Френската компания Renault ще се възползва от увеличаващото се търсене на кросовъри в световен мащаб, пускайки на пазара още един такъв модел. Той ще се настани в сегмент D, като трябва да бъде представен през следващите две години, пише Аutoexpress.
Лорънс ван ден Акер (вдясно) позира с новия Renault Kadjar при премиерата на модела в Женева. Снимка: Automedia.bg
На стартиралото в началото на март изложение в Женева дебютира кросовърът Renault Kadjar, който е представител на сегмент C. Моделът попълни гамата от проходими модели на марката, включваща още Captur и Koleos, а до две години в нея трябва да се появи още един модел.
Въпросният автомобил ще предлага 5 или 7 места и ще бъде построен на новата платформа на алианса CMF. Голяма част от техниката му, включително двигатели и задвижване, вероятно ще бъде заета от последното поколение на Nissan X-Trail.
"Това няма да бъде просто по-голям Kadjar. Новият ни кросовър ще има различни пропорции, дизайн и шофьорска позиция. Той е насочен към съвсем различен тип клиенти", споделя пред изданието главният дизайнер на Renault Лорънс ван ден Акер.
Посочва се, че основният пазар на модела ще бъде Азия, като се очаква той да бъде предлаган в световен мащаб. Луксозният кросовър няма да се превърне във флагман на марката, тъй като ще бъде позициониран под Espace.