същи. Няма как качеството да не е едно и също. Малката разлика с турския завод идва от това, че той е нов с най-новата и модерна техника на марката. Специално Тойота където и да е правена е все тази. Качеството е на топ ниво.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ttt ( преди 8 години )
    Турския завод на Pirelli произвежда всички гуми за Формула 1, факт.А в най-реномираното немско списание *** bild, пише за качеството на Toyota - Турция, наистина е най-добро. имаше сравнение със завода на Тoyota в Англия. Моля говорете с факти....
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Къде остави Ситроен сглобен в Турция. На фирмения ни бус, се наложи смяна на съединител на 31к км. Оказа се фабричен дефект, монтиран калпаво. Между другото Тойотите произведени в Турция са действително едни от най-качествените. Завода в УК беше на обратния полюси май го затвориха или смениха производството
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    dpa ( преди 8 години )
    Точно турската Тойота е в дъното на качеството. Всичко правено там е без качество и е предвидено за пазарите от третия свят.
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    соло ( преди 8 години )
    Качеството е въпрос на организация и контрол.Четох че заводът на Тойота в Турция, няколко поредни години е пръв по качество от заводите на мярката извън Япония!
  • #2
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Форд, рено и фиат сглобени в Турция. .. дали е случайност, че именно тези марки са в дъното на всички класации по надеждност? ?
  • #1
    26 rate up comment 1 rate down comment
    смешни ( преди 8 години )
    За разлика от заспалите БГ бачкатори Тези си гледат интереса А в БГ за 400 лева робите бачкат като луди в заводите за авто компоненти СПЕТЕ още Скоро ще бачкате и за 300 .