IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Революцията е под капака

Изпробвахме новия Opel Corsa 1,0 turbo

Революцията е под капака

Бензин или дизел, комфортен или компактен, мощен или икономичен? Да, изборът на нов автомобил не е лесен и обикновено изисква компромиси. Има обаче машини, които успяват да съчетаят привидно несъчетаеми качества. Именно такава е новата Opel Corsa 1,0 Еcotec DI Turbo, която екипът ни изпита.
Революцията е под капака
Новата генерация на популярната малка кола е наследила много от добрите черти на своя предшественик, като е подобрена и допълнена с напълно нови качества. Corsa E демонстрира далеч по-модерен дизайн, по-високо оборудване и значително по-комфортни интериор и возия. Най-голямо внимание обаче инженерите са отделили на гамата мотори, в която изпъква компактният 1,0-литров бензинов двигател с три цилиндъра.

Агрегатът е напълно нов, изграден от нулата и съчетава в себе си редица авангардни технологии, които го правят пъргав, но икономичен. Той е наличен във версии с 90 или 115 к.с., като и в двата случая въртящият момент е 170 Нм.

Екипът ни изпробва по-слабата версия, съчетана с новата ръчна трансмисия с 6 предавки. Тестът стартира с магистрално шофиране, където искахме да проверим динамичните възможности на мотора.
Революцията е под капака
Изненадите започнаха още при ускоряването след София, при което малкото моторче показа мъжки характер. Благодарение на турбокомпресора максималният въртящ момент на мотора е на разположение при едва 1800 об./мин, като остава наличен чак до 4700 об./мин. Казано иначе, моторът разполага с максималната си тяга още при най-ниска скорост и продължава да я поддържа в почти целия работен диапазон.

С лекота новият Opel Corsa достигна позволената скорост от 140 км/час и също с лекота продължи да я поддържа на 6-та предавка дори по нагорнищата след София. Любопитното е, че при подаване на газ двигателят ускорява осезаемо дори при подобна скорост. А има само три цилиндъра.

Всъщност, трицилиндровият двигател има редица предимства пред четирицилиндровите. Той е по-лек и с по-малко вътрешно триене от четирицилиндров аналог, като освен това липсва застъпване във фазите на отваряне на изпускателните клапани и работата на турбината е по-ефективна.
Революцията е под капака
За оптимизиране на ефективността е предвидена и система, която "подсказва" кога е оптималният момент за смяна на предавката с по-висока. Обикновено това става преди достигането на 2000 об/мин, благодарение на което разходът на гориво остава нисък. Толкова нисък, че буквално изненадва. При движение със скорост от 140 км/час, новата Corsa 1,0 Еcotec DI Turbo показа средно потребление от само 6,0 л/100 км. А като намалихме скоростта до 110-120 км/час, разходът падна до под 5,5 л/100 км.

Най-икономична новата Corsa е по стандартните извънградски шосета, където разходът е малко над четири на сто. А в гарда съвсем спокойно се постига потребление от около 6,0 л/100 км.
Революцията е под капака
Тъй като се предполага, че именно градът ще бъде най-честото местообитание на модела, инженерите са подсигурили на колата специален градски режим. Той се активира с бутон от таблото и прави волана още по-лек. Също с цел по-лесно придвижване из града е предназначена системата за автоматизирано паркиране, а по-разсеяните могат да си поръчат и технология, която разпознава пътните знаци и ги извежда на дисплея на арматурното табло. Сред технологиите за безопасност са включени също така системите за предупреждение при смяна на лентата на движение и при опасност от сблъсък с движещото се отпред превозно средство.

Въпреки че си е спечелила имидж на способен градски модел, 1,0-литровата Corsa е добър спътник и при по-дълги пътувания. При новия модел очакването има по-комфортна настройка и не уморява, като поведението на автомобила остава стабилно и предвидимо.
Революцията е под капака
За доброто настроение на пътуващите в колата се грижи и изяло новият интериор. Той е изработен с по-качествени материали, демонстрира осезаемо подобрена изолация от външния шум и доста комфортни за толкова малка кола седалки. В оборудването пък са въведени екстри от по-високия клас автомобили - подгрев на волана, мултимедийна система с достъп до интернет и др.

Екстериорът също е значително променен, като е изпълнен според новия дизайнерски език на Opel. Стилът е модерен и технологичен, с подчертано динамични форми.
Революцията е под капака
С новата Corsa германската марката е заложила на еволюцията. Инженерите са подобрили доказаната платформа на предходното поколение и са подсигурили нов, по-модерен интериорен и екстериорен дизайн. Истинска революция обаче е направена под капака. Новият 1,0-литров двигател дава на Corsa напълно нови качества. Той е икономичен като дизел и демонстрира изненадващо добри динамика и еластичност. С него Corsa е готова всеки път, независимо в града или извън него.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: opel corsa
0 от 500
  • #28
    7 rate up comment 0 rate down comment
    FastDriver ( преди 8 години )
    ако някога си виждал , графика от динотест сигурно знаеш че мощността идва с оборотите. Максималната мощност на повечето атмосферни бензинови двигатели е при доста високи обороти, който рядко се достигат при ежедневно шофиране.За да използваш мощността на бензинов мотор трябва да караш на не повече от 2-ра предавка. Така че,точно въртящия момент е важен при градско шофиране с ниска скорост на ниски обороти. Ключовата дума е " използваем оборотен диапазон" !
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Някакси цялостно ми напомня на гранде пунто смисъл странична линия цялостен силует, вътрешно пространство. Да чертите са други ,но с тези малки прозорчета пред предната врата.....знам ли!?
  • #26
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Жоро ( преди 8 години )
    Скоро бях на почивка в Италия,бях си буукнал Поло,но ми дадоха същата Корска с 1.2 мотора.1 седмица и 800+ км.Изключително съм очарован.За размерите на автомобила има просторен и много удобен интериор.Поведението на пътя е мн добро.Маршрутите бяха планинско-хълмисти,ии никакви забележки!1.2 мотора е малко мудничък,но пък дава добър разход.Тази,която карах беше с целия комплект екстри.След седмица сериозен Тест драйв,определено съм щастлив,че го нямаха Поло-то.
  • #25
    5 rate up comment 1 rate down comment
    ясо ( преди 8 години )
    Добре са е направили. Отвън и отвътре е супер. Единствения недостатък е слагането на екрана на навигацията толкова ниско. Много е неудобно, а и опасно да свеждаш погледа толкова надолу. Мотора е добър с добри характеристики(на Фиат ли е не знам, но е добре). Дано надеждността да са е подобрили, че последните години са доста зле в това отношение.
  • #24
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Toni ( преди 8 години )
    Бъчваря, притежавам Корсата от 1 седмица, та да си кажа за волана. Както при форда е, лек е при ниска скорост и втърден при висока. Този бутон го прави още по-лек, за мен даже лъжливо лек, с кутрето можеш да го въртиш. Мисля, че това е по-скоро за женската част от света и то само при маневриране с ниска скорост и паркиране. Изключва се автоматично на 20-30км/ч
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    и как разбра, че показват различно? по принцип са доста точни. да пълниш резервоара и после пак на пълно да изчисляваш не е най-точно. има разлика при различни температури на горивото, добавките, разпенване в резервоара и още мн. др. всеки път наливаш различно количество. ако искаш пробвай напълни го до гърловината и изчакай няколко мин. да видиш какво ще стане. гарантирам ти, че ще налееш поне още 1л. да не говорим пък за нафтата. тя най-много се пени и на някой коли 5-6 л. може да долееш.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А за бордовите компютри ще кажа едно. Показват различно при различни модели и модификации на даден автомобил. Причината е в различните резервоари, различните джанти и в това, че никой не си прави труда да ги калибрира. При мен разликата е винаги +400 грама, докато при други е различно. И тук причината е в настройките на тоя борд компютър за дизеловата версия с по-малък резервоар. Естествено, джантите също оказват влияние, защото колкото и да е, 15 цола на 50 не е като 16 на 50.
  • #21
    4 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 8 години )
    От много години се чудя, за какъв *** е тоя градски режим на волана. От време оно го има при Фиат. При Форд проблемът с градското каране е решен от раз. Чисто и просто при маневриране воланът става много лек, а с увеличение на скоростта се втвърдява? За какво ми е тоя бутон и аз само бутони ли ще натискам, ако изляза съвсем за малко по околовръстното? Тъпо. Това все пак говори за икономии, защото къде къде по-лесно е да направиш на тоя електромотор два режима на работа.
  • #20
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Топлофикация=рекет ( преди 8 години )
    Как стои въпросът с газовата уредба
  • #19
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ?Щом много те вълнува въртящия момент си вземи дизел! Това са глупости за малък градски автомобил да ти кажа освен ако не си решил да слагаш теглич и да дърпаш ремарке. На малка градска кола не въртящия момент, а развъртането на мотора и мощността са по-важни неща, ако искаш да имаш прилична динамика. 3-цилиндровите мотори се развъртат по-бързо и са по-пъргави от останалите. В съчетание с повече коне се получава много добра комбинация.