IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia, която хваща окото

Lodgy Stepway прави препратка към кросовърите

Dacia, която хваща окото

Със своите непретенциозни и достъпни коли румънската компания Dacia се превърна в марката с най-голям ръст в продажбите на европейския пазар, както и в най-добре продавания автомобилен бранд в България. Портфолиото на Dacia обаче включва и автомобили, които акцентират върху дизайна и атрактивността. Те носят добавката Stepway, с каквато се сдобиха и новите Lodgy и Dokker.
Dacia, която хваща окото
Stepway не е новост в гамата на Dacia, но доскоро с такава версия разполагаше единствено хечбекът Sandero. В края на миналата година версии Stepway бяха анонсирани и за новите Lodgy и Dokker, като нашият екип успя да изпробва въпросната модификация на минивана.

Подобно на Sandero Stepway новият Lodgy Stepway е оборудван с цялостен бодикит, вдъхновен от света на кросовърите. Миниванът разполага с модифицирани брони, предна и задна скари в сатенено-хромиран цвят, предни фарове за мъгла със сатенено-хромиран кант, черни защитни лайстни на калниците и праговете, релси на покрива, странични огледала и алуминиеви джанти в цвят Dark Metal. Ексклузивен е също така цветът на каросерията - „Лазурно“ син, с който се боядисват всички Stepway модели.
Dacia, която хваща окото
Интериорът на Lodgy Stepway е изработен в унисон и демонстрира специална тапицерия с бродерия и сини шевове, окантени със същия син цвят циферблати и аератори, както и волан и централна конзола със същия акцент. Оборудването включва редица базови и допълнителни екстри, сред които Media Nav мултимедийна система, климатик, ограничител на скоростта / круиз контрол, заден паркинг сензор, отопляеми седалки, допълнителни джобове за съхранение на вещи и предмети отзад и отстрани на предните седалки и др.

За разлика от Sandero Stepway миниванът Lodgy Stepway не е получил увеличен пътен просвет или различно окачване. Това донякъде ограничава възможностите за движение по лоши пътища, но същевременно запазва познатата характеристика на окачването. Казано иначе, Lodgy Stepway вози също толкова комфортно, колкото останалите модификации на модела. Разлика има при джантите, които са по-големи (16 инча) и разполагат с гуми с по-нисък профил, като това оптимизира стабилността на пътя.
Dacia, която хваща окото
Промени по задвижването също не са правени. Моделът се предлага само със задвижване към предния мост, като може да бъде поръчан с дизеловия 1,5 dCi двигател. Той генерира 110 к.с. и 240 Нм, оборудва се с ръчна кутия с 6 степени и има средно потребление на гориво от само 4,4 л/100 км.

Няма навлизаме в подробности за пътното поведение или динамиката на Lodgy Stepway, тъй като промените спрямо останалите версии на модела са изцяло визуални. Повече по темата вижте в предишните ни ревюта на Dacia Lodgy.
Dacia, която хваща окото
Основното предимство на Lodgy Stepway е дизайнът, като той прави 7-местната машина далеч по-привлекателна. И я причислява към популярните в Европа кросовъри с предно предаване - автомобили, които са икономични и удобни в града, но същевременно притежават авантюристичен дух и са добър спътник за пътувания през уикенда.

Цените на Lodgy Stepway с 1,5-литров dCi двигател (110 к.с.) започват от 29 290 лв с ДДС, или с около 2 000 лева над ниво Laureate.
Dacia, която хваща окото
Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Два тона тежат швабските "премиуми" от компактния клас, а най тежката дизелова lodgy е с тегло 1238 кг. За справка: фауве гоуфу, който е два класа отдолу тръгва от 1500 кг.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ъ ( преди 8 години )
    Нещо като нищо...Отпред грозна усмивка, отзад отврат...и мотор 1.5 за 2 тона...
  • #22
    5 rate up comment 2 rate down comment
    17 мига от пролетта ( преди 8 години )
    Никой не плюе или хвали, а просто правим реално сравнение и стигаме до някой изводи кое е изгодно и по-добро предложение и кое е надценен ***. Може да се пишеш Щирлиц, но няма как да знаеш кой на какво се е качвал. Като гледам по-долу колегите, доста реалистично сравняват Дачия и ФВ. Предполагам, че и те, като мен са си патили от немската марка и пишат нещата, както са, за да няма и други да се прецакат. Ако за теб да казваш истината за селската фирма ВАГ е простащина, значи си за лекар.
  • #21
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Астън Мартин ( преди 8 години )
    Големи разбирачи тука се надпреварват да пишат гениални мисли.Един пък дори казва, че Дачия вършела повече работа от ролс-ройс, ферари, ламборджини, бентли, астън-мартин.Селчо, това не са коли за работа, а за шик и удоволствие. На техните собственици работата им я вършат *** като тебе!
  • #20
    5 rate up comment 8 rate down comment
    иван ( преди 8 години )
    Тия ме радват, единствено е крайно време да почнат да слагат и по-голям мотор .. не върви на 4х4 дъстър пак 1.5дци, смешно е просто..
  • #19
    6 rate up comment 3 rate down comment
    kazanova ( преди 8 години )
    daciikata e dobra i zdrava za na6te uslovia ama nemoim da svaliami gadjeta s neia 6toto e grozna i bez imidg
  • #18
    10 rate up comment 5 rate down comment
    До Хитър ( ( преди 8 години )
    Не знам дали си Петър, но определено не си хитър. И не знам колко са шаранчета испанците, щом ние ходим там, а не те тук.
  • #17
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    предпочитам да си купа нормална кола на старо, отколкото нова дачия
  • #16
    13 rate up comment 7 rate down comment
    до: Никола ( преди 8 години )
    Наистина не могат да се сравняват Дачия за 20 000лв с Кади за 32 000лв. При Дачия получаваш качество правопропорционално на парите, които си платил, а при Кади качеството и цената са обратнопропоционални, т. е. плащаш повече пари, а получаваш продукт с ниско качество. Ако не вярваш, чети тестовете на любимото си списание АБ, където за пореден път беше разкрит ВАГенския ***.
  • #15
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Хитър , но не Петър ( преди 8 години )
    много ме радват този клас коли , не предлагат нищо ново сравнени с "нормалния" модел , освен ЦЕНАТА , и шаранчетата кълват ли кълват из испанията е пълно със "Степуей" и разните му подобни с повдигнати каросерии ...