IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda от ново измерение

Изпробвахме новото поколение Superb

Skoda от ново измерение

Трудно ще намерите кусури на първите две поколения Skoda Superb. Те предлагат изненадващо просторен салон, добра возия, добри двигатели и примамлива цена. Е, недостатъкът е очевиден - Superb никога не е изглеждал достатъчно добре, нито пък е предлагал най-новите технологии на VW Group. Това обаче остава в миналото, тъй като пред нас е третата генерация на флагманския модел.
Skoda от ново измерение
Напълно новият Superb определено изглежда добре, дори много добре. Не че до сега дизайнерите на чешката марка не са искали да направят своя върхов автомобил максимално привлекателен. Просто работата им е срещала спънки от факта, че колата е базирана на платформа, създадена за вече съществуващ автомобил. Новото поколение Superb продължава тази традиция и отново използва платформа на Volkswagen - тази на най-новия Passat. Архитектурата обаче е модулна - MQBb, и позволява всевъзможни изменения в размерите, а оттам и в дизайна.

Модулното шаси е развързало ръцете на чехите, позволявайки им да създадат по-динамичен автомобил, с премерени пропорции и стремителен силует. Те са оставили почти непроменена общата дължина на модела, но в същото време са увеличили разстоянието между осите с цели 80 мм. Освен това общата маса е редуцирана със 75 кг.
Skoda от ново измерение
Салонът на колата също е облагодетелстван от новата платформа. Сега пространството отзад е дори повече, а багажникът може да побере 625 литра, или с 30 л. повече от преди.

Материалите в салона са с добро качество и меки на допир, подредени в изчистен немски стил. По-високите версии, каквито бяха подготвили от компанията за международния тест драйв на модела във Флоренция, Италия, предлагат и някои доста интересни неща, заимствани от далеч по-луксозни коли. В предните врати, например, има "скрити" чадъри, а предната пасажерска седалка може да бъде командвана и от задния ред.
Skoda от ново измерение
Всички модификации, които успяхме да изпробваме, бяха оборудвани с адаптивно шаси, предлагащо няколко режима, сред които и индивидуален. Подобна система, влияеща също така на трансмисията, двигателя, чувствителността на педалите и волана, се предлага за първи път в автомобил на Skoda.
Skoda от ново измерение
Също за първи път се предлага адаптивен автопилот, който не само следва предния автомобил, но може и да завива, следейки останалите участници в движението. Сред технологиите, с които може да бъде оборудван автомобила са още система за разпознаване на знаците, система за предупреждение за сблъсък, камера за заден ход, система за автоматично паркиране и много други.

Нова и доста богата е също така гамата от мотори. Тя включва 8 турбо-двигателя - 5 бензинови и 3 дизелови, всички покриващи Евро6. И всички оборудвани стандартно със система за електронна блокировка на диференциала XDS+.
Skoda от ново измерение
По време на тестовете имахме възможност да изпробваме дизеловите модификации със 150 и 190 к.с. Особено в съчетание с трансмисия DSG, агрегатите предлагат достатъчна динамика, нисък разход и плътна тяга.

По-любопитен обаче се оказа компактният 1,4-литров бензинов двигател. Той е снабден с турбо и демонстрира изненадващо добро представяне. Мощността на мотора е 150 к.с., а въртящият момент достига 250 Нм. Двигателят въобще не се усеща муден, дори напротив. С него Superb достига 100 км/час за 8,6 сек. и развива 220 км/час. А и разходът изглежда приемлив - около 6,0 - 6,5 литра на 100 км. при нашия тест.

За тези, които не искат да правят компромис с динамиката е предвиден 2,0-литров турбо двигател, който замества предлагания V6 при старото поколение. Новият мотор развива 280 к.с. и 350 Нм, като се съчетава със система 4х4 и кутия DSG. Тук ускорението до 100 км/час става за под шест секунди - 5,8 сек, а скоростта достига 250 км/час. С този мотор автомобилът спокойно може да бъде определен като RS, въпреки че при Superb такава модификация не се предлага. Агрегатът е изключително отзивчив и буквално може да накара колата да подскочи. А в съчетание със спортния режим може да достави доста високо количество адреналин.
Skoda от ново измерение
Като цяло новият Superb оставя впечатление за по-скъп автомобил, от по-висок клас. Той е много просторен, но при управление не се усеща тежък или голям. Возията е неутрална, а воланът достатъчно отзивчив. Приятно нововъведение са множеството модерни базови и опционални технологии, сред които адаптивното шаси, благодарение на което новият Superb може да промени характера си изцяло само с натискането на бутон.

Да, Superb е станал още по-добър. Той вече не представлява орязана и достъпна версия на Passat, а пълноценен негов конкурент. Това е най-добрата Skoda досега.
Skoda от ново измерение
Колкото до цените, към момента те не са известни. По време на представянето обаче ни разкриха, че новият модел ще бъде с около 10% по-скъп от стария. Стартът на продажбите е насрочен за по-късно тази година, когато ще бъде изнесена и ценовата листа.

Снимки: Automedia.bg, Skoda

Тагове: skoda superb
0 от 500
  • #113
    7 rate up comment 6 rate down comment
    до Анонимен ( преди 8 години )
    Да, системата за следене на маркировката и пътните знаци е изключително полезна в България! Толкова полезна, че никъде не е приложима! Автоматични фарове имаше и 11 годишното ми Пежо 206, което карах доскоро! Също и сензор за дъжд! Две функции със съмнителна полза в общи линии!Излишно е да обяснявам какви екстри има в новото ми Пежо 308, всеки разумен човек е наясно, че технологиите се развиват и винаги е по-добре да избере нов автомобил пред някой *** нов внос!
  • #112
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Моята бюджетна кошница на 7г ги има половината неща, найсе хиляди еърбега и завеси, подгреви, бленди и още доста неща. Сегашен бюджетен кошник за 60к ще има почти всичко изброено от теб, още много неща и най-важното, няма да е нов внос на "реални" 120к км, а истински около 300-400к км Карай си дъртия кошник и дано не се чупи, че що S-класи вървят леко настрани, заради евтиното въздушно окачване...
  • #111
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Кои от следните неща ги имаш в твоята нова кола, купена на лизинг?- Night vision- Head up display, на който върви навигацията + всичко важно за колата- Автоматични дълги светлини- Активен дистроник- Следене на лентата на движение- двустепенен тракшън контрол- динамично разпределение на спирачното усилие, така че да не се завъртиш при рязко спиране- да не говорим за екстрите в купето
  • #110
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Рудолф ( преди 8 години )
    Този красавец слага половината Лакмуси, Аглоки и Инфита зад себе си. Просто немските ни братя са много над останалите.
  • #109
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Какъв е този "премиум" автомобил на 3 години, който е на 3 пъти по-ниска цена от Шкода Супърб! Премиум автомобил на 3 години, който струва 10-15 хиляди лева?Отделен е въпроса какви системи за сигурност има в 6 годишен автомобил, който е изминал кой знае колко километра и е поддържан кой знае как, къде и от кого!
  • #108
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Поиграх си малко с цените, за да видим цената на Супърб в БгВ Германия:Пасат 1,4 l TSI 92 kW (125 PS)-26075? Пасат 2.0 TDI SCR 4X4 DSG 240кс-45500?Супърб 1,4 l TSI 92 kW (125 PS)-24590? В България:Пасат 1,4 l TSI 92 kW (125 PS)-21410?Пасат 2.0 TDI SCR 4X4 DSG 240кс-37760?Надявам се да виждаш разликата, която не е никак малка. Всъщност Пасата вече е с еднакви неща, както в България. Предните модели имаха различия, като примерно отсъствието на двузоналния климатроник в немско
  • #107
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Левак, къде струва този Пасат 37 000 лв?
  • #106
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ехааа, я пак, че нещо не налучка! Базов Пасат дизел 1.6 105 коня, със стоманени джанти е 37 000 лв. Чупка, левак!
  • #105
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Всъщност сега погледнах цената в Бг на:Passat Highline 2.0TDI SCR BMT DSG 4Х4 - 37760 евроНали не вярваш, че цената на Супърб ще е над тази на Пасат. Като вероятно серийните екстри в Пасата са повече от тези в Германия.
  • #104
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Тук път този толуп BMW 116i 109кс е на цена от 23к евро. Познай какви са му джантите. Разбира се срещу 3к евро нещата се оправят.